+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: "Mio min mio" av Astrid Lindgren

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28

"Mio min mio" av Astrid Lindgren

Denne boken leser jeg høyt for Emil på 8 år. Vi storkoser oss med boka, og den er faktisk vanskelig å legge fra seg.

Astrid Lindgren skriver så utrolig bra, og klarer med enkle virkemidler å skape en spennende bok - for både 8 åringen og for moren. Jeg anbefaler virkelig denne boken som høytlesning på sengekanten.

Her kan du lese mer om Astrid Lindgren; http://www.astridlindgren.se/

Om du inte kan skriva så at jag förstår det,
    då kan du like gärna sluta upp.

Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    I kveld ble vi ferdig med boka om Mio, min Mio.

Emil hadde håp i stemmen da han spurte om ikke vi hadde flere bøker om Mio. Det har vi ikke, men vi har både Brødrene Løvehjerte og Ronja Røverdatter liggende klar. Jeg gleder meg. :)
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Den leste vår lærerinne for oss da jeg gikk på barneskolen. Husker jeg elsket å høre på den historien.Men husker faktisk ikke hva den handlet om. Bare at jeg likte å høre akkurat den.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Mio, min Mio er Astrid Lindgrens roman om ein foreldrelaus gut som ikkje føler seg heime i Stockholm, og som i staden finn ein far, ein venn og ein heim i Landet i det fjerne.
    Bo Vilhelm Olsson, eller bare Bosse, er eit adoptivbarn som ikkje trivst med foreldra sine, namnet sitt, eller livet sitt. Ein dag mens han sit på ein benk i Tegnérlunden finn han ei flaske. Han opnar henne og ut kjem ein ande. Ein ande som kjem frå Landet i det fjerne. Bosse får følgje med anden til Landet i det fjerne, og der treff han den eigentlege faren sin, Far Kongen. Men far hans kallar han for Mio, for det er det verkelege namnet hans.
    I Rosengården treff han ein gut som heiter Jum-Jum, som likner heilt på vennen Benka heime i Stockholm. Alt er vidunderleg i Landet i det fjerne, men sorgfuglen fortel at alt ikkje er som det skal. Den vonde Kato har teke born til fange og gjort dei om til fuglar som i all æve skal sirkle rundt den store svarte borga hans. Saman rir Mio og Jum-Jum i veg på hesten Miramis for å slåst mot Kato.
    Boka Mio, min Mio av Astrid Lindgren (1954) vart illustrert av Ilon Wikland. Boka kom på norsk med same tittel i 1955. Filmen med same namn kom 1987 i regi av Vladimir Grammatikov.

http://nn.wikipedia.org/wiki/Mio,_min_Mio
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Jøss, jeg kjenner ikke igjen historien engang. Jeg tror jeg må lese den boka for ungene og se filmen etterpå. Rart at jeg syntes den var så spennende som barn. Syntes ikke den hørtes så spennende ut nå. Spesielt ikke hvis den står skrevet på nynorsk?
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Den er på bokmål, og den var spennende. På en god og lun måte.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Ina Se innlegg
    I kveld ble vi ferdig med boka om Mio, min Mio.

Emil hadde håp i stemmen da han spurte om ikke vi hadde flere bøker om Mio. Det har vi ikke, men vi har både Brødrene Løvehjerte og Ronja Røverdatter liggende klar. Jeg gleder meg. :)

Brødrene Løvehjerte er jo sååå fin :) Husker da jeg leste den for Prinsen. Ble satt mye følelser i sving da :)

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Bonusrunde, Oktober 2004, Ting man fikk i "gamle dager"
    av Lise i kategorien Månedens debatt
    Svar: 57
    Siste innlegg: 11-03-10, 11:37
  2. Svar: 9
    Siste innlegg: 08-01-10, 08:57
  3. Sverige tur - Astrid Lindgren
    av MIO i kategorien Familieparker
    Svar: 0
    Siste innlegg: 12-05-05, 22:50