+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 24

Tråd: Augusta prøver på en lillebor/lille søster til andrea og sverre

Innmeldt
    Apr 2008
    Alder
    25
    Poengstyrke
    5

Thumbs Up Augusta prøver på en lillebor/lille søster til andrea og sverre

ja i disse dager venter jeg tr og oppstart på ny hormon kur

blir spennede dette her.. har hatt en hormon kur til etter den 1 mai men den fungerte ikke...

så nå er medisinene handlet inn de kom på bare 3800kr.. dyrt og lage baby ja... hehe så nå håper jeg augustamannen ikke skader seg så han klarer og gjøre jobben sin

på torsdag datt han ned mellom to spalter og slo hele lårmuskelen så det og gjøre noe "jobb" har blit lite av.. hehe

så nå er det bare og vente på det og begynne og springe inn og ut av klinniken på ulike ul for og se når mann kan sette el sprøyta.. sist gang var jeg inne på ul 2-3 ganger og regner ikke med det blir noe mindre nå... og hver time koster 900kr

så hvem synes det er billig og lage baby? og nå har ikke vi ivf en gang... for de som ikke skjønte hva ivf er for noe så er det prøverør..
    Vi har vært prøvere siden spet 05.. Blei gravide des 05.. Mistet feb 06.. Er engla mamma til en gutt og jente født 1 mai 2010

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Oj, lykke til! Får håpe det blir klaff fort da.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Apr 2008
    Alder
    25
    Poengstyrke
    5
    tusen takk.. håper jeg og... blir gøy i hvertfall gleder meg =)

og ja skal stikke sprøyter i magen og gleder meg for det hehe
    Vi har vært prøvere siden spet 05.. Blei gravide des 05.. Mistet feb 06.. Er engla mamma til en gutt og jente født 1 mai 2010

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Masse lykke til!!!

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Masse lykke til :) Skal krysse både armer å bein for deg

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Apr 2008
    Alder
    25
    Poengstyrke
    5
    tusen takk syllan og dragon =)

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Augusta Se innlegg
    tusen takk.. håper jeg og... blir gøy i hvertfall gleder meg =)

og ja skal stikke sprøyter i magen og gleder meg for det hehe
    Det er ikke for å si noe galt, men liker du å stikkes med sprøyt?

Jeg har vurdert en prøverør, men synes det der hormon greiene er skummelt. Liker ikke sprøyter og hverfall ikke tanken på å sette dem selv. Hehehe. *pyse*

Jeg og min mann har prøvd i 2 år nå, uten at det har skjedd noe.
    Kanskje ikke så uventet siden jeg ikke har menstruasjon.

Denne mistet jeg for 4 år siden etter at jeg fikk feil type p-pille. (La også på meg 10 KG på under 2 mnd). Sluttet på dem etter 3 måneder og har ikke tatt så mye som en pille etterpå. I dag har jeg fått diagnosen lavt stoffskifte, og hatt den i nesten 1 år.

Jeg har vært MANGE ganger på legekontoret og dem sier dem henviser meg til en ekspert på feltet, men jeg er ikke i prioriterings gruppen. For å være prioritert må du være gravid eller blødende.. Så her sitter jeg med et brev om at jeg skal bli innklat innen juli 2011.. Så det tar LAAAAAANG tid og jeg blir mer og mer frustrert...

Har også fått beskjed om at jeg har en 30% sjangs til å bli gravid
    Forresten er det noen som har vært borti noe av det samme?

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Jeg har ingen erfaringer der, men vil si "lykke til" til deg også. Jeg ante ikke det fantes "feil type" p-piller. En eller annen allergisk reaksjon eller noe da?

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Alfa Se innlegg
    Jeg har ingen erfaringer der, men vil si "lykke til" til deg også. Jeg ante ikke det fantes "feil type" p-piller. En eller annen allergisk reaksjon eller noe da?
    Ja det er vel noen form for allergi.. Aner ikke, har bare hørt hva legen har sagt..
    Alt skjedde liksom på 3 måneder ved bytte av p-pille slag. Jeg hentet kun en gang på en recept på 3 ganger..

