Jeg har en Golden retriver på 8 år.
Han har fått diagnosen HD kattegori C. Tror det var den bokstaven. Han har hvertfall anlegg for HD, men kan slippe plagene. Nå i dag er han elendig stakkar. Han kommer nesten ikke opp fra gulvet når han har lagt seg ned. Halter i noen minutter etterpå. Han kommer seg liksom etter litt bevegelse.
Han sliter så om dagen at han vil la vær å reise seg. Jeg må be han flere ganger om å komme. Vanligvis før spratt han opp som en valp når han fikk spm om han ville ut.
Han har nå i tillegg fått sår på to poter. Noe som er standard hver vinter. Tror dem kaller det frostskade sår. Er ikke helt sikker. Det er et mareritt når disse kommer. Han må ha skjerm og passes på nesten hele døgnet. Han er en slu liten gutt som vet nøyaktig hvordan han skal komme til, selv med skjerm. Skjermen hjelper mer enn å ikke ha noe liksom.
Gutten min har blitt veldig tynn og jeg vil si han er STYGGT tynn. Prøver å gi han mer mat i håp om at han kanskje legger på seg, men det gjør han ikke. Føler han bare blir mer tynn. Mindre aktivitet har det også blitt, så det er ingen logikk i vekttap.
Det jeg nå sitter med av tanker er at denne gutten ikke er hos oss frem til jul. Jeg har ikke vært hos dyrlegen angående dette siden jeg gruer meg. Er redd jeg får beskjeden om at jeg må ta han. Jeg er innstilt på det, men er bare så vanskelig å gå. Det finne sikkert behandling for gutten, men jeg sliter med økonomien og har ikke råd til dyre medisiner og operasjoner. Ikke har jeg fått forsikret han siden han har annlegg for HD er det ingen selskaper som forsikrer han..
Uff hva hadde dere gjort? Noen som har samme type erfaringer?
Jeg er så glad i han, og vil ikke miste han.

Svar med sitat

Hilsen Alfa 

Bokmerker (linker)