+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 19

Tråd: Hund

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Hund

Etter hva jeg forstår så begynner det å bli en del hundefolk her inne. Eller hur? Hvem er det som har bikkje nå? Fortell litt om det firbente vidunderet. Rase, alder, hva dere liker å holde på med osv osv.

Som de fleste har fått med seg så har jeg verdens søteste Dverg schnauzer. En herlig liten krabat som straks runder 5 år. Herlighet som tiden flyr. Vi trener ikke noe spesielt med han, sånn i form av å gå på kurs og slikt. Men utover vanlig turgåing så trener vi litt på lydighet på egen hånd. I tillegg elsker han utfordringen med å få søke opp godbiter, både inne og ute.

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Boxertipse som blir 3 år i februar. Hun er også verdens søteste ;) Kjempesnill og en "ikke-bjeffende" hund. Det er nesten så vi ikke tror hun kan bjeffe, men har hørt det noen få ganger. Veldig snill og tålmodig med unger - og såååååå forferdelig glad i å hilse på folk

Vi har ikke gått på noe annet enn valpekurs. Hadde tenkt litt på agility, men det vet jeg ikke om hadde gått. Hun blir så distrahert når det er ukjente mennesker og hunder og vil heller leke. Leke gjemsel med ungene elsker hun da hun "står" og skal så finne ungene. Eller å søke etter godbiter - så kanskje egentlig et sporkurs kunne vært noe.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Min er i hundehimmelen nu

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    ÅÅh, så trist, Lise. Hva skjedde?

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ho ble syk, fikk vondt i hofta - og klarte seg egentlig fint, men de siste ukene før vi tok henne klarte hun ikke gå i trappene, og da vi skulle gå tur gikk vi 10 meter så hinket hun på 3 ben

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Huff, da var det nok det beste for henne.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Alfa - agility er jo kjempeflott for bikkja hvis det er slik. Da får dere veldig flott kontakttrening og øvelse i å ignorere andre bikkjer. Jeg har tenkt på agilty i alle år jeg også, men finner liksom aldri helt tida til å skulle gjøre det. Skal ta det til vurdering nå til våren igjen.

Lise
    Sist endret av Klara; 13-01-10 kl 21:32.

Innmeldt
    Mar 2004
    Alder
    37
    Poengstyrke
    10
    Vi overtok i sommer en 5,5 år gammel Leonberger hann. Han er en super snill kosebamse, men er litt "olstrete" som vi sier her på vestlandet. Er ikke bare-bare med 60 kg hund som SKAL ha kos NÅ!
    Har akkurat begynt på klikker-trening. Hun som eide han før har drevet med det, så han vet hva det går i. Er bare vi mennesker som må lære oss det. Håper vi kan øve inn litt bedre inne-manerer.
    Dings
    Kine (Mars 00)
    Stian (November 01)
    Morten :g5: (September 07)

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Det er flotte hunder!

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Leonberger i hus De er utrolig fine - men herliget det er MYE hund det.

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    Vi kjøpte sommeren 2009 en blandingstispe(f mai 2009), hennes mor er renraset Jack Russell Terrier og hennes far er renraset Shetland Sheepdog, så vi har en valp i huset, hun er renslig, går fint sammen med kattene, er spretten som få, lydig og går mye løs.

August 2009 fikk vi en Tervueren(belgisk fårehund) tispe(f april 2008) på for, og hun fungerer så godt hos oss rent bortsett fra at hun har vært redd for mannfolk, hun gjør dem ingenting, men blir veldig verbal, så vi har trenet og trenet og vi trener enda, men nå har hun løsnet og vi har hatt besøk av mannfolk her uten at hun ble verbal i det hele tatt. Hun er lydig og går mye løs.

Har begynt å trene i hundeklubb med begge hundene, noe både de og jeg liker veldig godt.

Det går i turgåing, trening av lydighet, innkalling, sitt, dekk, bli, stå mm, godbit søk både ute og inne.

Blandingstispa vil jeg prøve på agility og Tervtispen vil jeg prøve på spor, så vi har noen planer fremover, kantarellsøk skal jeg også ha de begge på.
    Jente 85 og gutt 00

http://www.oddene.net

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Tervueren skal vel være utrolig god å bruke på spor skal de ikke? Utrolig vakker rase. Da jeg vokste opp hadde vi Groendael. Kunne godt å ha tenkt meg en slik hund igjen ... eller det vil si, jeg kunne godt tenke meg til å ha tid og overskudd til en slik hund igjen.

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    Belgere er brukshunder og spor er bare en av mange muligheter man har med en slik rase.

Tispen vi har en en racer til å finne sopp, så derfor vil jeg teste nesen hennes på kantarell, det kan bli morsomt.

Belgere er ingen sofahunder og de trenger både fysisk og psykisk stimuli for å ha det godt, men får de det da er det verdens beste familiehund og noe av det beste tervtispen min vet er å finne godisbiter under plastbokser hvor hun må fjerne boksen for å komme til godisen da blir hun sliten etterpå da
    Jente 85 og gutt 00

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Har en snuser her i gården også. Har ikke trent han på noe spesifikt, så han driver bare på med godbitene han også. Aller morsomst er det når det er flere kopper på golvet og det bare er en med godbit.

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    Beklager at jeg blir litt ensporet, men jeg har så sansen for belgere og det er nå min 3 terv og jeg er superfornøyd.

Er jo mye man kan gjøre med hund og mine liker godt hvis jeg gjemmer meg i skogen og de må finne meg.
    Jente 85 og gutt 00

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Kan du noe om hund og adferd?
    av Ina i kategorien Kjæledyr
    Svar: 22
    Siste innlegg: 05-09-09, 09:50
  2. Hund og raketter
    av Alfa i kategorien Kjæledyr
    Svar: 10