Vi hadde hund før. En stor flott Samojed. Men da den døde, ønsket ikke mannen en ny hund.
Nå hr vi diskutert over flere år og kommet frem til at vi ønsker en ny hund. Og da en finsk lapphund. Hel tilfeldig kom jeg over en omplasseringshund av den rasen. Den er 7 år gammel og er en han. Og vi har fryktelig lyst på den.
Nå prøver vi å finne ut alle grunner til at dette ikke skal fungere, men vi finner ingen. :) Hunden er den mest flotte hunden jeg har sett på lenge.
Mulig vi velger å kjøre for å se på den imorgen (når vi skal til Gjøvik), for en "omvei" på 2 timer er jo ikke så nøye.
Men dere som har hund, hjelp meg med å tenke på alle muligheter her nå.![]()

og 

Svar med sitat
God ide. :smile:
Altså ikke mening å starte med å være negativ.... men teit ting å si - for det er jo det jeg skal gjøre.
Men, altså en 7 år gammel hund... og alderen på Emil. Jeg tenker sånn at det er ikke mange årene til du kan risikere at den begynner å få alderdomstegn og sykdom. Vi vurderte også omplasseringshund da vi skulle ha oss hund, men da de alternativene vi kom over var 5 år eller gamlere så slo vi det fra oss. Rett og slett på grunn av regnestykket - hvor gammel kan den bli og hvor gammel er poden i den alderen vi må regne med å forholde oss til sykdom og det som kan følge.
Hilsen Alfa 

Bokmerker (linker)