Noen andre som driver med slektsforskning? Eller er det helst eldre mennesker som gjør dette?
Jeg har iallefall begynt litt(I følge MC er jeg jo fryktelig gammel, så gammel at når en av ungene var små så lurte de på om jeg hadde levd i steinalderen....)
Slektsforskning er så mye enklere nå for tiden. Mye kan man finne på nett. Kirkebøker f.eks. er scannet og lagt inn (selv om det er flere av de jeg trenger jeg ikke kan finne). Det er også en egen nettside hvor man kan lete etter gravminner. Har funnet noen familiemedlemmer på den måten.
Ellers har jeg også funnet noen tre- og firemenninger via facebook
Iallefall har jeg funnet slekt langt tilbake. Tror jeg er tilbake på 1600-tallet nå på min farfars side. Fra før har jeg fått ferdig "kart" over min morfars side tilbake på 1400-tallet eller noe.
Jeg synes det er spennende og vite litt om de. I bygdebøkene står det gjerne litt info. En av mine xantalltippoldemødre ble f.eks. beskyldt for å ha stjålet fra en tjenestepike... og oldefaren min ble satt bort som sinnsyk på sine eldre dager![]()

(I følge MC er jeg jo fryktelig gammel, så gammel at når en av ungene var små så lurte de på om jeg hadde levd i steinalderen....)

Hilsen Alfa
Svar med sitat
Nå har jeg funnet den siste av de "nære" slektningene som jeg har lett etter. Det viser seg at hun faktisk levde helt til 2001, og er begravet i Tønsberg. Ikke så lett med disse jentene som bytter navn. Dette gjelder kusinen til faren min. Da begynner min farfars familie og bli oppklart så langt som jeg kan klare å finne ved hjelp av bygdebøker og kirkebøker.
Hvis ikke det er sånn at jeg har fått noen skjulte tegn da
for jeg oppdager jo stadig noe pga flaks hehe.

Bokmerker (linker)