Prinsen er nå 13 år,og de fikk i norskoppgave å lese en roman. Først ville han lese en av "doktor Proktor" bøkene til Jo Nesbø. Men det fikk han ikke lov til siden det var en barnebok. Så han kom hjem med "Menn som hater kvinner" av Stieg Larson. Han hadde lånt den på skolen.
Jeg var litt skeptisk,siden den er rimelig brutal i innhold. Og jeg var usikker på hvordan han ville forstå innholdet. Men jeg syntes det var vanskelig å skulle nekte ham å lese denne. Helst skulle jeg sett at han ventet noen år med den typen litteratur.
Men nå har han lest den,og vi har snakket sammen om innholdet hele tiden mens han har lest.
Ville dere nektet deres unge på 13 å lese en slik bok ? hva synes dere om at en ungdomsskole har disse bøkene til utlån på skolen ?
Må si det kom litt "kastet" på meg,at han skulle lese en slik bok nå. Særlig i skolesammenheng. Jeg hadde nok heller forventet at de leste ungdomsbøker som "Pelle og Proffen" i 8 klasse.
Det var ganske mange av de andre elevene som hadde valgt samme bok,og noen hadde valgt "Harry Hole" bøkene til Nesbø.

Svar med sitat
Hilsen Alfa

og Sara 12 

Bokmerker (linker)