+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Hva med 17. mai setter du mest pris på?

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Hva med 17. mai setter du mest pris på?

17. mai er vel en av dagene i året som er aller mest proppet med tradisjoner. Nesten så ikke julaften kommer på samme planet..... men bare nesten altså.

Hva setter du mest pris på med dagen? Og hva av dine tradisjoner kunne du godt tenke deg til å droppe?

Jeg må si at tanken på at vi som land faktisk viser frem barna våre på en slik dag, i stedet for å vise frem muskler og militære. Det er en av de tingene jeg virkelig setter pris på. Det genuine vi har med den tradisjonen. Okey - jeg er like hæppi hver 17. mai morgen når vi må dra oss ut av senga, men jeg blir ganske hæppi i løpet av dagen. Vi hadde tidligere pliktløp med oppmøte på skolen, fordi poden gjerne ville delta på de aktivitetene, men med tiden så har det utgått. og den delen jeg satt aller minst pris på forsvant. Det var noe med at nettopp denne delen gjorde det hele en smule kavete og "travelt". Det som gjenstår nå, er at poden gjerne VELDIG gjerne vil ha med seg russetoget. Det blir dårligere og dårligere for hvert år, men til gjengjelde blir det også kortere og kortere. Faktisk så kort at det ikke er verdt tiden å dra til byen for å få det med seg. Derfor har jeg sagt fra at i år ble siste året. Og dermed forsvinner det siste av det jeg ikke er sååååå hæppi for. :juhu:

Innmeldt
    Apr 2003
    Alder
    55
    Poengstyrke
    12
    det er måten vi feirer nasjonaldagen på... stemningen, is,og pølser , ikke nødvendig i den rekkefølgen, alle glade mennesker som en ser rundt seg og ikke minst spenningen det er for alle små ...ha en fortreffelig dagen derpå
    mamma til 3 store barn,
    Hege 27 ,gift m/Øyvind
    Erlend 23 , Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
    Mormor til storebror Mathias 3 år
    og lille Emma:carriage:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Stemningen og forventningen til ungene.

Jeg liker ikke pliktløpet fra skolene, stå i kafe - jobb med dittdatt, jeg har ikke mulighet til å stille opp på slikt men men - liker heller ikke press på noen måter, liker å feire i ro og fred.

men gleden ungene har over tog, aktiviteter, is og snop den er verdt alle de små fyene som finnes =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Synes 17 mai stort sett er en stressdag så er ikke særlig glad i den. Men som Lise sier,det oppveies av ungenes glede :) Men fy F jeg er glad jeg er ferdig med gåing i tog og oppmøte på skoler etterpå
    Det jeg setter mest pris på i løpet av dagen,er ostekaka mi :)

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Synes 17. mai er en kjempefin dag. Og så heldig vi var med været i går da!
    Jeg vet ikke helt hva som er best. Jeg kunne ikke hatt en fin 17. mai uten barnetoget og borgertoget iallefall! I år gikk Anders for første gang å spilte med korpset - så nå har jeg to korpsspillende barn 17. mai. Det var gøy å se :)

Det jeg forøvrig ikke satte pris på i går var den elendige servicen vi fikk på LaScala Brygga, tror ikke jeg gidder å spise der igjen neste år...
    Sist endret av Alfa; 18-05-09 kl 09:35.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Tror at hovedgrunnen til at jeg ikke er glad i 17 mai,er at jeg alltid har vært alene med dette. Alene med å gå i tog med Prinsen,alene på skolen etterpå,alene om alt som skal handles inn,lages,strykes,fikses osvosvosv
    Tror det er enklere å glede seg når man er to stk om alt arbeidet.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Har vår faste rutine. kl 9 skal ungene (Daniel og Sara) stille til barnetog i bydelen. Så er vi i Madlaleiren og venter på barnetoget, som er ganske så stort til å være en bydel, i alle fall 6 skoler, diverse barnehager , og ikke minst rekruttene fra leiren som stiller opp. ( de gangene det er rekrutter 17 mai, og iår var det det..) Np slipper vi å stille opp med baking og kiosk ståing, takket være Madlaleiren og flotte gutter/jenter i militærtjeneste. Etter toget, div leker og kafe, er det hjem en liten stund, så ut for å spise Pizza på den lokale Dolly Dimpel. Senere på ettermiddagen/tidlig kveld samles vi en gjeng og spiser kake og drikker kaffe/brus. Dette er tradisjon vi har holdt på i over 20 år nå. Antallet personer minker for hvert år etterhvert som ungene vokser til, og iår var det bare de to minste (Sara og klassekammeraten Odin) som var med. De er vel såpass at de enda er med noen år til. Nå vet vi jo ikke hvor mange ganger til vi får feire i Madlaleiren, som skal legges ned, såkanskje det var siste gang iår. Litt trist for dette har vært en tradisjon i 50 år.
    Setter pris på 17 mai jeg og tradisjoner, selv om det er tidlig opp, og kan være en hektisk dag. Men er veldig happy så lenge jeg ikek skal på jobb om kvelden. Det er ikke så festlig når en skal på jobb natt til 18 mai.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    I år dro vi ikke på restaurant som vi har gjort de siste årene. Og jeg må si jeg savnet det. Det var veldig koselig å sitte på altanen hos min søster i godværet, men det er noe eget med å gå på restaurant. Hehe..Men jeg var jo uansett syk, og hadde ikke kjent smaken på maten. Dessuten var vi jo på restaurant da vi forlova oss, og tenkte at vi fikk spare litt penger ;o)
    Men vi dro nå til byen og kikka på folk, ungene fikk dra på tivoli og kjøpe sine faste lodd og sukkerspinn (de vil ikke kjøre karuseller..:o( )
    Jeg syns det er så stas å stå å vente på ungene som går forbi med sine klasser, løpe til neste kryss og vente på dem der også. hehe..Vi har 3 steder vi står å vinker til dem på. Lurer på hvor lenge vi skal gidde dette. I år ble jo ikke jeg med på dette, siden jeg var syk, men sambisen tok arbeidet alene og fotograferte vel så bra ;o)

Jeg syns bare det er så koselig med stemningen som er den dagen.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Hva ville du satt mest pris på?
    av sol i kategorien Generell debatt
    Svar: 14
    Siste innlegg: 19-03-08, 08:26
  2. Kulden setter inn
    av juliana i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 7
    Siste innlegg: 06-11-06, 16:31