+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Hundeluftegårder

Innmeldt
    Feb 2010
    Poengstyrke
    0

Hundeluftegårder

De fleste har vel vært i den situasjonen å møte løse hunder når mannen kommer gående med barn. Det er ikke alltid like hyggelig! Selv om eieren bedyrer at hunden er snill! Løsningen tror jeg er inngjerede hundelufteparker, hvor hundene kan løpe og leke uten å være til sjenanse for andre!
    Det hadde vært fint å få i gang debatten her også!

Vi har også startet en Facebook gruppe som heter:

NÅ MÅ VI FÅ INNGJEREDE HUNDEPARKER OGSÅ I NORGE!

Besøk oss gjerne der:
    http://www.facebook.com/group.php?gid=272037401446

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    45
    Jeg tror ikke det vil løse problemet. De som lufter hundene løse vil sikkert forsette med det uansett fordi de ikke skjønner hvorfor deres søte små firbente 60 kg hund kan være skremmende for andre.
    Kari

Innmeldt
    Feb 2010
    Poengstyrke
    0

Hundeluftegårder

Jeg har vært hunde eier i 40 år, og jeg vet det er mange som ikke tar ansvar for hundeholdet sitt. Men jeg tror ikke det bare er teite folk der ute!

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    45
    Jeg sier ikke at alle hundeeierer er teite folk. Jeg er hundeeier selv jeg. Men jeg tror ikke at inngjerede hundeluftegårderer vil hjelpe på problemet med folk som går tur med hunden sin løs. Jeg tror ikke det er disse som vil benytte seg av et slikt tilbud. De som i utgangspunktet ikke tar hensyn, gjør det ikke fordi det passer dem best å gjøre det akkurat som det passer dem selv. Jeg er selv rimelig frustert over å møte andre hundefolk med løse hunder, som bedyrer at deres hund er såååå snill og glad i andre hunder. Vel - min er ikke spesielt glad i andre hunder og spesielt ikke i andre løse hunder når han selv går i bånd - og det kan fort bli episoder av slikt.
    Kari

Innmeldt
    Feb 2010
    Poengstyrke
    0

Hundeluftegårder

Jeg skulle blitt kjempe happy hvis jeg hadde hatt ett slikt sted jeg kunne få sluppet hunden min uten å være til bry for andre!:hund:

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    26
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tonelone Se innlegg
    Jeg skulle blitt kjempe happy hvis jeg hadde hatt ett slikt sted jeg kunne få sluppet hunden min uten å være til bry for andre!:hund:
    Det hadde jeg likt og. Men ellers er jeg enig med Kari. De som slipper hunden løs når de går tur, hadde nok fortsatt med det. Og det er vel ikke realistisk å tro at vi ville fått hundeluftegårder på alle tettsteder?
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    42
    Poengstyrke
    6
    Det hadde vært supert å fått til her i Norge.

Vi går med hundene i bånd på tur og de som lufter hundene sine løse nå de ville sikkert ikke brukt et slikt sted allikevel.
    Jente 85 og gutt 00

http://www.oddene.net

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    40
    Poengstyrke
    21
    Men det hadde likevel vært et fint tiltak så vi trygt kunne slippe hunden løs for lek!
    Tenk positive tanker
    Si positive ord
    Gjør positive handlinger
    Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    22
    Nå har ikke jeg hund selv. Men synes alle de større byene skulle hatt noe slikt. Må jo være deilig for hunder å kunne løpe litt fritt innimellom :)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    36
    Vet ikke om jeg hadde følt det trygt å slippe hunden ut for lek i en hundegård der hunder uten oppdragelse også er. Jeg ville ikke latt min hund være i samme gård som en rottwiler feks, eller en pitbull. Mulig hundeeiere som har disse hundene sier jeg er forutinntatt. javel, så er jeg vel det da. men disse hundene liker jeg ikke, jeg er redd dem. og ville ikke gått inn i en kamp for å redde min hund fra en slik type hund. Så en hundeluftegård hadde jeg ikke brukt mye hvis sånne hunder hadde blitt sluppet løs der.
    Sist endret av Tornerose; 08-02-10 kl 10:54.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    36
    Forresten, velkommen til Skravlemix. :)
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    22
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Vet ikke om jeg hadde følt det trygt å slippe hunden ut for lek i en hundegård der hunder uten oppdragelse også er. Jeg ville ikke latt min hund være i samme gård som en rottwiler feks, eller en pitbull. Mulig hundeeiere som har disse hundene sier jeg er forutinntatt. javel, så er jeg vel det da. men disse hundene liker jeg ikke, jeg er redd dem. og ville ikke gått inn i en kamp for å redde min hund fra en slik type hund. Så en hundeluftegård hadde jeg ikke brukt mye hvis sånne hunder hadde blitt sluppet løs der.
    Pitbull er ikke lovlig i Norge,så akkurat den rasen trenger du ikke frykte at du støter på :)
    Sist endret av pippi69; 08-02-10 kl 11:45.

Innmeldt
    Feb 2010
    Poengstyrke
    0

Takk!

Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Forresten, velkommen til Skravlemix. :)
    Tusen takk!

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    45
    Her har vi jo egentlig et slikt område. Det er vel egentlig ikke klart definert, eller fastslått og annonsert - ei heller inngjerdet. Men, et område hvor veldig mange hundeeiere lufter hundene sine løst. Kjempeflott hvis man orker å kjøre for å lufte hund og "alle" vet at det i dette området er løse hunder. Har aldri opplevd noen negativt i møte med andre hunder der, det virker som de som møtes og har hundene løse også har veldig god kontroll på hundene sine. Og at det er hunder som er godt sosialisert slik at det ikke blir trøbbel i møte med andre hunder. Problemet med løse hunder i skog og mark og på turstier er likevel enormt.
    Kari

+ Svar på tråd

Stikkord for denne tråden

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine