Mange barn søkte hjelp i julen pga bråk i hjemmet.
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...n-3086133.html
Hva tenker du om alkohol sammen med barn. Hvor mye er greit, eller bør man ikke drikke i samme rom som barn i det hele tatt?
Mange barn søkte hjelp i julen pga bråk i hjemmet.
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...n-3086133.html
Hva tenker du om alkohol sammen med barn. Hvor mye er greit, eller bør man ikke drikke i samme rom som barn i det hele tatt?
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
folk tar sine egne valg..
..vi tar gjerne et glass vin til maten i julen..men å ha flasken på bordet det gjør vi ikke..der er vår grense..
barn bør få et normalt forhold til alkohol..og se med egne øyne at ikke alle blir gal av "æsja drikke"..
men desverre er det altfor mange voksne som tar av helt..synes det er trist..for julen er først og fremst for barna..ikke å drikke seg dritings.og skape redsel og uro i julen.
Mamman til adam.f.08.11.02.:a7:
Det er så trist å lese at så mange barn/unge ringte og trengte hjelp i julen.
Her drakk vi en øl til maten på nyttårsaften og champis kl 12,00, det var alkohol forbruket her i jul/nyttår he,he ikke kl 12,00 men midnatt 00,00
Sist endret av Juby; 05-01-10 kl 18:05.
Vi drikker ikke så mye vi heller, men vi skjuler det aldri for barna. At det står en flaske rødvin på bordet til lørdagsmiddagen har de iallefall aldri reagert på.
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Anniken ser at jeg tar meg en kopp med bailyes og kaffe og han tar en burk med øl.. er guttene her så er det etter leggetid.
Vi er aldri fulle ( når er vi egentlig det *LOL*) med barn i hus. det kommer heller aldri til å skje.
Vi hadde helt alkohol fri jul som var helt ok - savnet ikke kaffe koppen min en gang.. en øl på nyttårsaften tror jeg det gikk.
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
At det står en vin flaske på bordet har nok ingen unger ondt av, så lenge de som drikker vinen ikke blir stupefulle.
Her drikker vi ikke, så det er ikke noe for ungene å se for å si det slik - hverken et glass eller en flaske
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Det går fint ann å ta ett glass vin eller to med barn i rommet. Pimpe alkohol i bøttevis med barn rundt seg,er derimot ikke bra.
Jeg har aldri lagt skjul på at jeg drikker alkohol,ovenfor Prinsen. Men han er slettes ikke vant med at jeg går på flatfylla. Hans erfaring med at jeg drikker alkohol,er at jeg drikker litt vin innimellom. Evt tar en boks øl nå og da.
Sist endret av pippi69; 07-01-10 kl 14:25.
Det er ikke inntak av moderate mengder alkohol som er problemet for barn. Det er opplevelsen av fulle voksne, det er det livet de lever med uforutsigbarhet og manglende omsorg. At man viser unger at det er mulig å ta seg et glass av et eller annet, på det tidspunktet man finner det naturlig - hvis man finner det naturlig mener jeg bare viser ungene at man kan ha et normalt avslappet forhold til alkohol og gir god signaler til ungene. Jeg mener også at man ikke skal drikke så man blir pussa eller fnisete, slik at barn opplever personlighetsforandring når man drikker.
Bokmerker (linker)