+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Fødsel for folk som har blitt seksuelt misbrukt

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Jeg fikk en mail fra ei jente som har opplevd seksuelle overgrep som barn.

Hun skriver:

"Nå i dag finner jeg lite informasjon om hva jeg har krav på av "fødelshjelp." Jeg ser ikke for meg at jeg klarer å gjennomføre en ordinær fødsel. Så her kommer mitt spørsmål; hvilke krav har vi for å få gjennomført keisersnitt?

Jeg har flere eksempler på jenter som frykter fødsel på vanlig måte grunnet barndommen sin. De blir bare "roet ned" av personalet/jordmor, som sier at "dette går så fint så... vi skal ta nok vare på deg osv..."
    DET ER IKKE NOK. HVIS JENTA VIL HA KEISERSNITT HAR IKKE DERE DISKUSJONSRETT, etter min mening.

Jeg håper at dette temaet kan komme inn på siden deres, for vi er MANGE som sliter."

Er det noen som vet noe om temaet, og kan hjelpe meg litt på vei til å skrive om dette?

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Vet ikke noe om temaet, men vet at man kan søke om keisersnitt hvis man har grunn til å ikke føde på vanlig måte.

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    0
    Er det ikke bare blitt mer og mer vanlig at en kan ta keisersnitt om en vil da?

Mange har jo fødsels-skrekk, og det blir vel noe i samme duren.

Tror neppe jordmødre/leger har lov til å nekte noen å ta keisersnitt??

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    jeg har hørt at det er strenge regler for keisersnitt jeg...og tror gjerne mange prøver å overtale med at "det går sikkert bra osv"

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    0
    Joda, det ser jeg for meg, at de prøver seg på. De synes jo såklart at "alle" skal gå gjennom en normal fødsel..?

Men, de kan vel ikke tvinge noen, som ikke ser for seg at de vil klare noe slikt i det hele tatt?

Innmeldt
    Sep 2005
    Alder
    26
    Poengstyrke
    0
    hei hei jeg er seksuelt missbrukt fra jeg var barn .
    Jeg får nå full narkose for jeg sa at jeg ikke i de heletatt ønsket noen form for gu uten at jeg såv å at jeg nektet vanlig fødtsel .
    Jeg må bare si til alle dere som sliter med det samme at dere må bare vær stærke på deres meninger å ikke la dere lure for di prøver seg.
    Ikke fø normalt om du ikke ønsker dette etter noe slikt tenk på deg selv å at du skal komme dej etter fødtselen.
    Trenger dere mer hjelp så bare spørr mej jeg skal ta keiser snitt om tre uker.
    Lykke til..

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    41
    Poengstyrke
    9
    Kjempetrist og høre Matilda!

Det der synes jeg hører helt forfedelig ut, at jenter/damer som blir misbrukt, og kanskje har ødelagt hele barndommen. sliter med det meste, kanskje ikke blitt hørt eller trodd, fortsetter å møte kalde skuldre. Det går ikke an!
    Pappa'n til verdens tre herligste gutter,

to sommerbarn født 01 og 04 og nesten ett julebarn 2011

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sier meg enig med Heffalumpen her......

Er veldig glad for at du blir hørt og tatt på alvor... det er så viktig...

Stooor klem til deg :)

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2005
    Poengstyrke
    0
    Jeg har heldigvis ikke opplevd noe lignende sjøl, men for et par dager siden snakket jeg med ei dame som både har blitt misbrukt sjøl, og som har jobba med misbrukte jenter.

Temaet fødsel snakka vi mye om.
    Det er svært vanlig at fødsler er traumatiske for misbrukte jenter, og de skal kunne kreve keisersnitt. Det skal sterke grunner til for å ta keisersnitt, men traumer etter misbruk er en av dem.

Jeg vil anbefale jenta å ta kontakt med et støttesenter/organisasjon for misbrukte, evt Mental Helse dersom det skulle være noe problem å få keisersnitt.

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Jeg ble utsatt for incest da jeg var lita av to nære slektninger. Dette er noe jeg har fått hjelp til i voksen alder og har endelig kommet fram til at dette er faktisk ikke min skyld. Fødslene for meg var faktisk greit og gjennomgå, men merker at jeg til tider sliter med amming av en eller annen merkelig grunn. Jeg vet jo at det er et lite barn som trenger næring fra meg o.s.v. men psykisk så kan det til tider være ekkelt for meg at noen i det hele tatt kommer nær brystene mine (gjelder gubben også). Merker også det at hvis folk kommer for nær meg noen ganger så får jeg følelsen av å bli kvalt (spesielt fulle folk). Liker absolutt ikke eldre fulle menn som skal på død og liv gi meg en klem, da stikker jeg. Mulig noen av dere som leser dette syns jeg er helt på jordet fordi jeg skriver om dette og er så åpen nå men en ting jeg har lært er at man skal være stolt over den man er og ikke skamme seg over det andre har gjort mot en for det er ikke min feil. Barn er små individer som er sårbare og som trenger trygghet og beskyttelse fra sånne ting som seksuelle overgrep og selvfølgelig da jeg var liten så stolte jeg på mine nærmeste og dermed var det lett å lure meg inn i en sånn "felle" som dette, hvis dere skjønner. Når man lever i mange år med mishandling, seksuelle overgrep o.s.v. så tror man til slutt at det er sånn det skal være. Det var normalt for meg når jeg var liten, men skjønte jo etterhvert da jeg ble eldre at dette var galt.

Men nå svarte ikke jeg på spørsmålet som er temaet i innlegget. Jeg vet ikke hva man har krav på eller ikke men har hørt at man kan velge selv om man vil føde vanlig eller ta keisersnitt.Kanskje det står noe om det her: http://www.noabuse.no/so/vedtekter.html eller her: http://www.sentermotincest.no/linker_andreSentre.html

Innmeldt
    Sep 2005
    Alder
    26
    Poengstyrke
    0
    Jeg ønsker ikke å amme .
    Jeg greier rett å slett ikke å ha noen i nærheten av disse ikke samboeren får komme i nærheten av dem .
    Høres sikkert helt på tryne ut men jeg føler meg bare ikke klar til at noen får komme i nærheten av disse siden det bare er fire år siden jeg fikk en brå stopp på missbruken.
    Beklager viss dette høres teit ut men jeg kan faktisk forstå at folk sliter med det samme.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Matilda :

Hvis noen syns at dette høres tåpelig ut, så har de ikke innsikt i noen verdens ting :(

En slik opplevelse som du har hatt setter sterke spor resten av livet og man kan ikke bare lukke øynene og glemme slikt helt uten videre....

Flott at du klarte å sette en stopper for det og jeg håper overgriperen betaler dyrt for dette..

Du skal kun gjøre det du føler for og ikke la noen andre fortelle deg noe annet....

Håper at hver dag blir lettere for deg, siden det ennå er ganske nytt/ nært...
    Ønsker deg masse lykke til i fremtiden

Stooor

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Kvinners jobb å tilfredsstille en mann seksuelt
    av Tornerose i kategorien Media
    Svar: 18
    Siste innlegg: 07-10-09, 00:10
  2. Av barn og fulle folk..........