+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Syden tur

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23

Syden tur

I år har jeg plutselig så lyst til å reise til syden. Og jeg som aldri har hatt lyst tidligere, men så gikk det en del sånne direkte turer fra Bodø, og så ble jeg litt fristet.

Så kanskje jeg å gubben finner ut at vi skal bli sydenturister nå når vi begynner å bli gamle. I allefall noe Gitte har veldig lyst til.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Go for it!
    Sist endret av Klara; 14-01-10 kl 19:03.

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Åja, gjør det!

Jeg har også kjempelyst til å dra, før dro vi ofte, men har ikke gjort det etter at vi fikk bikkje.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Ikke helt umulig at det blir en tur, men tviler på det blir denne vinteren. Kanskje hvis det blir noen direkteturer til høsten igjen.

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Hehe - jeg leste først drikketurer :fnd(8):

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Why wait?

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Vi skal til syden i påsken,og gleder oss kjempemasse allerede :)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Kjære deg, jeg skjønner dine tvil ;)

Men noen ganger er det bare å hive seg uti det. Jeg har nå reist selv om jeg har vært redd og gruet meg. Jeg får jo aldri sett noe av verden hvis jeg ikke utfordrer deg selv. Jeg vet jo at din mann har lyst til å reise til Thailand. Og det har vi også. Men den flyreisa gruer jeg så fælt til. Du bør nok reise et sted der det er kort flytur til å begynne med kanskje? Men de sier jo at det er behagelige fly på disse langreisene...

Nå skal vi til London, og jeg vet jeg blir å grue meg til reisen, men det skal ikke stoppe meg. For jeg VIL til London. Jeg tar meg heller en tabelett eller to
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Kjære deg, jeg skjønner dine tvil ;)

Men noen ganger er det bare å hive seg uti det. Jeg har nå reist selv om jeg har vært redd og gruet meg. Jeg får jo aldri sett noe av verden hvis jeg ikke utfordrer deg selv. Jeg vet jo at din mann har lyst til å reise til Thailand. Og det har vi også. Men den flyreisa gruer jeg så fælt til. Du bør nok reise et sted der det er kort flytur til å begynne med kanskje? Men de sier jo at det er behagelige fly på disse langreisene...

Nå skal vi til London, og jeg vet jeg blir å grue meg til reisen, men det skal ikke stoppe meg. For jeg VIL til London. Jeg tar meg heller en tabelett eller to

Er nok ikke flyskrekk som holder meg mest igjen, men har vært økonomi, varme og at det er kjedelig som har holdt meg hjemme.
    Liker ikke ligge å daffe på en strand hjemme, så hvorfor skulle jeg plutselig like det i syden da :)

Og Thailand er Tom sin drøm, jeg er redd det blir for varmt, men hvis ikke hadde sikkert vært mye spennende å se i det landet.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Åå, du liker ikke varmen..Da blir det straks et par hakk verre

Jeg syns jo også det kan bli for varmt,men så lenge man har mulighet for en avkjøing i hav/basseng, så er det i grunnen bedre enn å sitte her hjemme å fryse.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Thailand er ikke like varm hele året. Reiser du i novenber,desember og januar så ligger det på en god norsk sommertemp, 25-30 grader.

Og hvorfor ikke ta noen valium dersom dere er redde for å fly ? Da blir jo alt rosa og behagelig :) Og for noen timer i ett fly har man lov å bruke litt dop. Det går sikkert mange år mellom hver gang

Dessuten trenger man aldeles ikke å kjede seg,man må ikke ligge på stranda. Det finnes flust av spa,badeland og andre aktiviteter. Man kan dra ut med båter,guida turer og kikke på sånt som er gammelt og spennende om man liker det,arkitektur,dra på marked,ri på kamler,se delfinshow osv osv eller bare shoppe :) Jeg ligger aldri 2 uker pal på stranda når jeg er på slike ferier,da hadde jeg blitt sprø.

Kjøre vannscooter er kjempemorro Det bør alle som er i syden teste og det er stort sett små koselige strandbarer overalt,hvor man kan ta en iskald paraplydring i skyggen. De har ofte vifter på også. Og sist men ikke minst,det pleier å være en god del pent å se på Helten jager meg regelmessig ut i sjøen "for å avkjøle øyan"
    Sist endret av pippi69; 28-01-10 kl 19:13.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Joda, må jo bli slik som du forteller om her Pippi, men nu først skal jeg ha kort weekendtur til Berlin. Da blir det mye fly og lite kos på få timer, men blir sikkert morro lell. :)

Så får vi se om det blir noen Thailand tur på mannen, jeg trudde det var Desember/ Januar som var så varmt der og kunne ikke drømme om tur for å slite i 40 varme.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Faren min og samboer var der i tre mnd ett år,fra nov tilogmed jan. De sa det ikke var så ille der da. Mens andre jeg har snakket med sier at april-mai er ett mareritt. 40-45 graders varme og regntid. Fuktig varm luft skal vist føles endel varmere enn tørr varm luft.

Men kan godt være jeg tar feil,fordi jeg egentlig ikke vet så veldig mye om klima i Thailand.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Faren min og samboer var der i tre mnd ett år,fra nov tilogmed jan. De sa det ikke var så ille der da. Mens andre jeg har snakket med sier at april-mai er ett mareritt. 40-45 graders varme og regntid. Fuktig varm luft skal vist føles endel varmere enn tørr varm luft.

Men kan godt være jeg tar feil,fordi jeg egentlig ikke vet så veldig mye om klima i Thailand.
    Du har sikkert rett siden Desember/ Januar er de mest poppe månedene å reise dit.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. bestille tur til syden
    av mara i kategorien Reiseliv
    Svar: 31
    Siste innlegg: 10-03-08, 08:20
  2. Lommepenger i syden?
    av Alfa i kategorien Reiseliv
    Svar: 14
    Siste innlegg: 14-07-06, 21:12
  3. Ferietur i Syden med små barn
    av dido i kategorien Reiseliv