11 :) 8 1/2 år :) 3 1/2år :spo2:
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=8021
Og så kan jeg jo svare på spm også. Jeg har et ganske spesielt etternavn og kommer ikke til å skifte det noen gang - om jeg gifter meg eller ikke (og det er vel en smule sikkert at jeg heller ikke kommer til å gifte meg). Poden har fått mitt etternavn med gubbens navn som mellomnavn - og er eneste gutten som bærer navnet videre.
Men, sånn med tanke på eget skifte - hvis giftemål hadde kommet før barn og jeg ikke hadde hatt et spesielt etternavn så vet jeg likvel ikke om jeg hadde skiftet. Det blir litt sånn at dersom jeg har vært Kari Ku i 30 år så er det liksom Kari Ku som er meg og det ville ikke stemt med Kari Sau plutselig![]()
mitt etternavn vil jeg ha:) det hører liksom til meg.. + at det er navnet på stedet jeg vokste opp..
lauvåsvåg:) tror ikke det er flere enn 14/15 stk som heter det heller å di som heter det er i familie med meg:)
hannah å hedda har mitt etternavn som mellom navn å gramstad til slutt...(kjedelig navn som jeg ikke vil ha)
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
nå kommer det ann på om jeg noen gang kommer til å gifte meg og hvem det evt blir med.
Helten har ett sjeldent etternavn det er ca 25 stk som har det og jeg har ett veldig vanlig etternavn, så skulle vi finne på å gifte oss noen gang så kommer jeg kanskje til å ta hans navn. Men ville være rart å bytte navn når man er så gammel som megblir litt det kari sa om pippi ku skal hete pippi sau plutselig :25:
Som sagt før, Sven tok mitt navn.
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Selv om dette er en gammel tråd som er tatt opp svarer jeg.
Jeg skiftet etternavn da jeg giftet meg nå sist.
Skulle ønske barna kunne det også, men faren som de så å si nesten aldri ser vil sikkert ikke det.
Prøvde å få han til å si fra seg foreldreretten men det ville han ikke.
:011gy: :007t:
tidene forandrer seg, gitt... Altså jeg har fremdeles samme etternavnet, nå er det pga at jeg var så stri på at ungene ikke behøvde mer enn Tom's etternavn...for de har bare det etternavnet om om jeg da skulle ta tilbake bare pikenavnet mitt blir det litt slik Rannei skrev...Tilhørighet...som jeg føler at blir litt vekk da, selv om jeg vet at unga er mine liksom.
SÅ siden jeg har bestemt meg for å gifte meg igjen blir det bare plusset på et til, som ikke blir tatt vekk når det blir en ny skillsmisse...og slik kan det jo fortsette da...Ny hobby,-samle på etternavn..:25:
Jada,jada...detta var vel avsporing...
-Tone-
Jeg kommer nok til å beholde mitt etternavn ever:) Er for gammel til å finne på å gifte meg nå:01: Ungene har både mitt og farens etternavn.
Jannicke 21, Silje 17 og Kenneth 11- barnebarn Emil født januar 09
:21: øh???!!! Tone!!!??? Hva er dette? :21:Opprinnelig lagt inn av Tone
Bokmerker (linker)