Glemte feriedagbok, så jeg skriver litt her :)
Første stopp var i Mandal (koselig liten by - en natt), og flott campingplass (Sjøsanden). Vi kjørte så vidt gjennom Lyngdal, Farsund og Flekkefjord. Farsund så ut til å være en kjempekoselig småby! Da vi kom til Egersund spiste vi kinamat - det må ha vært den beste kinamaten jeg har spist før! Vi overnattet en natt i hytte i Egersund - da Nordsjøveien tok litt lenger tid enn vi regna med.
Stoppet også på Helleren. Det var litt kult. Gamle hus fra forrige århundre som sto under en fjellhylle. De hadde ikke ordentlig tak da fjellet fungerte som beskyttelse. Helt fram til begynnelsen av 1900-tallet bodde det folk der.
På vei videre stoppet vi på Brusand. Det var en sykt fin og lang strand. Ungene og bikkja bada/vassa :) Jeg ble bitt av klegg :( Hele foten hovnet så mye opp at jeg ikke kunne ha annet enn crocs på meg et par dager etterpå.
Stavanger var en koselig by (Husket ikke at den var så stor fra sist jeg var der). Hadde en del regn der da - og ikke fullt så koselig å ligge i telt det siste døgnet, men det gikk helt greit :)
Fikk hilst på mara, det var koselig. Skulle hilse på Chamilla og, men hun hadde dessverre sykt barn så da ble det ikke til det.
Vi lå på Ølberg camping (3 netter), det var et fint sted. Nært stranda var det og. Fikk en veldig bra teltplass der. Var innom og så på Sola camping hvor vi lå når jeg var liten, den var blitt mindre gitt... :) Casi har blitt en sur gammel dame. Det sies vel at de er voksne etter 2 løpetider... Hun skal iallefall leke at hun er vakthund og bjeffer på de som kommer for nært teltet ;) Fram til nå har hun vel knapt nok bjeffet før.
Ellers var vi på Regestranden og badet. Var en tur i Sandnes og i Ålgård. Jeg kjøpte nye sko og Anders kjøpte gummistøvler.
Spiste også kinamat i Stavanger, grei mat - men ikke så god service...
Videre til Bergen skulle vi ta båt til Skudeneshavn. Da vi kom til fergeleia var det 1,5 times ventetid - dermed snudde vi og dro gjennom de undersjøiske tunnellene isteden. Tok ca 5 timer til Bergen den veien og var mye raskere om vi tatt den som først var planlagt.
Grimen camping var stoppested i Bergen, der hadde vi reservert hytte i 2 netter. Denne campingen lå vi også på i fjor høst da vi var en helg i Bergen. Her er vi nå. Foreløpig oppholdsvær. Skal straks ut i byen en tur.

Hilsen Alfa
Svar med sitat
Dessverre ingen kinamatrestaurant her heller, bare en italiensk - og en kro samt et gatekjøkken.
Heldigvis så vi på bildene på veggen at vi var på riktig gård hehe... Veldig flott sted med fin utsikt.

og Sara 12 
Litt for alle aldere. Nytt siden vi var der sist var bl.a. Trollstupet. Veldig spennende og ta, spesielt på slutten. Jeg ble tvunget av MC til å ta den 2 ganger. De har også panorama"kino" og 4D-"kino". 4D var artig, bedre enn 3D. Det sprutet også vann på oss og blåste når det var sånn i filmen.

Bokmerker (linker)