Er det noen her som spiser rakfisk?
Er ikke det råtten fisk (sånn egentlig)? :green45:
Er det noen her som spiser rakfisk?
Er ikke det råtten fisk (sånn egentlig)? :green45:
Så du nyhetene nå?
Jeg har aldri smakt det.
Blogg: http://turvid.blogspot.com/
:oscar:
Tror det er råtten fisk ja... Er ikke sikker på åssen man "raker" den, men gravet fisk f.eks. er jo gravd ned i bakken også har den ligget der til den er råtten også graver man den opp igjen... blæh...
Nå liker jeg stort sett bare fiskepinner også jeg da... :roll:
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Ja, innslaget om rakfisklaget som var blitt matforgiftet. Er der RART da? :-?Opprinnelig lagt inn av turvid
Tror ikke f.eks. gravlaks lages på denne måten så mange steder.... ;)Opprinnelig lagt inn av cammie
Blogg: http://turvid.blogspot.com/
Ja, jeg spiser rakfisk.
Og ja...alle sier den er råtten! Men jeg spiser den alikevel, jeg...deter godt. ;)
-Tone-
Tror ikke f.eks. gravlaks lages på denne måten så mange steder.... ;)[/quote:2bf6adf133]Opprinnelig lagt inn av turvid
:lol: Nei, men det var noe sånt opprinnelig var det ikke det da?!? Sikkert fordi de ikke hadde kjøleskap og nedi bakken var det vel kaldt og godt... men inte vet jag inte :lol:
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
FYSJAMEG !!!!!!!!!Opprinnelig lagt inn av sol
Det spiser jeg IKKE nei......
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Nei det spiser jeg ikke :07:
Lukta er ille nok og konsistensen :07: det verste er at man kan faktisk lukte når den er dårlig - ennå den lukter dritt fra før :25:
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Ja det er godt!!!!
Og tror den blir lagt i en slags lake. Men det er strenge hygieniske regler rundt det med å rake fisk. Den skal ikke i nærhet av jord. Kan ikke noe særlig om det, men godt er det.
Tenk rakfisk på fersk lefse med godt meieri smør. Og kansje litt purreløk...
Det er bra vi har forskjellig smak, uten det hadde det blitt kjedelig... Spiser ikke rakfisk noe ofte, og det har alt å si hvordan det blir servert på... Det er en særegen smak på all rakfisk, tips til de som har lyst til å smake: luft den godt før servering, å liker du akevitt er det veldig bra...
Nei takk som byr........:y4:
Har aldri spist rakfisk, men jeg elsker gammelsalta sei, og det er jo også fisk som ligger i saltlake på åresvis, like god selv etter 4 år :03: Mmm, det skal bli herlig å spise det igjen etter 3 år på vestlandet.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Bokmerker (linker)