+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Vil ha barn igjen!

Innmeldt
    Aug 2003
    Alder
    35
    Poengstyrke
    0
    Jeg går per idag på yrkesrettet attføring og er ikke ferdig før i des 2004. Jeg går på skole idag og er ferdig der i juni neste år så skal jeg ut i 6 mnd hospitering. Vi har veldig lyst til å bli gravid nå mens jeg går skole. For vi tenker jo også på bryllup i 2005 og da vil vi gjerne bli ferdig med barn. Men så er det også det at vi ville at Nicholay skal bli gamlere enn 3-3 1/2 år før neste mann er født. Så folkens!

* Når skal vi planlegge nestemann?
    * Har dere vært bort i en lignende situasjon før?
    * Hva skal vi i såfall gjøre?

Jeg vet at det passer ALDRI å få barn så jeg vet ikke jeg!

Nicholay 20.Februar 2002 :hi5:

Katrsiv & Jørn Gisle :love11: gifter oss den 23. juli 2005

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Jeg kan jo si hva jordmora sa. Den beste tida å få neste unge er når førstemann er 1-2 år eller så måtte den bli 3 år, var ikke lurt å vente for lenge. 2 1/2 år mellom var ikke å anbefale. Jeg fikk nr. 2 da var førstemann 2 1/2 år og jeg syntes det var perfekt.
    Noe svar hva dere bør gjøre kan jeg ikke komme med, men lykke til med tenkingen. :P
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    For og si det sånn: Ting går ikke alltid som man vil, derfor må man egentlig bare bestemme seg for at nå vil vi ha flere barn, også må man gjøre sitt beste for at det skal skje. Men det betyr jo ikke det samme som at man får barn om 9 måneder. Derfor tror jeg ikke dere må tenke så mye på avstanden i mellom barna, men heller om dere er klare for det.

Vi var klare for en til når eldste var 1 1/2 ca, og vi brukte ca 6 måneder på å bli gravide. Og Atle ble født 3 uker før Stian ble 3 år. Av det jeg husker fra den tiden, så synes jeg det var VELDIG slitsomt og ha en på 3 og en nyfødt.
    Året etter ble vi gravide på nytt, ikke planlagt denne gangen, og minstemann var nesten 21 mndr når jentene ble født, og faktisk taklet jeg det bedre denne gangen, enda så mye vi måtte i gjennom. Så mye kommer an på hvordan eldstebarnet er. Min eldste har alltid vært sånn at han skal ha hjelp til alt, og har vært vanskelig å få til å lære ting, mens nr 2 er skikkelig sta, og skal klare alt selv, og det hjalp når det var to små til i huset.

Ellers har jeg ikke noe erfaring med å få baby mens man går på skole, og bryllup hadde vi samtidig med dåpen til eldste, så der kan jeg heller ikke hjelpe deg.

Lykke til med valgene dere tar

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    May 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Jeg har fått mine med to år mellom hver. for meg har det vært riktig. De har stor glede av hverandre, og jeg kan konsentrere meg om likelydende aktiviteter, og områder.
    Det er utrolig slitsomt de første årene, men det gir så masse tilbake, at jeg føler deg har gitt meg mange minner som er unike også..

Jeg har imidlertid bare jenter, og det kan jo være annerledes med gutter. Det vet jeg ikke.
    Likevel, det er ikke mulig å planlegge barn til å komme når man helst vil... Det vet jeg som har opplevd mange spontanaborter...
    Men det går an å se om situasjonen man er inne i , er stødig nok til å bygge videre på. Det å ha et sikkerhetsnett rundt seg er også viktig..
    Det kreves mye å fostre et barn, ta hensyn til alle aspekter før du planlegger nestemann.. Husk ett er som ingen, mens to er som ti... (Særlig hvis de er helt ulike...)

Lykke til!
    Hilsen Trebarnsmamma til
    15 år 17 år og 19 år

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    10
    Vi har planlagt barn denne gangen og håper å være ferdig med 2 barn til frem til Anders blir 30 år. Altså 3 år til. Daniel er 5 år nå og er desverre nesten 6 år før han blir storebror. Det og vente så lenge har vi sett har gitt et flott enebarnskomplex så jeg tror nok det er greit å få de med cca 2- 3 års mellomrom.

Det å kombinere skole og graviditet var for meg vanskelig, men for all del, Du kan jo klare deg kjempe fint. Jeg slet med rygg problemer og hadde vanskelig for å sitte på stoler. Så mot slutten maktet jeg ikke mer.

Men jeg syntes deres planer hørtes gode ut. Men selvfølgelig må du passe på at det ikke blir fødsel midt i skoleåret. Da mister du vel en del viktig undervisning og det kan bli vanskelig for deg å fullføre. Det er ikke bare bare å gå på skole med spedbarn. Tenk på amming osv..

Sett dere ned å snakk om det sammen. Vei det negative og det positive opp mot hverandre for deretter å ta et valg. ;)

Lykke til uansett :green:
    Klem Monica
    Daniel :ball20: & Sebastian :smokk:

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    9
    Har tenkt på det der jeg også, håper dere finner ut av det, som de andre sier, det kan jo ta lang tid fra dere bestemmer dere til dere faktisk blir gravid.

Min lille verden - lillelykke i magen min

Bloggen min

Jeg er ikke stille, jeg trekker bare pusten

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine