+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 16

Tråd: Mer enn 80 kvinner drept siden 2000

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Mer enn 80 kvinner drept siden 2000

I forbindelse med det siste drapet på Nesodden (eller var det der?) så leste jeg nettopp at det i Norge faktisk er over 80 kvinner som siden 2000 er drept av sine nåværende eller tidligere samlivspartnere. Over 80!! Herlighet det er nesten 10 i året.... svarten meg ikke langt fra 1 pr mnd. I bittelille Norge.

Har jo registrert at det har vært en del tilfeller av slikt, men når man får tallene slik så blir det jo helt utrolig.

Hva i alledager er det som er årsaken til dette? Hva er det mulig å gjøre for å forhindre slikt? Er menn mer voldelig enn før? Er det dårligere apparat til å "ta seg av" frustrerte forlatte menn? Eller er mennene for dårlig rustet til å takle at vi er en generasjon kvinner som ikke lar oss pille på nesen?

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Det er svimlende tall dette her ja.

Årsaken, ja si det - trur det er umulig å forstå at noen kan drepe sine egne barn eller partneren sin, jeg kommer aldri til å forstå dette og synes det er utrolig feigt av mannen å ta livet av seg etterpå.

Forhindre, nei trur det er umulig, da må mannen låses inne når han kommer med trusler og det er ikke dermed sagt han kommer til å gjennomføre noe selv om han truer. Eneste som er synd er at i mange tilfeller er det reellt, og slik systemet er i dag, så gjør de ikke noe før han har forsøkt seg på noe, først da kan de ifølge loven gjøre noe reellt.

*Trur ikke menn er mer voldelig nu enn før, det er bare mer "opp i dage" å presenteres i mange media i forhold til før. Trur det var mange "skjulte" drap før om årene å.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Helt enig med Lise... vi har så mye hjelpemidler nå til å kunne finne ut om ting er drap eller ikke... altså ved skjult vold.. er det skytevåpen i bildet så er det ikek vanskelig å legge sammen 2 og 2..

Men det er for gæli at slikt skjer.. i tillegg får mange " sinnsyk i gjerningsøyeblikket" den er for tynn for meg altså...

I tillegg til nyheter etc så må jeg desverre også skylde litt på innvandringen... enten jeg vil eller ikke.. de har en annen kultur enn oss... og de oppfører seg anderledes... og har andre måter å gjøre ting på.. deriblandt vold.. Naboen til S er gift med en fra Tyrkia og historiene ho forteller derfra er skremmende.. der gjør de opp med kniv bla... hennes mann er full i arr pga familie bråk... han var just i 2 begravelser nå.. hvor begge ble drept i familiekrangel... og dette drar de med seg hit.. desverre og det gjør at tallene stiger... men jeg sier ikke at Ola Nordmann er bedre.. for de er like ille noen ganger de også...

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Hvis jeg ikke er helt på jordet nå Dragen, så tror jeg faktisk at disse partner/x-partner drapene stort sett blir begått av "etniske nordmenn" og ikke har noen som helst sammenheng med innvandring.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Eller er mennene for dårlig rustet til å takle at vi er en generasjon kvinner som ikke lar oss pille på nesen?
    Ja, der tror jeg det ligger mye.

Finnes det en oversikt over hvem som står ansvarlig for disse drapene? Siden du mener det er etnisk nordmenn?
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ina Se innlegg
    Ja, der tror jeg det ligger mye.

Finnes det en oversikt over hvem som står ansvarlig for disse drapene? Siden du mener det er etnisk nordmenn?
    Nei, jeg har ikke noen oversikt. Dette er en påstand kun på bakgrunn av de sakene jeg selv husker. Derfor sier jeg også at det er mulig jeg er helt på jordet.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Jeg leste en slik oversikt for ikke så lenge siden,og om jeg ikke husker helt feil var det flertall av etniske nordmenn når det kom til slike drap.

Skal se om jeg finner den oversikten igjen. Den var i en av de store avisene for noen mnd siden.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Link til en artikkel ang dette tema som jeg egentlig synes oppsumerte mye av mine egne tanker rundt tema. Drap er drap uansett etnisitet. Og kvinner regelrett henrettes her i landet,det er ubeskrivelig tragisk.

http://www.abcnyheter.no/node/88711

For de som er intreserte så kan dere ta en titt her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinnedrapene/

Og ikke minst kan dere se på de siste seks Kvinnedrapene her i norge som har skjedd siste år.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...p?artid=542816

Synes egentlig at dette viser at likestilling ikke er kommet så langt her i landet som vi liker å tro.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Etter raskt å ha gått igjennom oversikten over de som er drept de siste årene,er flertallet drept av "etniske nordmenn". Dere kan selvsagt gå inn og fintelle det selv om dere mener noe annet :)

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    http://www.dagbladet.no/2009/05/25/n...lykke/6395189/ Nok en etnisk nordmann som prøver å drepe eksen sin. Jeg blir kvalm

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg tror vi legger forskjellige ting i begrepet etnisk norsk Pippi..... etnisk norsk er født og oppvokst i norge av norske foreldre. Ikke av utenlandsk opprinnelse.'

Men, ja denne saken er til å bli kvalm av.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Kunne ikke finne noen steder der det sto noe om utenlandsk opprinnelse i denne artikkelen. Så jeg gikk utfra at han var det vil kalle etnisk norsk.
    Dvs norske foreldre og 5 generasjoner bakover. Så vi legger nok ikke forskjellige ting i det å være etnisk norsk.

De pleier være kjappe med å få det med i artiklene dersom noen ikke er det og det er en voldssak.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Jeg tror vi legger forskjellige ting i begrepet etnisk norsk Pippi..... etnisk norsk er født og oppvokst i norge av norske foreldre. Ikke av utenlandsk opprinnelse.'

Men, ja denne saken er til å bli kvalm av.

Jeg skjønner ikke hvordan du får det til at vi legger forskjellige ting i begrepet etnisk norsk.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Fordi bildet av gjerningsmannen tilsa at han ikke var av norsk opprinnelse. Derfor antok jeg at du la noe annet i begrepet.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Og jeg leste "sto å så på å flirte" det provoserte meg, mørk eller ikke i huden

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Tannkremen har "drept" planten min
    av dido i kategorien Blomster
    Svar: 1
    Siste innlegg: 30-05-05, 20:53

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder