Roter litt rundt etter vaffeloppskrifter, og nå fant jeg heldigvis et par:grin2: Men lurer på hvor mange vafler det blir av den Amsterdam oppskriften? Har rundt vaffeljern som ikke er så veldig stort.:)
Roter litt rundt etter vaffeloppskrifter, og nå fant jeg heldigvis et par:grin2: Men lurer på hvor mange vafler det blir av den Amsterdam oppskriften? Har rundt vaffeljern som ikke er så veldig stort.:)
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Jeg pleier å bruke en oppskrift som er nesten lik den AL linket til som het : Vafler fra sjømannskirken i Rotterdam. :)
Ja, i går serverte jeg de Rotterdam vaflene med stor suksess. Fikk så mye skryt for de. Og siden jeg ikke visste hvor mange vafler jeg fikk av den oppskriften, så lagde jeg røren av 5 egg og tilsvarende mer av andre ingredienser. Og da ble det nok til 5 voksne og 4 barn som ÅT vafler:lol3:
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
jeg ser det snakkes om vafler her ... jeg var nettopp innom www.sjomannskirken.no og så de hadde en vaffelkonkurranse gående. 29 vaffeloppskrifter var listet opp. mmm. mange gode og spennende oppskrifter. noen inneholdt til og med gurkemeie!!!
-og Toroposen er veldig enkel...:s4:
-Tone-
...og velsmakende! :winking70Opprinnelig lagt inn av Tone
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
![]()
TIL EN LITER KULTURA BRUKER JEG OG GJØRE SLIK:
FØRST FYLLER JEG ET GLASS MED PITTELITT KULTURMELK, OG TILSETTER 1 TS.NATRON
DETTE BLANDER JEG I BAKEBOLLEN:
4 EGG
1,5 DL SUKKER
1 TS. VANILJESUKKER
OG 1 SS KARDEMOMME
RØRER DETTE SAMMEN OG FYLLER PÅ HV.MEL TIL EN SEIG MASSE
SPER MED MELK OG HVETEMEL TIL JEG FÅR EN GANSKE TYKK KONSISTENS.
sMAKER BEST HVIS DETTE FÅR SVELLE LITT, OG MELSMAKEN "GJEVNER SEG UT"
DERETTER HELLER JEG GLASSET MED MELK OG NATRON OPPI, OG TILSETTER FLYTENDE MELANGE ELLER SMELTET SMØR.
SKAL DU IKKE STEKE VAFLENE MED EN GANG, VENT MED OG TILSETTE NATRONEN.
Bokmerker (linker)