Innmeldt
    Apr 2008
    Alder
    25
    Poengstyrke
    5
    hehe veit det hørtes ganske dumt ut det att jeg gleder meg til og stikke.. men hver gang før en ny hormon kur er jeg redd for sprøytene men har lært meg til og tenke sånn att når jeg skal sette el sprøyta da er jeg endelig ferdig med sprøytene for denne gangen JIPPI! hehe...

jeg tar noe som heter puregon lav dose hormon stimulering... denne sprøyta ser ut som den de med diabetis tar liten og nett spis.. og sånn som jeg gjør.. jeg tar litt av mage fleske under navelen (er det ormåde du skal sette den i) og klypper godt igjen med to fingre og sette sprøyta.. men bruker også antibac servietter de gangene jeg ikke gjør det har det hendt det har svidd litt..

el sprøyta er pregnyl og den får jeg de på klinniken til og hjelpe meg med... gjort det selv en gang aleine og ikke igjen.. skalv som søren på henda..

har du vurdert og ringe privat klinnik og høre om de kan hjelpe dere på noen måte.. du ahr jo noe som heter pergotime det er tabletter for og modne egg osv.. primolut n er også noe du kansje kunne prøvd for og få mensen.. vi har ikke prøverør.. vi gjør jobben hjemme.. jeg er bare på klinniken for og finne ut når eggene mine er modne nok til og sette el sprøyta for så hjem og voldta mannen og vente på positiv eller negativ test 14 dager etter på ca.. hehe

jeg har noe som heter pcos og det kan by på store problemer med både el og mensen osv osv...

og du aldri gi opp håpet snuppa.. alt i alt før jeg blei gravid med tvillingene gikk det 4 år fra vi begynte til de satt...

klem

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Masse lykke til begge to

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    hehe veit det hørtes ganske dumt ut det att jeg gleder meg til og stikke.. men hver gang før en ny hormon kur er jeg redd for sprøytene men har lært meg til og tenke sånn att når jeg skal sette el sprøyta da er jeg endelig ferdig med sprøytene for denne gangen JIPPI! hehe...

jeg tar noe som heter puregon lav dose hormon stimulering... denne sprøyta ser ut som den de med diabetis tar liten og nett spis.. og sånn som jeg gjør.. jeg tar litt av mage fleske under navelen (er det ormåde du skal sette den i) og klypper godt igjen med to fingre og sette sprøyta.. men bruker også antibac servietter de gangene jeg ikke gjør det har det hendt det har svidd litt..

el sprøyta er pregnyl og den får jeg de på klinniken til og hjelpe meg med... gjort det selv en gang aleine og ikke igjen.. skalv som søren på henda..

har du vurdert og ringe privat klinnik og høre om de kan hjelpe dere på noen måte.. du ahr jo noe som heter pergotime det er tabletter for og modne egg osv.. primolut n er også noe du kansje kunne prøvd for og få mensen.. vi har ikke prøverør.. vi gjør jobben hjemme.. jeg er bare på klinniken for og finne ut når eggene mine er modne nok til og sette el sprøyta for så hjem og voldta mannen og vente på positiv eller negativ test 14 dager etter på ca.. hehe

jeg har noe som heter pcos og det kan by på store problemer med både el og mensen osv osv...

og du aldri gi opp håpet snuppa.. alt i alt før jeg blei gravid med tvillingene gikk det 4 år fra vi begynte til de satt...

klem
    Hmm hvorfor får man ikke sånn informasjon fra leger
    Når jeg snakker med min lege får jeg en følelse av at jeg er til bry...

Har vurdert å ta kontakt med en privat klinikk, men det er liksom en bøyg å komme over. Jeg bor i Hallingdal og nærmeste klinikk er i Hønefoss, og hvis jeg skal jobbe og inn på en sånn klinikk noen ganger.. Kan dette bli fryktelig vanskelig

Jeg er heller ikke noe glad i kjøre bil (personbil) så jeg orker ikke kjøre i 2 timer uten selskap/sjåfør...

Hehehe er jeg vanskelig nå?

Har egentlig aldri helt sett en diabetes sprøyte jeg. Men jeg tror jeg vet hvordan det er du mener. Når man tar sprøyter lærer man seg nok en teknikk, men det er liksom den tiden til man lærer.

Jeg har ikke mistet håpet og jeg klarer ikke å slippe tanken på å aldri kunne få. Mye mulig det også er mye psykisk som ligger å lager problemer. Men en dag skal jeg nok få det til

Uansett ønsker jeg deg lykke til og jeg håper du tar oss/meg med på din vei

Innmeldt
    Apr 2008
    Alder
    25
    Poengstyrke
    5
    Sitat Opprinnelig lagt inn av FjellGeita_86 Se innlegg
    Hmm hvorfor får man ikke sånn informasjon fra leger
    Når jeg snakker med min lege får jeg en følelse av at jeg er til bry...

Har vurdert å ta kontakt med en privat klinikk, men det er liksom en bøyg å komme over. Jeg bor i Hallingdal og nærmeste klinikk er i Hønefoss, og hvis jeg skal jobbe og inn på en sånn klinikk noen ganger.. Kan dette bli fryktelig vanskelig

Jeg er heller ikke noe glad i kjøre bil (personbil) så jeg orker ikke kjøre i 2 timer uten selskap/sjåfør...

Hehehe er jeg vanskelig nå?

Har egentlig aldri helt sett en diabetes sprøyte jeg. Men jeg tror jeg vet hvordan det er du mener. Når man tar sprøyter lærer man seg nok en teknikk, men det er liksom den tiden til man lærer.

Jeg har ikke mistet håpet og jeg klarer ikke å slippe tanken på å aldri kunne få. Mye mulig det også er mye psykisk som ligger å lager problemer. Men en dag skal jeg nok få det til

Uansett ønsker jeg deg lykke til og jeg håper du tar oss/meg med på din vei
    Hehe eneste grunnen til att jeg kan en god del om dette nå er vell for google er blitt min bestevenn :p hehe neida.. har fått en del info fra gyn (privat klinnik) og resten har jeg lest meg opp til....

du og jeg er stikk motsatte på kjøring ser jeg.. hehe jeg kan fint kjøre til østlandet hjem til mormor (9-10 timers kjøre tur med pause) uten og ha med noen andre en vovven mine.. (nå blir det vovvene har fått en til her i sommer =) men var ikke det vi snakket om nå nei... ) men du er ikke vanskelig.. første konsultasjon på den klinniken jeg er på bør mannen være med for han må avlevere en prøve.. hehe...

tok lang tid før jeg hoppet i det og ba om hjelp for og være ærlig 3 år... men fant ut det att vis jeg skulle vente til jeg blei "klar" kunne vi ventet til vi døde.. hehe for før en sånn prosses blir mann aldri klar til og sette i gang.. mann må liksom bare bite tenna sammen og hoppe i det og tenke jaja blir litt av en dyr tur... for ja dette koster.. men husk ta vare på alle kvitteringer for medisinene for alt over 15 tusen får mann igjen av nav.. bare den puregon 900ie som jeg har koster 3500 kr...
    håper du blei litt klokkere vis jeg ikke klarte og gjøre deg mere rotete i hodet da.. hehe

lykke til med valget ditt uansett... og husk vi blir ikke yngre med årene over nyttår blir vi 25 og halveis til 50 :P

klem

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    Hehe eneste grunnen til att jeg kan en god del om dette nå er vell for google er blitt min bestevenn :p hehe neida.. har fått en del info fra gyn (privat klinnik) og resten har jeg lest meg opp til....

du og jeg er stikk motsatte på kjøring ser jeg.. hehe jeg kan fint kjøre til østlandet hjem til mormor (9-10 timers kjøre tur med pause) uten og ha med noen andre en vovven mine.. (nå blir det vovvene har fått en til her i sommer =) men var ikke det vi snakket om nå nei... ) men du er ikke vanskelig.. første konsultasjon på den klinniken jeg er på bør mannen være med for han må avlevere en prøve.. hehe...

tok lang tid før jeg hoppet i det og ba om hjelp for og være ærlig 3 år... men fant ut det att vis jeg skulle vente til jeg blei "klar" kunne vi ventet til vi døde.. hehe for før en sånn prosses blir mann aldri klar til og sette i gang.. mann må liksom bare bite tenna sammen og hoppe i det og tenke jaja blir litt av en dyr tur... for ja dette koster.. men husk ta vare på alle kvitteringer for medisinene for alt over 15 tusen får mann igjen av nav.. bare den puregon 900ie som jeg har koster 3500 kr...
    håper du blei litt klokkere vis jeg ikke klarte og gjøre deg mere rotete i hodet da.. hehe

lykke til med valget ditt uansett... og husk vi blir ikke yngre med årene over nyttår blir vi 25 og halveis til 50 :P

klem
    Nå skal jeg bare vente til jeg får ny fastlege, så skal jeg hoppe ut idet. Kan være enklere når jeg nå får en NORSK kvinnelig lege. Har tidligere hatt en mann som sluttet og så en Dansk vikar som kler seg som en "hore". Unnskyld utrykket men hun er tynn som en spiker og har p seg trange lærbokser og korte t-shorter med en kort bolero i skinn... Høye hæler. Synes ikke leger skal kle seg sånn jeg. Hadde hun ikke bare vært vikar, hadde jeg nok sagt i fra.

Men kan jeg spørre deg om noe?
    Jeg har lest og hørt at vi kvinner blir "rare" når vi tar hormonkurer. Har du merket noe til dette?

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Litt av en lege da

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

Hilsen Alfa

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Min uforklarlige søster!
    av Anonymous i kategorien Uforklarlig og alternativt
    Svar: 46
    Siste innlegg: 17-02-03, 14:59

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler