+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Meldingsboka

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23

Meldingsboka

Hvordan er det med meldingsbøkene nå for tiden? På "min tid" var det sånn at når man ikke skulle ha gym/svømming pga mensen, så skrev man 'vanlig grunn' eller 'vg' som årsak. Meldingene ble også skrevet bak i meldingsboka så de av avskilt fra de "vanlige" meldingene.
    Hvordan gjør man det nå?

MC mente at det kunne stå sammen med de vanlige og årsaken kunne bare stå rett ut. Hvordan gjøres det andre steder?

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Kan ikke si akkurat hvordan det gjøres med akkurat dette jeg, da...har liksom ingen med "det problemet".
    Synes forøvrig at denne fraversgreia blir litt pes, jeg. ALT fravær skal jo registreres og kommer på vitnemålet ved endt ungdoms skole. Man kan jo søke om at tilsammen 10 dager blir strøket (tror jeg det var) men de får jo anmerkning om de skulle komme for sent til en time (hos Marius ihvertfall) og det er litt trasig når man faktisk blir innkalt til tannlegen og ikke kan få time utenom skoletid. Marius har regulering,-altså må han "til stramming" minst en gang i måneden, han går til bahandling for allergi på sykehuset hver 6 uke, og har kontrolltimer med røndken pga. kragebeinet sitt 1 gang i måneden. Fant ut at jeg skrev i meldingsboken jeg og så må de stemple den hos tannlegen eller på sykehuset slik at han har skikkelig dokumentasjon på at det som står der "er sant"

-Tone-

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Her gir de ut rapport over "gyldig" og "ikke gyldig fravær" og så får vi rapportenhjem som vi må skrive under innimellom. Så at fraværet MC hadde til tannlege ikke var med på fraværsoversikten i det hele tatt. Da var hun vel borte et par-tre skoletimer. 1 sykedag med melding var satt på 'gyldig fravær'. Det er sikkert ikke det samme som 'godkjent fravær' (se under).

Jeg synes ordningen med å få strøket 14 dagers "godkjent" fravær er bra. Det gjelder fravær med sykemelding eller perm gitt av skolen.
    Sist endret av Alfa; 27-10-10 kl 10:30.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    All fravær over alle årene kommer IKKE med på vitnemålet. ER det ikke kun det siste året som kommer da??

Ang meldinger, aldri hørt om måten du snakker om Alfa, her skriver vi meldingene etter hverandre å årsaken, enkelt og greit =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Når jeg var ung og hadde mensen så skrev vi vondt i magen :) Og vi skrev det på første ledige side... hvis vi i det hele tatt skrev noe.. jeg bodde så mye alene at jeg bare gav beskjed selv.
    Jeg tror vi er så opplyste nå i forhold til før at når Anniken får mensen så tror jeg det vil stå mens :) *håper det er lenge til*

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    All fravær over alle årene kommer IKKE med på vitnemålet. ER det ikke kun det siste året som kommer da??

Ang meldinger, aldri hørt om måten du snakker om Alfa, her skriver vi meldingene etter hverandre å årsaken, enkelt og greit =)

Nye regler, Lise. Jeg trodde nemlig også at det var slik, men rektor sto med *gliset sitt* på første foreldremøtet vi hadde på uskolen i fjor og fortelte at vi måtte passe på ungene våre gjennom alle 3 årene for ALT gjennom de tre åra ble registrert på vitnemålet...bortsett fra de dagene vi kunne søke om å få avskrevet, da.

-Tone-

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Kan prøve å svare igjen. I går da jeg svarte ramlet svaret ut.
    Jo her fikk vi også samme beskjeden som Tone, at fravær igjennom hele ungdomskolen blir med på vitnemålet. Også om du søker fri for å reise på ferie, det er ikke gyldig fravær.

Da vi var ungdommer gjorde vi som Alfa, husker ikke hva de svarte at de ønsket ungdommen i dag skal gjøre, men mensen er da ikke gyldig nok grunn til å ikke kan delta i en gymtime. Da er det vel heller dusjeproblematikken, og det sier de her at de kan løse med at de som ønsker det kan bruke en lærer garderobe.

Husker hvor de gnall om fravær da vi gikk skolen også, men på mitt vitnemål står det ingenplasser om hvor mye fravær man har. Så det er vel ett klokt hode som har funnet ut at det må være med.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Da kjører dere andre regler der enn her

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Da kjører dere andre regler der enn her
    Er du sikker på det? Tror nok at når det gjelder vitnemål fra grunnskolen så må det være like regler for hele landet.

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Fillerya Se innlegg
    Også om du søker fri for å reise på ferie, det er ikke gyldig fravær.

Da vi var ungdommer gjorde vi som Alfa, husker ikke hva de svarte at de ønsket ungdommen i dag skal gjøre, men mensen er da ikke gyldig nok grunn til å ikke kan delta i en gymtime. Da er det vel heller dusjeproblematikken, og det sier de her at de kan løse med at de som ønsker det kan bruke en lærer garderobe.
    Hos oss er iallefall ferie gyldig fravær som kan strykes dersom skolen har gitt permisjon til det.

Gym har de jo - der kan de evt bruke et avskilt vaskerom om de ikke vil dusje. Svømming kan de ikke ha. Er vel ikke så enkelt med tamponger for disse småjentene :)

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ja det trur jeg, her registreres kun fravær for siste året

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Alfa Se innlegg
    Hos oss er iallefall ferie gyldig fravær som kan strykes dersom skolen har gitt permisjon til det.

Gym har de jo - der kan de evt bruke et avskilt vaskerom om de ikke vil dusje. Svømming kan de ikke ha. Er vel ikke så enkelt med tamponger for disse småjentene :)
    Her er ikke svømming noe problem, fordi dem har så søkkende lite svømming i løpet av grunnskolen, trur det er kun i 8. klasse på ungdomskolen, og der har de bare noen få uker i året.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Her kan man lese de nye fraværs reglene. Og mulig det var slik at permisjon ved ferie er gyldig grunn, men det er fortsatt bare mulig å få strøket 10 dager, så er du borte fra skolen mer enn det, så får du bare strøket eventuelt 10 dager.

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine