+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Bør Viggo Kristiansen prøveløslates?

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28

Bør Viggo Kristiansen prøveløslates?

http://no.wikipedia.org/wiki/Viggo_Kristiansen

Advokaten hans mener det nå er på tide han prøveløslates. Jeg blir helt matt jeg. Hva har den mannen ute i samfunnet å gjøre?

Leste det på NRK.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Absolutt ikke!

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Han ble i 2002 dømt til 21 års forvaring med 10 års minstetid f
    Jeg mener at "vanlige" regler skal brukes. Når tiden er inne for å vurdere prøveløslatelse skal man legge til grunn de vanlige vilkår for å innvilge de. Er det vurdert som oppfylt av de fagfolkene som skal vurdere det så skal han innvilges det. Er tidspunkt og øvrige vilkår ikke oppfylt skal han selvsagt ikke.

En dom er ikke en hevn. Når han har sonet den dommen han har fått skal han tross alt forsøkes integreres tilbake til samfunnet. Der har vi ikke noe valg - før eller siden skal det skje.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Da får man bare håpe at fagfolkene har brukt tiden godt mens han satt i fengsel.

Godt det finnes nøytrale nemder som skal avgjøre dette. Jeg hadde sagt blankt nei.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    Er glad jeg ikke har med slike avgjørelser å gjøre for jeg hadde svart blankt nei.
    Jente 85 og gutt 00

http://www.oddene.net

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Nå husker ikke jeg hvilken dom han fikk, men jeg håper virkelig at han ble idømt en lang forvaring. Og at det er stilt skikkelige vilkår for slik prøveløslatelse.

Når følelsene min snakker vil jeg aldri ha denne mannen løs på gata igjen. Men når fornuften snakker så synes jeg at systemet vi har hvor folk skal få en mulighet til å gjøre opp for seg for så integreres tilbake i sammfunnet, er ett bra system.

Men jeg mener at pedofile(slik som Viggo k) skal kastreres før de slippes løs i samfunnet igjen. Og med sprøyter eller noe som opereres inn i kroppen, ikke piller han kan slutte å ta selv. Hadde det vært opp til meg å bestemme så hadde han egentlig fått fjerna alt med en rusten skje, så han måtte pisse gjennom en slange.

Jeg mener at det tas mye mere hensyn til disse overgriperne enn til ungene som er ofrene deres. Og at det er helt feil.
    Sist endret av pippi69; 24-02-10 kl 20:36.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Nå husker ikke jeg hvilken dom han fikk, men jeg håper virkelig at han ble idømt en lang forvaring. Og at det er stilt skikkelige vilkår for slik prøveløslatelse.

Når følelsene min snakker vil jeg aldri ha denne mannen løs på gata igjen. Men når fornuften snakker så synes jeg at systemet vi har hvor folk skal få en mulighet til å gjøre opp for seg for så integreres tilbake i sammfunnet, er ett bra system.

Men jeg mener at pedofile(slik som Viggo k) skal kastreres før de slippes løs i samfunnet igjen. Og med sprøyter eller noe som opereres inn i kroppen, ikke piller han kan slutte å ta selv. Hadde det vært opp til meg å bestemme så hadde han egentlig fått fjerna alt med en rusten skje, så han måtte pisse gjennom en slange.

Jeg mener at det tas mye mere hensyn til disse overgriperne enn til ungene som er ofrene deres. Og at det er helt feil.
    Jeg er bare så enig!!
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Pippi han fikk 21 års forvaring med 10 år minstetid.

Jeg har også vært og er vel fremdeles tilhenger av kjemisk kastrering av overgripere - men jeg mener å ha vært borti informasjon som har gjort at jeg har vaklet. Kan bare ikke huske hva det var for noe.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Pippi han fikk 21 års forvaring med 10 år minstetid.

Jeg har også vært og er vel fremdeles tilhenger av kjemisk kastrering av overgripere - men jeg mener å ha vært borti informasjon som har gjort at jeg har vaklet. Kan bare ikke huske hva det var for noe.
    Hvis det er bivirkninger så dr... jeg i det, altså.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Neeei - du tar meg vel ikke for å være en hvilken som helst sosionom vel. Som sagt jeg husker ikke helt, men lurer på om det var noe med fare for at aggresjon og negativ adferd som blir tatt ut på andre måter når den kjemiske kastreringen ikke fungerer i et ledd av et behandlingsopplegg hvor den som blir behandlet på sett og vis er deltagende. Det være seg frivillig eller ufrivillig - men en viss deltagelse var nødvendig.

Ta dette med en klype salt - jeg husker som sagt ikke helt. Men - det var noe i den duren. Jeg driter en lang marsj i evt bivirkninger som går ut over overgriper.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Problemet med kjemisk kastrering er at de kan begå overgrep selv om de ikke kan ha samleier rent fysisk. De kan bruke fingre, gjennstander osv osv. Så kjemisk kastrering betyr ikke at de blir "snille,godtfungerende" mennesker.

Bivirkningen gir jeg en god dag i dersom det kan forebygge eller hindre nye overgrep.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Voldtok han jentene før han drepte dem? Husker ikke helt hvordan det var. Tviler neppe på at kastrering hade hjulpet, han kan fremdeles drepe. En tikkende bombe i ren frustrasjon.
    NEI, jeg syns ikke han skal løslates nå. Og syns ikke systemet til Norge er bra i det hele tatt. Vi har ikke straffer som står i stil til forbrytelsen. Hvilke integrering? Hvem vil ha noe med denne karen å gjøre når han en gang kommer ut? Blir arg bare jeg tenker på det.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose Se innlegg
    Voldtok han jentene før han drepte dem? Husker ikke helt hvordan det var. Tviler neppe på at kastrering hade hjulpet, han kan fremdeles drepe. En tikkende bombe i ren frustrasjon.
    NEI, jeg syns ikke han skal løslates nå. Og syns ikke systemet til Norge er bra i det hele tatt. Vi har ikke straffer som står i stil til forbrytelsen. Hvilke integrering? Hvem vil ha noe med denne karen å gjøre når han en gang kommer ut? Blir arg bare jeg tenker på det.
    Han voldtok begge jentene, og har også begått overgrep mot andre barn tidligere.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Vi har strengt tatt ikke noe valg når det gjelder integrering. Og på prinisipiell bakgrunn så mener jeg at vi ikke skal ha det. Joda - jeg blir kvalm når jeg tenker på hva han har gjort. Men vårt rettssytem er basert på tanken om at de aller fleste kan rehabiliteres og derfor skal forsøkes rehabiliteres. Det går på det menneskesynet og det verdigrunnlaget vi baserer samfunnet vårt på.

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine