+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: "Takk"

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Smile "Takk"

Sier dere Takk når mannen eller ungene har gjort noe hjemme? Feks ryddet eller laget middag?

Hos oss sier alltid vi takk til hverandre, feks om mannen lager middag takker jeg, eller om han gjør andre ting - og omvendt selvsagt

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Vi sier iallefall alltid takk for maten.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Vi sier alle takk for maten - uansett hvem som har laget den. Jeg takker ikke gubben spesielt for at han har laget middagen, sånn utover takk for maten. Jeg takker for ting som blir gjort for MEG, men jeg takker vel ikke for ting som blir gjort for huset sånn helt av seg selv liksom. F.eks så takker jeg jo ikke for at gubben helt av seg selv ser at søpla må bæres ut og så gjør han det. Men, hvis jeg ser at søpla må bæres ut og jeg ikke har anledning til å gjøre det selv der og da - da ber jeg han om det, og takker for at gjør det.

Når det gjelder poden så er jeg vel faktisk kanskje flinkere til å takke, fordi takkingen blir brukt for å gjøre han oppmerksom på at jeg setter pris på oppførsel eller handling, og dermed som positiv forsterkning i "opplæringen".

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Vi er flinke til å takke hverandre her i huset.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Men, hva takker du/dere for?

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Kari - samme her i huset, takker selvsagt ikke for alt mulig, men om jeg feks er på tur å støvsuge og mannen sier han kan, så takker jeg - og takk for maten slik dere gjør

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Flinke og flinke, hm........ noe og tenke på, men jeg takker ofte. Jeg takker for maten selv om det er jeg som har laget den, også takker jeg for ting jeg føler blir gjor for meg :)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Ja det er vi veldig flinke til.. og vi passer på at ingen glemmer det heller

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Men, hva takker du/dere for?
    Egentlig så går det ikke bare på å si takk. Men vi roser hverandre for ting vi gjør. Kommer Prinsen hjem og jeg har vasket huset så ser han det å sier at jeg har vært flink Eller om prinsen tar klær ut av vaskemaskinen å henger det opp,og setter på en ny maskin med klær så roser jeg ham for det.

Det er litt godt å høre at man har vært flink selv om det er oppgaver som må gjøres,og skal gjøres :)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Jeg og mannen takker hverandre for maten, og prøver å få ungene til å også si det når de går fra bordet. Syns de er flinke der. Og vi er blitt mye flinkere til å rose hverandre.

Gabriel lurte her en dag på hvorfor jeg alltid fortalte ham at han var så flink? Jeg lurte på om det var noe han ønsket jeg skulle slutte å si. ;o) Neeeei, jeg elsker at du skryter av meg, sa han, den luringen. hehe...
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2010
    Poengstyrke
    0
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Sier dere Takk når mannen eller ungene har gjort noe hjemme? Feks ryddet eller laget middag?

Hos oss sier alltid vi takk til hverandre, feks om mannen lager middag takker jeg, eller om han gjør andre ting - og omvendt selvsagt
    Ja, vi er veldig opptatt av begrepene høflighet og respekt for hverandre hjemme hos oss. Da blir det å si "takk" noe som skjer helt automatisk. Enten man nå takker for mat, for hjelp, for at andre hentet noe til en, eller hva som helst. Høflighet er noe som både kongen og tiggeren har råd til!

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Bonusrunde, Oktober 2004, Ting man fikk i "gamle dager"
    av Lise i kategorien Månedens debatt
    Svar: 57
    Siste innlegg: 11-03-10, 11:37
  2. Svar: 9
    Siste innlegg: 08-01-10, 08:57

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder