+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Hunderutiner

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23

Hunderutiner

Dere som har hund. Hvilke rutiner har dere?

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Vår dag er gjerne sånn:

Bikkja står opp omtrendt i det jeg går på jobb. Da får hun frokost (labb tørrfor). Hvis hun går til døra setter jeg henne ut i båndet så hun får luftet seg og gjort fra seg. (Går alltid selv bort til verandadøra (som ikke går til en veranda *hehe*) når hun vil ut.)

Så er hun alene hjemme fra 8.15 til 14.15 omtrendt. De siste månedene går hun fritt i huset (før var hun i buret sitt). Når noen kommer hjem ligger hun gjerne på sofaen (som i utgangspunktet ikke er lov uten å få tillatelse...:) ) eller ligger i buret.

Blir slipt ut når hun "ber om det". På ett eller annet tidspunkt får hun en posjon labb til. Det blir også noe "innelek" med ball og draleker, enten ved at vi "inviterer" til det, eller at hun gjør det selv.

I løpet av kvelden går FA en halvtimes tur med henne. I helgene går vi ofte litt lenger.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Tja vår er jo valp så her trenes det enda, men i morgen er det ut og det samme 10000 ganger om dagen, han er jo ikke hjemme alene på dagtid

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jul 2008
    Alder
    43
    Poengstyrke
    7
    Her er ingen dager like.

De står opp sammen med oss pluss minus 06 og da er det en lite tur på ca 15 min.

De blir luftet når de ber om det eller ved behov hele dagen og det blir mange småturer hver dag.

Noen dager får de mat mellom 09-10, andre dager ikke før kl 12, men de får måltid nr to mellom kl 16-18.

De får hjernetrim hver dag(inne) og jeg pleier å ta de med på en tur midt på dagen, den turen kan variere på lengde, alt ifra en halv time til et par timer.

2-4 ganger i uken trener vi alt ifra agility, spor, søk, lydighet, alt som ramler oss inn for å si det sånn.

Vi leker også hver dag ute med ball, draleker, freesbee, eller andre leker.
    Jente 85 og gutt 00

http://www.oddene.net

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Her er det lite rutiner. Mat morgen og kveld. Er sykemeldt for tiden og har derfor god tid til tur, så jeg prøver og gå 1 - 1/2 time om formiddagen. Men lurer meg nok unna litt for ofte. Ellers så har vi en liten hei rett ved siden av huset som hun løper opp og gjør ifra seg

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine