+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Uten grenser, med Lars Monsen

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28

Uten grenser, med Lars Monsen

Noen av dere som så dette programmet forrige søndag? Jeg satt med tårer i øynene hele tiden, og syntes programmet var utrolig bra! Jeg ble rørt over stå på viljen til deltakerene, og den evnen de hadde til å sette andres behov foran sine egne.

De har opprettet en egen blogg om programmet:

http://blogg.nrk.no/ingengrenser/bio-larsmonsen

Kritiske røster til programmet:

http://vgd.no/musikk-tv-og-film/tv-p...legg/27106748/
    Latterlig program! "Ingen grenser"?? Pisspreik! Funksjonshemmede har mange grenser og begrensninger som gjør at det er mange ting de aldri vil kunne gjøre. Og det må man bare innfinne seg med. Denne typen programmer som prøver å skape en illusjon av at "det ikke finnes hindringer", gjør mer skade enn godt...
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    Leste det som sto sist i innlegget ditt, og må si jeg reagerer på det som blir sagt der.
    Mannen til min stesøster måtte amputere det ene beinet sitt da han var ca 14, pga en legetabbe. Ha er oppvokst på samme sted som meg, og er noen få år eldre enn meg. Han har aldri vært hemmet pga dette. Han har vært akkurat like mye på fjellet, om ikke mere enn meg, han trener, han kjører mc, han kan riktignok ikke spille håndball eller fotball. Men vi spilte endel badmington i sommer, og han er kjapp til å ikke kunne løpe. Han har iallefall ikke latt seg hemme pga dette. Jeg glemmer rett og slett at han mangler en fot.

En annen som er oppvokst på samme sted som meg sitter i rullestol pga brokk i ryggen. Han er noen få år yngre enn meg, og har supre venner. Han var også med på alt mulig både som barn og ungdom. Jeg husker godt da kameratene løp rundt med rullestolen, og jeg er sikker på at han har vært endel med på fjellet på vinterstid, sammen med vennene sine.

Og Prinsen har en onkel som mangler høyre arm, etter en ulykke der en høyspentledning falt over armen hans. Han er også like aktiv som alle andre. Han skiftet bleie på ungene sine da de var små, trillet dem, laget mat til dem, drev på med mye fisking, skigåing, fjellturer med unger i bæremeis, sov osv. Han kjører bil, automatgir selvsagt siden han ikke har en hørearm, og en kule på rattet så han kan styre lett.

Så min erfaring med folk som har handicap er at de greier stort sett det de vil med litt tilrettelegging og vilje.

Jeg synes det er supert at Monsen lager ett program om dette :)

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Ett hærlig program, her får jeg fram både tårer og latter. Nydelig gjeng )

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Så på programmen i går og synes det var ett supert program, og som dere har skrevet her...med tårer i øynene innimellom.

Blir en smule provossert over det siste du hadde satt inn i innlegget ditt, Ina. Skjønner ikke hvam som kan sitte å si slik, jeg. Greit at mange ikke kunne vært med på en slik ekspedisjon, men man kan da ikke "skjære alle med et handicap under samme kniv" Synes det er flott at det lages et slik program jeg, og at det faktisk ikke er bare de sterkeste og mest vellykkede i samfunnet vårt som blir "profilert" på tv.

-Tone-

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    Har ikke sett programmet, men lever jo med to funksjonshemmede og de klarer det meste tross rullestol begge to.
    Jente 85 og gutt 00

http://www.oddene.net

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg så siste delen i går. Har hatt planer om å se, men glemt det. Heldigvis svoppet jeg innom i går. Det var et utrolig flott program og noe til ettertanke for de fleste av oss som ikke har noen slike fysiske begrensninger. Jeg tror mange av oss likevel har vel så store psykiske begrensninger i form av tankemønster og egenoppfatning.

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Fritt ord prisen til Nina Karin Monsen
    av pippi69 i kategorien Media
    Svar: 20
    Siste innlegg: 11-05-09, 09:31
  2. Nei, Lars
    av Alfa i kategorien Gåter
    Svar: 9
    Siste innlegg: 16-01-04, 00:09

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)