Ja, jeg synes det. Men, jeg ville ikke synes det er greit hvis det bare er slik at man fyller sitt eget sete godt.
Ja, jeg synes det. Men, jeg ville ikke synes det er greit hvis det bare er slik at man fyller sitt eget sete godt.
Kan ikke forestille meg at det er behagelig å sitte på to seter iallefall, er jo armlen og slikt som stikker opp mellom setene, ja vet at man kan slå de ned, men blir jo ikke en hel sete av det da
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Det er jo heller ikke direkte behagelig å sitte i ett sete hvis rompa har størrelsen til to.Poenget mitt er ikke at man velger - men dersom man faktisk bruker to seter så betaler man for dem. Uavhengig av om det er ubehagelig. Opptar du setet kan ikke flyselskapet selge det til noen andre - ergo må den som bruker det betale for det.
Men hvor skal grensen gå ?
Med min høyde f.eks kan jeg bære veldig mange kg flere enn ei som er ca 20 cm lavere enn meg. Og en mann som er 185-190 kan fint bære 20-30 kg mere enn meg uten å være tykk. Skal man måle omkretsen ? Eller skal man beregne flybillett etter antall kg folk veier ?
Før man finner en løsning på dette, synes jeg ikke at man kan forlange ekstra billett av enkelte etter "synse" metoden under innsjekkingen.
Det er i hele tatt en vanskelig problemstilling.
Og så lenge flyselskapene ikke opplyser om at de vil ha ekstra betalt dersom man er så og så stor, så synes jeg ikke man skal kunne forlange ekstra betalt ved innsjekking. At de kanskje må ombooke deg for å få plass er noe helt annet.
Jeg er forsåvidt enig med deg Pippi. Og eneste måling som gjelder blir vel antall cm man faktisk bruker.![]()
Bokmerker (linker)