+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 19 av 19

Tråd: Kvinners jobb å tilfredsstille en mann seksuelt

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg greier ikke bli provosert over noen som er så på viddene som det damemennesket der. Jeg kjenner at jeg heller blir litt :humre: og så litt: .

Ina - jeg er uenig med deg i at likestillingen eller heller kvinnefrigjøringen har gått for langt, basert på uheldige konsekvenser av hvor vi er i dag. Det er bare et tegn på at vi faktisk ikke har oppnådd nok når det gjelder kvinnefrigjøring. Vi er mye mer likestilt enn vi var for en del år siden, men vi er likestilt i et arbeidsmarkedet som i utgangspunktet er skapt av og for menn. Basert på at mann har en hjemmeværende Anna Anka til å organisere alt det andre. Når vi som kvinner er med på å skape et helthetlig samfunn som ivaretar både de myke verdier som familie og utenomøkonomiske forhold, samt de harde verdier som jobb, karriære og økonomiske forhold - på en slik måte at alle har relle valgmuligheter. Først da snakker vi om full kvinnefrigjøring og full likestilling. Og JEG sier meg i allefall ikke fornøyd før vi er der.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Jeg greier ikke bli provosert over noen som er så på viddene som det damemennesket der. Jeg kjenner at jeg heller blir litt :humre: og så litt: .

Ina - jeg er uenig med deg i at likestillingen eller heller kvinnefrigjøringen har gått for langt, basert på uheldige konsekvenser av hvor vi er i dag. Det er bare et tegn på at vi faktisk ikke har oppnådd nok når det gjelder kvinnefrigjøring. Vi er mye mer likestilt enn vi var for en del år siden, men vi er likestilt i et arbeidsmarkedet som i utgangspunktet er skapt av og for menn. Basert på at mann har en hjemmeværende Anna Anka til å organisere alt det andre. Når vi som kvinner er med på å skape et helthetlig samfunn som ivaretar både de myke verdier som familie og utenomøkonomiske forhold, samt de harde verdier som jobb, karriære og økonomiske forhold - på en slik måte at alle har relle valgmuligheter. Først da snakker vi om full kvinnefrigjøring og full likestilling. Og JEG sier meg i allefall ikke fornøyd før vi er der.
    Jeg sier ikke at jeg mener likestillingen er kommet langt nok. Jeg sier bare at slik det er nå, så er det ikke OK for kvinner som ønsker å være hjemme, det å være hjemme.
    Likestillingen er kommet "for langt" når kvinner MÅ velge som menn for at det skal være aksept. De som velger på et annen måte, blir sett " ned" på. Og da er det ikke reelle valg lengre, men en form for tvang.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    En typisk moderne myte at det sees ned på kvinner eller menn som velger å være hjemmeværende. Jeg kjenner iallefall ikke folk som ser ned på dem.

Dessuten kan man ikke basere egne valg for hvordan man skal leve sitt eget liv på hva andre mener.

Det Anna Anka sier er rett og slett diskriminering av både kvinner og menn. Hun snakker om forhold som skal baseres utelukket på det seksuelle,og den enes seksuelle behov. Hun ser ned på menn som viser omsorg for sine barn og sin familie. Hun er ultrakonservativ og vil ha samfunnet tilbake til femtitallet. Da menn var "menn" og kvinner "kvinner". Dette var "ikke statiskeroller" som de fleste følte seg lite hjemme i,både blandt kvinner og menn. Mens man i dag i mye større grad kan definere sin egen rolle ut fra seg selv og egne behov uansett hvilket kjønn man tilhører.Det er f.eks ingen i dag som reagerer på at menn vil utdanne seg til sykepleiere eller "barnehagetanter".

Det vil alltid være grupper som "ser ned på" andre grupper,og enkeltindivider som mener at andre lever feil om de ikke lever som dem selv(godt eksempel er religiøse,kontra agnostikere). Men å si at kvinner i dag ikke kan velge å være hjemmeværende fordi de blir sett ned på er ikke reelt.

Men det er en annen realitet at i dag må man være i stand til å forsørge seg selv og sine barn i mye større grad,fordi sjansen for å bli en aleneforeldre er mye større nå enn den var for 50år siden. Velger man å ikke ta en utdanning og satser på at en annen skal forsørge en,driver man faktisk på med ett sjansespill med veldig høy innsats.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ina Se innlegg
    Jeg sier ikke at jeg mener likestillingen er kommet langt nok. Jeg sier bare at slik det er nå, så er det ikke OK for kvinner som ønsker å være hjemme, det å være hjemme.
    Likestillingen er kommet "for langt" når kvinner MÅ velge som menn for at det skal være aksept. De som velger på et annen måte, blir sett " ned" på. Og da er det ikke reelle valg lengre, men en form for tvang.
    Jeg er ikke enig i at likestillingen da har kommet for langt. Jeg mener at det er et tegn på at vi ennå ikke har kommet langt nok.

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Bør abort være kvinners valg alene?
    av Klara i kategorien Media
    Svar: 7
    Siste innlegg: 05-08-06, 03:49
  2. Svar: 11
    Siste innlegg: 25-09-05, 12:58
  3. Ny mann???
    av Krista i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 7