+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: "Copyright"

Innmeldt
    Jan 2010
    Poengstyrke
    0

"Copyright"

I forumreglene står det klart at forumet har copyright til alt på nettstedet, og rett til videre publikasjon.

Nå er det slik at jeg kunne tenke meg å lage et innlegg hvor jeg legger ut en tankevekkende "oppgave" (les, for fossiler som meg: stil) eldste har skrevet på skolen om hva et hjem er. Han vet veldig godt hva "copyright" er. Både fordi fotointeresserte vanligvis gjør det ganske tidlig og fordi han/vi havnet i en praktisk avklaringsrunde (i all vennskaplighet) med skolen mht copyright/publiseringsrett for et bilde han har tatt. Og han er veldig klar på at han IKKE ønsker at andre skal ha "copyright" på denne oppgavebesvarelsen/stilen. Å publisere den på nettstedet er ikke noe problem, men han ønsker ikke at den (lovlig) skal befinne seg på noe annet sted, hvor hans venner kan tenkes å lese - og forstå hvem som har skrevet.

Skal jeg droppe utleggingen, eller kan retten til "copyright" for nettstedet fravikes i dette tilfellet til fordel for "publiseringsrett på nettstedet"?

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Det er fordi jeg feks skal ha mulighet til å ta med ting i artikler. Jeg behøver ikke bruke oppgaven til sønnen din.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Jan 2010
    Poengstyrke
    0
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Alfa Se innlegg
    Det er fordi jeg feks skal ha mulighet til å ta med ting i artikler. Jeg behøver ikke bruke oppgaven til sønnen din.
    Tusen takk. Jeg har full forståelse for dette, jeg har (i hobbysammenheng) slitt en del rundt copyrightregelverket, både på tekst og bilder. Så veldig fornuftig å være forutseende her!

Men: Kan du, ikke for min del, men for guttens (han kommer til å få utskrift av ditt svar) helt spesfikt bekrefte at oppgava/"stilen"hans ikke vil bli brukt/tillatt brukt i andre sammenhenger av deg?

Kanskje du synes dette er å overdrive, jeg er delvis enig. Men så mye spetakkel som det ble rundt noen bilder han tok ved skolestart, og slik den saken utviklet seg, forstår jeg ham egentlig veldig godt. Han har lært "føre-var"-prinsippet han også. Det var sviende lærdom. Mest for ham, men også for oss andre i familien.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Bonusrunde, Oktober 2004, Ting man fikk i "gamle dager"
    av Lise i kategorien Månedens debatt
    Svar: 57
    Siste innlegg: 11-03-10, 11:37
  2. Svar: 9
    Siste innlegg: 08-01-10, 08:57

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder