+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 19

Tråd: Barne-Tv

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Ser barna deres på Barne-Tv, og hvilket er favorittprogrammet? Sitter dere sammen med de og ser?

Anne Lise

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Anders har først nå begynt å interessere seg for barne-tv, og da spesielt tegnefilmer og sånt. Sesam-stasjon ser det ut til at han liker, ellers liker han og se video med Teletubbiene.

Mona Cecilie elsker alt av barneprogrammer, hun ser også en del på Fox Kids (i grunn litt for mye synes jeg).

Selve barnetv ser jeg ofte sammen med henne, men alle Fox Kids programmene ser hun stort sett alene. Hvis det er noe skummelt slår hun selv av (det vet hun at hun ikke får se).

Anne Lise

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Aug 2002
    Poengstyrke
    10
    Iver (3 1/2 år) elsker å se barne-tv. Helst tegnefilmer og dukkefilmer, men ikke så mye "virkelig" tv. Han liker f.eks ikke Astrid Lindgren seriene som har gått på lørdagene (Emil, Pippi osv.) eller mormor og de 8 ungene, eller u-hu..osv..

Men hos oss har det gått for langt. Hvis gutten får lov, kan han sitte å se tv/video hele dagen. Så vi har satt en grense. max 30min om morgenen og 30 min om ettermiddaggen. Hvis han vil spille data må han droppe barnetv'n. Det vil si max en time foran skjerm hver dag. Synes dette er mer enn nok for en som er så liten.
    En av oss voksne er sammen med han både når han ser tv og når han spiller data.
    ekornmor og Iver 4

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Hørtes sikkert greit det....

Hos oss hadde det aldri gått. En halvtime er jo ikke mer enn akkurat barne-tv det. Men i utgangspunktet synes jeg det hørtes ut som en veldig bra ordning. Hva om de skal se en videofilm isteden? (de varer jo ofte lenger)

Dataspill spiller Mona Cecilie alene, men hun er jo også 5,5 da.

Har ikke hatt noen begrensning ennå vi, men det burde vi kanskje hatt. Selv hater jeg at tv'en skal stå på til enhver tid (mens mannen min er vant med det hjemmefra - der står tv ALLTID på).

Anne Lise

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    10
    Det er først nå at største jenta vår på 2 år har begynt å bry seg om barne-tv. Det som fenger best er teletubbiene (noen som mora synes er veldig kjedelig), bjørnen i det blå huset og Tom og Jerry. Hvis vi sitter å ser på sammen med henne kan hun sitte en stund, toppen 30 min., men sitter hun alene så finner hun på noe annet etter 10.min.
    Derfor trenger vi ikke noen begrensninger enda...

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    Mathias er tv slave! :o Han kan sitte hele dagen han hvis han får lov.

Han ser mest på foxkids. Vi har begrensninger på tv/data. Ikke noe tv på morgenen, bare i helgene. Å da får han faktisk se i de 2 timene som nrk og TV2 sender. Huff, det hørtes lenge ut. Men vil han heller se foxkids, noe som han heller vil blir tv tiden fortsatt bare 2 timer tilsammen.

På ettermidagen er det bare barne tv på Nrk som står på.Etter det er det kveldsmat, så blir det en halv times data tid. Han sitter stortsett alene forran tv/dataen.

Sebastian liker Teletubbies og Bjørnen i det blå hus. Men han sitter/står bare i 5-10min.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Terese digger teletubbiene og pingo. Det ser hun hundre og ørten ganger om hun får lov. Ellers ser hun det meste av det som er på barne-tv. Og tegnefilmer som vi har ser hun det meste av.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Aug 2002
    Poengstyrke
    10
    De fleste videofilmene våre er delt inn i flere episoder, så da er det lett å kutte det til ca en halv time. Om det blir litt over da, får han bare lov å se ferdig den episoden han er inne i. :roll:
    Vi har noen filmer selv, men veldig ofte låner vi på biblioteket. Da vil han helst ha thomas toget, mummie eller albert åberg.
    ekornmor og Iver 4

Innmeldt
    Mar 2002
    Poengstyrke
    0
    Joda, her er det barne-tv hver kveld, og om morgenene i helgene.

Favoritter:

Alex - teletubbies
    Mikael - Teletubbies
    Jeanette og Cecilie - emil, pippi og slike ting. UHU og.

:)
    Klem fra d_lady og Alexander(050401)
    Og "Sebastian" i magen, Termin 11 mai!

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Her er det veldig opp og ned. Barnetv er gøy hvis man ikke har noe annet å ta seg til. Her liker alla barna på 3,5 og 9 år spesielt Emil og Pippi. Minstemann liker også godt Byggmester Bob, bjørnen i det blå huset, teletubbies, sesam stasjon. Ellers så er det vil du bli millionær, og Tore på sporet og Fleksnes som faller best i smak for det to eldste. Minsten liker også Fleksnes men er som regel i seng når det begynner.

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    Mathias ser også Fleksnes, han kaller det for Eeeeå. På fredager ser han bit for bit på NRK. Han synes de synger så nydelig sier han.

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Fleksens er artig ja, Mikael på 3 år går hele dagen og roper dæææjååå. Lurer på hvor han har det fra? :lol:

Innmeldt
    May 2002
    Poengstyrke
    0
    Leon får se film før bhg om morgenen, da får jeg styre og ordne alt som må ordnes i ro og fred... Synes det er bra med filmer, da vet jeg hva han ser og at det ikke er noe dritt. Han får ikke se på barne treern eller andre barne-kanaler, og snakker mye med han om forskjell på virkelighet og historiene på film og i bøker. Har vi fri, blir det ofte litt mye film, da får han se 1 time om morgenen, for da får jeg sove 1 time til. Føler meg litt uansvarlig, men han koser seg og det er ikke mye vold i Bjørnen i det blå huset akkurat! Han liker det som er for de minste på Barne-tv, Bjørnen i det blå huset er veldig stas, Fias Filmeri (mer stas med Fia enn med filmene hennes!) og tegnefilmer generelt. Noe blir for kjedelig, men jeg skjønner at de må ha noe for de større ungene der oxo.

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Du trenger ikke å føle deg uansvarlig i det hele tatt, du er nok langt fra alene. Jeg selv står opp å setter på barnetv på nrk om morgenen i helgene, der synes jeg det er mest barnevennlig. Også legge jeg meg på sofaen å sover og nyter stillheten. Synes ikke det er noe galt i det. Sov og kos deg du så lenge du har muligheten til det.

Innmeldt
    Aug 2002
    Poengstyrke
    10
    Tror nok de fleste av oss dupper litt ekstra mens barna ser tv i helgene. Men i går ble jeg litt sint :evil:
    Jeg sotd opp for å skru på tv'n for Iver. klokka var akkurat 08.00. Og vi skrudde på tv2. Der skulle teletubbiene begynne da. Jeg la meg på sofaen, men klarte heldigvis ikke å sovne før jeg hørte at det slett ikke var teletubbiene Iver så på, men en ekstra nyhetssending om gisselsaken i Moskwa! Kunne ikke den ekstrasendingen ha vært enten litt før, eller litt senere på dagen? Og ikke akkurat når de fleste barn sitter alene foran tv-skjermen? :evil:
    TV2 skal få en stygg tilbakemelding fra meg. Håper jeg har flere med meg på den..
    ekornmor og Iver 4

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Dagens Barne-tv
    av Lise i kategorien Tv og film
    Svar: 10
    Siste innlegg: 25-08-08, 10:23
  2. Barne-do-sete
    av Birgit i kategorien Barneutstyr
    Svar: 2
    Siste innlegg: 02-03-08, 11:13