+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Kvalm ???

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    8

Kvalm ???

Lurer på hvor lenge de forskjelligt har vært kvalm under graviditet.
    Eg venter nr 3, og er KJEMPE kvalm.
    Med nr 1 var er kvalm de 3 første mnd og med nr 2 var eg kvalm hele svangerskpet og litt etter, men det var en del komplikasjoner underveis.

Nå med nr 3 er eg enda kvalmere men har vært på ul og alt er i skjønneste orden. Eg har fått afipran kvalmestillende for uten klarer eg ikke komme meg ut av sengen ( spyr hele tiden og er utslitt ).

Bare lurer på gode råd og tips, for kvalme og halsbrann.

Takker for alle som vil dele erfaringer og råd.

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    så koselig at du venter baby. Gratulerer så mye.

Med nr 1 var jeg ikke kvalm i det hele tatt.
    Med nr 2 var jeg kvalm i 3-4 mnd.

Har ikke mange tips å komme med, men hvis du blander eplemost og farris, så hjelper det på kvalmen. tørre kjeks også.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Gratulerer

Var kvalm ca. 3 mnd. med begge.
    Jeg spiste litt tørr kjeks på morningen det hjalp for meg. Det smakta ikke godt, men da kastet jeg ikke opp i allefall.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Har heldigvis ikke vært kvalm i det hele tatt under graviditet så jeg har desverre ikke noe tips å gi deg der. Når venter du forresten?

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    8
    Eg har termin 19 april, men akurat nå synest eg det er leeeeeeeeeeeeeeeenge til. Kvalmen er litt overveldene.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Gratulerer.
    Var vel kvalm i et par mnd om jeg ikke husker feil. Men det var ikke de store greiene hos meg da, og ikke hadde jeg noe særlig morgenkvalme heller. Jeg fikk den stort sett om kvelden.
    Er det ikke ingefær som skal være så fint mot kvalme tro? Kanskje det kan hjelpe deg. Eller har jeg hørt at 1 teskje natron blandet i vann skal kunne hjelpe på halsbrann, men har ikke prøvd det selv. Håper du finner noe som hjelper deg til en lettere hverdag.
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Var mye kvalm med alle mine 4 og fikk mange gode råd og tips. Halsbranntab gjorde meg mer kvalm, så kanskje du blir bedre bare du kutter de. Mange er kun kvalm de 4 første mnd når de er gravid med nr 3, så får satse på at det snart er over.

Gratulerer så mye :-)
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Nov 2009
    Alder
    27
    Poengstyrke
    0
    har ikke vært kvalm mer enn et par ganger.. er nå i uke 12, og føler jeg har vært veldig heldig! Men jeg har jo vært flink å spise lite, men ofte.. Når det gjelder halsbrann, så kan jeg ikke si meg veldig plaget av det heller, med tanke på at jeg har hatt konstant halsbrann helt fram til jeg sluttet på p-pillene. (skal ALDRI ta p-piller igjen!!!)
    Det som hjelper på halsbrann kan være lovehearts-bombom. (tygg i deg 3-4 stk om gangen, og svelg "skummet" som dannes i munnen) Vann har aldri hjulpet meg tidligere hvertfall. Melk skal da være bedre for de som liker det. Ikke drikk Cola eller kaffe da dette vil forsterke problemene. Mot kvalme kan det være ok å ta Postafen (sjøsyketabletter), men som med alle medikamenter under graviditet så skal risiko overveies i forhold til virkningen.. :)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Hadde ingen kvalme under svangerskapet, så jeg kan ikke hjelpe deg så mye der.
    Få legen til å holde et øye med deg så du ikke blir dehydrert etc..spis kjeks før du står opp. Kammillete skal visst være kvalmedempende.

Lykke til.

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Var ikke kvalm selv under min graviditet. Men fikk endel halsebrann på slutten. Tabletter som skulle gjøre magesyren *tynnere* eller mindre skarp hjalp kort tid så måtte jeg doble dosen. Men legen min anbefalte slike tyggetabletter som ble til skum(med fruktsmak,får dem på apotek),man svelger skummet. De hjalp iallefall meg veldig godt :)

Ingefær hjelper også mot kvalme.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Ja ingefær er genialt

Mitt tips mot halsbrann er både billig å alle har det nemlig saften fra et glass med sure argurker funker kjapt også

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Kom på at jeg tok molkusan (eller noe lignende het det) og det var grusomt å få ned, følte jeg ville brekke meg, men det hjalp litt
    4 barnsmamma

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Kvalm
    av hemmelig*gravid i kategorien Gravid
    Svar: 26
    Siste innlegg: 16-03-06, 13:21
  2. Kvalm av vitaminpille.
    av Ina i kategorien Din helse
    Svar: 7
    Siste innlegg: 02-07-04, 09:54

Bokmerker (linker)