Har du byttet - eller kommer du til å bytte etternavn ved giftemål?
Hos oss kommer Sven til å ta mitt etternavn, dette fordi han har et helt vanlig etternavn- Pettersen, men jeg har et mer sjeldent- Soleng...
Har du byttet - eller kommer du til å bytte etternavn ved giftemål?
Hos oss kommer Sven til å ta mitt etternavn, dette fordi han har et helt vanlig etternavn- Pettersen, men jeg har et mer sjeldent- Soleng...
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
He he du utvidet bare ditt gamle etternavn du... :P
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Hva skal jeg svare da :roll:
Tok min mors pikenavn i min ungdom, min første mann tok mitt etternavn (og beholdt det etter at vi ble skilt :evil: ) - og jeg byttet ikke når jeg giftet meg nå.
Så konklusjonen ble at jeg bytter ikke. Skal stemme nå :green:
Storebrorog Emil 8 år
Blogg
When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....
Svarte ja. Jeg giftet meg når jeg var 20 og tenkte aldri på og ikke bytte, ble skilt, men beholdt etternavnet. Også fikk vi Stian som da fikk pappas etternavn, så da vi giftet oss byttet jeg til det samme. Hadde egentlig lyst til å ta tilbake pikenavnet mitt og få Egil til å ta det. Men så gadd jeg ikke :roll: Angrer litt på det. Men på en måte ikke, for nå har vi aldri noe problem med staving av etternavnet. Pikenavnet mitt er nemlig Tjernslien, og gud så mange måter folk kan skrive det på :o
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Jeg har beholdt mitt navn. Guttene har pappans som mellomnavn og mitt på slutten. Vi skulle egentlig ha det alle mann, men den gang var det ikke lov til å ta hans navn som mellomnavn, tror kanskje det er lettere nå.
Vi har forresten 4 års bryllupsdag i morgen!![]()
Blogg: http://turvid.blogspot.com/
Vi har byttet, hele hurven, til Toms etternavn.
Noe med samhørigheten syns jeg da. :)
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Jeg og samboeren min har bestemt oss for at når vi skal gifte oss så tar vi hverandres etternavn. Veronika har begge sine navn,og da blir vi alle hetende det samme. Og jeg vil ikke gi opp mitt for jeg liker det og er ganske sta også. :lol:
:j4: Annette :smilie_girl_244:
Veronika 10 år :smilie_girl_275:
:o :o :o :o hva? og hæ?? hvorfor? i all verden..Opprinnelig lagt inn av Poopsi
Jeg stemte jeg også, men det er vel fordi jeg alltid har tenkt at jeg ikke skal bytte etternavn. Kommer nok ikke til å ta noens andre navn nå - fordi jeg vil ha det samme som Ayla, som bare har mitt.![]()
Jeg byttet etternavn når jeg giftet meg. Ungene har derfor bare ett etternavn, men desto flere mellomnavn....
Ville blitt veldig langt hvis vi skulle hatt begge navnene.... :green:
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
:o :o :o :o hva? og hæ?? hvorfor? i all verden..[/quote:b950da30e3]Opprinnelig lagt inn av Ayla`s mamma
Hva lurte du på da? :green:
Storebrorog Emil 8 år
Blogg
When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....
Jeg tok med Tom's etternavn da vi giftet oss men beholdt mitt imellom...Da var det liksom riktig for meg, men nå forstår jeg ikke hvorfor jeg var så stri på det,-bruker det jo aldri alikevel...
Tone
-Tone-
Jeg kommer nok til å ha Soleng som mellomnavn og Larsen som etternavn når vi gifter oss fordi guttene har det. Jeg gir ikke slipp på Soleng for det betyr endel for meg siden familien er langt unna, jeg kan lissom bevise at jeg hører til dem på den måten. (litt teit kanskje!)
Å i tilleg er Larsen et av de mest vanlige etternavnene, å jeg er liten tilhenger av det. Jeg ville at guttene skulle ta Soleng som etternavn men det ble nedstemt, har vel kanskje noe med tradisjon? ungene skal ta etternavnet til faren :roll:
Jeg vil at Thomas skal ta mitt etternavn jeg da, men det vil han ikke å jeg vil tilhøre familien for å sid et sånn
Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~
Jeg har mitt som mellomnavn og min manns sist, barna har også mitt som mellomnavn og min manns til slutt. Jeg har litt lyst på min mors etternavn, for det er litt skjeldent. Kan liksom ikke gjør det nå da, men..
4 barnsmamma
Bokmerker (linker)