Se resultatene: Etternavnebytte ved giftemål?

Deltakere
37. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Ja

21 56.76%
  • Nei

14 37.84%
  • Vet ikke

2 5.41%
+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultatene 31 til 44 av 44

Tråd: Etternavn

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dido Se innlegg
    det er jeg som er den skyldige :)

har vært inne å lest i forskjellige avstemminger i dag, der er vel kanskje derfor de kommer opp igjen?
    Hehe nei lese får de ikke opp, men stemmer du så dukker de opp igjen, men når det er deg som er synderen er det greit :01:

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Hehe nei lese får de ikke opp, men stemmer du så dukker de opp igjen, men når det er deg som er synderen er det greit :01:

:01: det var godt å høre

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    hvem søren henter frem alle disse her? slett de, skikkelig irriterende med gamle poller oppe igjen
    Jeg synes det er morsomt når gamle poller kommer opp igjen slik jeg - det er jo en del nye brukere som kommer til og da er det jo morsomt å se hva de også svarer. Denne var forresten så gammel at jeg ikke har sett den før :01:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Og så kan jeg jo svare på spm også. Jeg har et ganske spesielt etternavn og kommer ikke til å skifte det noen gang - om jeg gifter meg eller ikke (og det er vel en smule sikkert at jeg heller ikke kommer til å gifte meg). Poden har fått mitt etternavn med gubbens navn som mellomnavn - og er eneste gutten som bærer navnet videre.

Men, sånn med tanke på eget skifte - hvis giftemål hadde kommet før barn og jeg ikke hadde hatt et spesielt etternavn så vet jeg likvel ikke om jeg hadde skiftet. Det blir litt sånn at dersom jeg har vært Kari Ku i 30 år så er det liksom Kari Ku som er meg og det ville ikke stemt med Kari Sau plutselig

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    mitt etternavn vil jeg ha:) det hører liksom til meg.. + at det er navnet på stedet jeg vokste opp..
    lauvåsvåg:) tror ikke det er flere enn 14/15 stk som heter det heller å di som heter det er i familie med meg:)

hannah å hedda har mitt etternavn som mellom navn å gramstad til slutt...(kjedelig navn som jeg ikke vil ha)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Oct 2006
    Poengstyrke
    24
    nå kommer det ann på om jeg noen gang kommer til å gifte meg og hvem det evt blir med.

Helten har ett sjeldent etternavn det er ca 25 stk som har det og jeg har ett veldig vanlig etternavn, så skulle vi finne på å gifte oss noen gang så kommer jeg kanskje til å ta hans navn. Men ville være rart å bytte navn når man er så gammel som meg blir litt det kari sa om pippi ku skal hete pippi sau plutselig :25:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    Jeg synes det er morsomt når gamle poller kommer opp igjen slik jeg - det er jo en del nye brukere som kommer til og da er det jo morsomt å se hva de også svarer. Denne var forresten så gammel at jeg ikke har sett den før :01:
    Jo morro er greit, men det man stemte før er jo borte, så ikke noe stemmer lengre av resultat.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Som sagt før, Sven tok mitt navn.

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    6
    Selv om dette er en gammel tråd som er tatt opp svarer jeg.
    Jeg skiftet etternavn da jeg giftet meg nå sist.
    Skulle ønske barna kunne det også, men faren som de så å si nesten aldri ser vil sikkert ikke det.
    Prøvde å få han til å si fra seg foreldreretten men det ville han ikke.
    :011gy: :007t:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone Se innlegg
    Jeg tok med Tom's etternavn da vi giftet oss men beholdt mitt imellom...Da var det liksom riktig for meg, men nå forstår jeg ikke hvorfor jeg var så stri på det,-bruker det jo aldri alikevel...

Tone
    tidene forandrer seg, gitt... Altså jeg har fremdeles samme etternavnet, nå er det pga at jeg var så stri på at ungene ikke behøvde mer enn Tom's etternavn...for de har bare det etternavnet om om jeg da skulle ta tilbake bare pikenavnet mitt blir det litt slik Rannei skrev...Tilhørighet...som jeg føler at blir litt vekk da, selv om jeg vet at unga er mine liksom.

SÅ siden jeg har bestemt meg for å gifte meg igjen blir det bare plusset på et til, som ikke blir tatt vekk når det blir en ny skillsmisse...og slik kan det jo fortsette da...Ny hobby,-samle på etternavn..:25:

Jada,jada...detta var vel avsporing...

-Tone-

Innmeldt
    Oct 2006
    Alder
    48
    Poengstyrke
    9
    Jeg kommer nok til å beholde mitt etternavn ever:) Er for gammel til å finne på å gifte meg nå:01: Ungene har både mitt og farens etternavn.
    Jannicke 21, Silje 17 og Kenneth 11- barnebarn Emil født januar 09

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone
    SÅ siden jeg har bestemt meg for å gifte meg igjen blir det bare plusset på et til,
    :21: øh???!!! Tone!!!??? Hva er dette? :21:

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Her har vi alle oddemann`s etternavn

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari Se innlegg
    :21: øh???!!! Tone!!!??? Hva er dette? :21:
    MÅ bare GLISE av deg nå da!! Les alt jeg hadde skrevet der du!
    Så vidt jeg vet har jeg ingen å gifte meg med heller...må jo finne en med et fint etternavn da og så må det passe til de jeg har fra før.

-Tone-

+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

1. Beholde eller bytte etternavn?
    av dido i kategorien Bryllup
    Svar: 33
    Siste innlegg: 05-03-06, 09:04

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder