+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 16

Tråd: Trenger noen råd om en trist sjebne.

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2

Trenger noen råd om en trist sjebne.

Jeg har en Golden retriver på 8 år.
    Han har fått diagnosen HD kattegori C. Tror det var den bokstaven. Han har hvertfall anlegg for HD, men kan slippe plagene. Nå i dag er han elendig stakkar. Han kommer nesten ikke opp fra gulvet når han har lagt seg ned. Halter i noen minutter etterpå. Han kommer seg liksom etter litt bevegelse.

Han sliter så om dagen at han vil la vær å reise seg. Jeg må be han flere ganger om å komme. Vanligvis før spratt han opp som en valp når han fikk spm om han ville ut.

Han har nå i tillegg fått sår på to poter. Noe som er standard hver vinter. Tror dem kaller det frostskade sår. Er ikke helt sikker. Det er et mareritt når disse kommer. Han må ha skjerm og passes på nesten hele døgnet. Han er en slu liten gutt som vet nøyaktig hvordan han skal komme til, selv med skjerm. Skjermen hjelper mer enn å ikke ha noe liksom.

Gutten min har blitt veldig tynn og jeg vil si han er STYGGT tynn. Prøver å gi han mer mat i håp om at han kanskje legger på seg, men det gjør han ikke. Føler han bare blir mer tynn. Mindre aktivitet har det også blitt, så det er ingen logikk i vekttap.

Det jeg nå sitter med av tanker er at denne gutten ikke er hos oss frem til jul. Jeg har ikke vært hos dyrlegen angående dette siden jeg gruer meg. Er redd jeg får beskjeden om at jeg må ta han. Jeg er innstilt på det, men er bare så vanskelig å gå. Det finne sikkert behandling for gutten, men jeg sliter med økonomien og har ikke råd til dyre medisiner og operasjoner. Ikke har jeg fått forsikret han siden han har annlegg for HD er det ingen selskaper som forsikrer han..

Uff hva hadde dere gjort? Noen som har samme type erfaringer?
    Jeg er så glad i han, og vil ikke miste han.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg ville tatt han, han har ikke det godt slik han har det nu. Jeg måtte ta vår hund da hun var 8 år, hun kunne nesten ikke gå mistenker at hun hadde HD hun å

Det er en tung avgjørelse men det beste for hunden, så den ikke lider

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Så trist :(

Jeg tror du vet hva du må gjøre... og får det vel egentlig bekreftet her av oss..
    Jeg er helt enig med Lise.. han burde få slippe :( for han sin skyld..
    Ikke lett å gi slipp på et familiemedlem.. har hatt hund selv for mange år siden og jeg kjenner følelsen.

Klem til deg

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    Ja jeg vet innerst inne veldig godt hva jeg må gjør, men som dere sier det er ikke enkelt..

Vil ikke at han skal vondt.

Det værste med saken er at han noen rykker.. Plutselig er han en "valp" igjen, og i neste 4-5 timene er han gamling..
    Jeg fikk også mye mer bekreftet da min mann kom hjem her på mandag etter jobb. Vanligvis er Balder (hunden) i hundre.. Han vet liksom ikke hvilken pote han skal stå på.. Denne dagen lå han bare og tittet opp, før han sovnet igjen. Han forsøkte ikke å logre eller gi noe mer av seg selv. Da kom det noen tårer og jeg må få gjort noe :(

Takk for at dere tok dere tid til å bekrefte min egen tanke...

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    Nå har jeg snakket med dyrlegene..

Skal ta turen til dem i morgen.. Gruer meg!!!!!

De snakket om at dem hadde noe smertestillende for han, men dette ville komme på kr 300 - 400 i måneden. Er ikke mye penger, men alikevel blir det litt når ingen av oss har en spesilet god økonomi.

Er det dumt av meg å be om avliving for hans beste og på økonomiske begrensningers som grunnlag.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    nei det er ikke dumt av deg, uansett om han får medisiner vil han ikke ha et fullt liv uten smerter, han vil nok desverre ha det best om du tar han - tung avgjørelse men du får tenke på at han har det ondt slik han har det nu

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    Nå er Balder gutten min i drømmeland. Der skal han leve godt videre....

Tusen takk for alle gode tips.. Slev om dem førte til noe som er sårt akkurat nå, men for hund og eier er det rett.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    klem til deg

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Så trist! *klem*

Vår gamle boxer hadde lignende symtomer. Jeg aner ikke hvordan det var med HD, men på slutten hadde hun store problemer. Lå stort sett bare i stolen sin hele dagen. Hun ble 13.

Forsikrer de ikke når hunden har hd? Casi tror jeg har HD D på albueleddene. Hun har ingen synlige plager, men vi har forsikring.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    Hei Alfa

Min var testet for HD og hadde dette i stamtavlen.

Når jeg mottok han og ville forsikre han, ville ikke Jernbanepersonalets bank og forsikring, og Gjensidige ikke forsikre han.
    De mente at så lenge han hadde en "sykdom" var det liksom alt sagt at han var syk og trang økonomisk hjelp. En forsikring gjaldt for friske hunder som ble syke.

Mye mulig dette ikke gjelder alle forsikringsselskap, men dem jeg snakket med fikk jeg avslag hos.
    Gadd liksom ikke prøve mere jeg da-

Sjekket nå og ser at dem har endret litt på vilkårene de siste 3 årene..
    Kanskje dem har kommet til fornuft.

Ikke vet jeg, per i dag trenger jeg den ikke hvertfall..

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Tror nok helt sikkert du har tatt rette valget, og hundene er jo som ett familiemedlem, så at dette var vanskelig kjønner jeg godt.
    Når du beskriver at hunden ikke en gang løfter på hodet og logrer, da har mye av livsknisten til hunden forsvunnet. Mine foreldre hadde en Golden Retriver som fikk kreft, og min pappa var så lei seg når de måtte avlive den for han virket jo så glad ennu.
    Dyrelegen sa da at Golden Retriver og labradorer var av de glade hundene, og hviste mye glede til det siste, uansett hvor mye de led. Så tenk som så at dette var for hundens beste, man skal tenke på dem også, ikke bare oss selv.

Innmeldt
    Oct 2010
    Alder
    26
    Poengstyrke
    2
    Ja du har helt rett. Det er dyrene man skal tenke på, ikke bare seg selv..

Laget en minne video av gutten min...
    Om noen vil se den finner dere den her:
    http://veronicashobbyhjorne.blogspot...om-balder.html

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    6
    Så fin minne video. Det er trist å miste en man er glad i. Dere gjorde det rette.
    :011gy: :007t:

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Åååååh så trist! Balder var en veldig fin hund. Det er fint at dere har så mange fine bilder og gode minner om han. Han har det nok bra i hundehimmelen nå.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Så trist... :(

Flott minnevideo da!

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist