+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Konfirmasjon

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Storebror skal konfirmeres til neste år, og han skal konfirmeres i kirken.

Jeg har resvert plass på hotellet dagen iforveien, siden det er så mange tilreisende. Søndagen etter gudstjenesten hadde vi tenkt på en enkel sammenkomst hjemme med kaker og snitter.

SÅ lang har jeg kommet i planleggingen, og så er det jevnt over stopp.

Er det noen som har gode ideer om videre fremdrift? Noe som kan være lurt å gjøre god tid i forveien? Noen som husker spesielt vellykkede ting fra sin egen konfirmasjon?

Alle råd og tips mottas med stor TAKK!
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Siden flere har så gode ideer, fortsetter jeg med videre tankespinn.

Er det tåpelig å IKKE har en høytidelig sammenkomst om lørdagen, men heller ha åpent hus her hjemme med f.eks. gryterett?

Og så om søndagen ha som planlagt snitter og kaker?

Problemet vårt er at der er tre familier som er inne i bildet, min famile, min mann sin familie og min ex.famile. Tenker det kanskje er bedre for storebror med noe mer uhøytidelig, og på det viset unngå bordplasseringer etc.?

Selv om dere ikke har hatt konfirmanter og det er lenge til deres barn skal konfirmeres, så har dere helt sikkert en ide eller to likevell
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Hvorfor skal dere ha sammenkomst lørdag? Pga lang reisevei hos mange? Da hadde jeg satset på noe uformelt på lørdag!

Snitter og kaker høres bra ut på søndag.

Jeg har vært i flere konfirmasjoner - den siste var til niesa mi. De hadde hele selskapet hjemme uten bordkort og til og med uten taler (konfirmantens ønske). De hadde kjøpt koldtbord, så satt alle spredt rundt i flere salonger.

Selv er jeg ikke konfirmert, så jeg har ingen råd til deg fra dengang.

Har et tips om gave... bok med masse bilder og historiere fra den gang han var liten. Trebarnsmamma har og et lignende forslag her: http://barnemix.no/Aktiviteter/nyfodt.php

ET tips fra de som har tale er å ramme inn talen, og gi som gave etter de har holdt den.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Ja, tanken er at siden de fleste har minimum 35 mil i reisevei, så antar vi at alle kommer fredag (eller seinest lørdag). Derfor hadde det vært ok å fått vært mye sammen, ikke bare noen timer etter konfirmasjonen om søndagen.

Takk ellers for tipsene ;)
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    May 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi
    Takk ellers for tipsene ;)
    Kan ikke se at du har fått så mange tips, jeg da... :lol:

Her er ett fra meg; skriv ned alle morsomme historier og ting fra barndommen allerede nå. de kan komme godt med i en liten eller stor tale, alt etter hvor mye "smågodt" du klarer å raske sammen. Selv de mest banale ting gjør seg godt i en tale på en slik dag. Det å snakke om helt hverdagslige ting fra tidligere tider, får både gjester og konfirmant til å slappe av og nyte dagen....
    Og ta med hvordan han har blitt nå, hva du ønsker for fremtiden, og hva det er som gjør deg så stolt av ham... (For det vet vi jo alle at du er....)

Dessuten, sørg for at du har noen til å ta bilder fra dagen, gjerne på forhånd. Min niese hadde laget takkekort av seg selv allerede til middagen, så når de 30 gjestene kom, og gavene var overrakt, kunne hun gå rundt til gjestene etterpå og takke for gaven, og dele ut takkekort samtidig. (På denne måten slipper du unna litt porto, hvis du synes det er greit...)

Ta også bilder av alle i familien. På en slik dag er det viktig å være raus, og "dele" litt på hedersgjesten. Ikke enkelt bestandig, men da blir også stemningen bedre...Hvis det blir et problem å få alle til å samles, ta "gruppebilder" med hver familiegren. En viktig dokumentasjon for fremtiden.... :lol:

Bra du begynner å planlegge så tidlig, da kan du også delegere på en mye enklere måte. Få flere til å bake kaker, eller lage koldtbord. Ideene bare flommer her hos meg...
    Sørg for å ha en flink konfransier, det gjør dagen så mye mer spennende både for foreldre, familie og konfirmant. Det er jo ikke sikkert at det blir mange taler. Men blir det slik, er det greit å ha noen til å "holde orden". Og skriv noen morsomme sanger. Jeg kan sende deg noen tekster hvis du vil (Nei, da, jeg bare tøysa.....)

Lykke til, i alle fall. Jeg har masse andre ideeer også, men skal ikke plage deg mer nå... :lol:
    Hilsen Trebarnsmamma til
    15 år 17 år og 19 år

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Høres ut som du er klar syns jeg.
    Her er det også gaver, middag, taler (noe som det ofte blir for mange av) og kaffi. Jeg skal til en jeg er tante til neste år og da blir det ikke opphold på flere år.
    4 barnsmamma

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Konfirmasjon
    av LizJane i kategorien Merkedager og høytider
    Svar: 8
    Siste innlegg: 11-03-10, 17:30
  2. Konfirmasjon
    av Gulloingen i kategorien Selskaper
    Svar: 18
    Siste innlegg: 10-04-08, 14:32
  3. Konfirmasjon