+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Om Norge og vintersport

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Om Norge og vintersport

Norge er den mestvinnende nasjonen i vinter OL (jeg vet ikke hvordan det gamle Sovjetunionen ligger an i forhold - men de vil vi ikke snakke om siden det ikke lengre eksistererer og det var jo ikke ET land )

Denne artikkelen i The Wall Street Journal var ganske morsom lesing. Og de setter den norske bragden i et perspektiv som vi burde være veldig stolt av.

De har blant annet noen betraktninger om hvorfor vi er så gode som vi er og jeg tror de har mye rett i det. Blant annet vises det til dette med at vi har vintersportsklubber i nesten hver by og bygd - men også dette med at det er naturlig for oss å sende ungene ut for å leke i all slags vær.

Forklaringa er vel ikke så enkel - men likevel tror jeg det er mye sant i det.

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Leste den litt tidligere i uka, da var den oversatt til norsk. Og ja det er gøy å lese dette :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av pippi69 Se innlegg
    Leste den litt tidligere i uka, da var den oversatt til norsk. Og ja det er gøy å lese dette :)
    Husker du hvor den norske versjonen ligger? Kunne vært artig å lest den.

Men ellers tror jeg og det er ganske vesentlig at våre unger (og vi selv) er oppdratt til et aktivt liv ute. Så kan man alltids diskutere hvor aktiv vi er egentlig, kontra hvor aktive vi burde vært.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Jeg tror den lå ute på startsiden.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. ja til dyrepoliti i norge!
    av syllan i kategorien Media
    Svar: 4
    Siste innlegg: 29-08-07, 12:19
  2. Ikke i Norge 17.mai