+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Konfirmasjon

Innmeldt
    Feb 2005
    Poengstyrke
    8

Question Konfirmasjon

Min eldste står til konfirmasjon om akkurat 2 måneder, og jeg merker nå at tankene samler seg mer og mer rundt forberedelser osv. Hun vil gjerne lage invitasjonene selv, så vi har vært på Panduro og shoppet til den store gullemedalje, men pga reising, skoleprøver osv. har vi ikke fått satt oss ned med de enda. Jeg er for tiden sykemeldt halv tid, og idag har jeg derfor bestemt meg for at jeg skal begynne med invitasjonene MEN jeg trenger noen innspill til en liten detalj; gudstjenesten begynner kl. 10, og de er ca. 15 konfirmanter i den gruppen - så jeg ser for meg at gudstjenesten kanskje varer ca. 2 timer?? Hvilket klokkeslett skal jeg sette for å komme til lokalet?? Kl. 13 - kl. 14?? Hva tror dere, skravlemixere?? Tusen takk for svar!

Endelig tilbake Carpe Diem

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Pleier man å komme så tidlig til en konfirmasjonsfeiring som kl 13 ? Det er vel til kaffe og kaker ?
    Det er da ikke vanlig at alle er med på middag er det ?

Nå er det kanskje forskjell på hvordan man gjør det i nord og sør her i landet.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Gudstjenesten begynte veldig tidlig, så jeg skjønner dilemmaet her. Men to timer i kirken? Det var og lenge.

Jeg skal se om jeg finner de siste invitasjonene jeg lagde, og se hva slags tidsperspektiver som stod der.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Mener kirken varte litt over en time? (er et par år siden sist.) Men vi hadde kirken kl 14.0 akkurat passelig til at folk kom rett her til mat. Tror jeg hadde kl 16 på invitasjonen for tidspunkt for mat. Alle sm var invitert til konfirmasjonen kom til mat, ingen bare til kaffe. Men vi har kun nærmeste familie i selskap, vi var vel rundt 20 stk. og hadde alt hjemme.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Nå har jeg sjekket, og på de invitasjonene som jeg hadde laget - stod det bare at de var invitert til middag klokka 14.00
    Tidspunktet for kirken stod under, kl 11, men det er jo ikke alle som kommer dit da.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    feil
    Sist endret av Ina; 04-03-10 kl 21:24.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Jeg tror vi har hatt noe "pause" mellom kirke og selskap i de konfirmasjoner vi har vært i.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Feb 2005
    Poengstyrke
    8

Tusen takk for svar :)

Selv om jeg ikke kommenterte med en gang, har jeg vært inne og lest alle svarene Vi skal ha en litt utradisjonell konfirmasjonsfeiring sikkert, i forhold til mange andre Mannen min er fra Iran, og vi skal derfor ha litt typisk iransk feiring, der man ber inn både familie og venner, og alle blir bedt til middagen. Jeg hørte litt mer rundt og det viser seg at når man ber alle til middag, skriver man visst kun når gudstjenesten er, også tar man imot etter det. Har mange som hjelper til, så da er det jo greit

Har nå fått sendt ut invitasjonene, bunaden er klar på fredag og bordkortene er under planlegging - så nå går det jamen fort

Endelig tilbake Carpe Diem

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Lykke til

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Konfirmasjon
    av Gulloingen i kategorien Selskaper
    Svar: 18
    Siste innlegg: 10-04-08, 14:32
  2. Konfirmasjon
    av Lillian i kategorien Selskaper
    Svar: 6
    Siste innlegg: 15-04-07, 11:41