Det er noe med mensen som gjør den så rituell. Ikke vet jeg når jeg forstod det, men når man har ventet på at den IKKE skal dukke opp så mange ganger som meg, så blir man litt mer vant med at den faktisk kommer – en gang hver eneste måned….
Jeg husker ikke når jeg fikk min første. (med unntak av at jeg vel var 11-12 år), og jeg husker ikke hvor regelmessig den var heller, for jeg mener å huske at jeg nok trodde at hvis jeg bare fortrengte den nok, så dukket den aldri opp…liksom….
Etter at jeg giftet meg, og begynte å vente på at den IKKE skulle dukke opp, fant jeg ut noe merkelig.
Alle snakker om hvor lang en syklus er, og det stemte ikke med meg. Fra siste mens’ første dag, til neste mens’ første dag, var det hos meg 42 dager…….
Dette medførte at vi måtte beregne når eggløsningen fant sted. Vi testet og testet…….Og kom frem til at min eggløsning skjedde 14 dager før neste mens, altså på dag 28……etter siste mens…
Så brukte vi denne formelen noen år da……. Og skapte tre nydelige jenter…
Men nå har jeg funnet ut at syklusen min er ikke så lang lenger. Den har krympet til 28 dager… Merkelig.
Men slik er det kanskje å bli gammel sånn som meg…mensen kommer bare oftere, og oftere, til det blir bråstopp……
Og bare for å ha det sagt, så planlegger jeg IKKE å få flere barn, jeg bare filosoferer over dette temaet….(Sikkert fordi det er 28 dager siden sist…)

Trebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Svar med sitat
Du får sagt det du ja! Forøvrig har det alltid vært 28 dager her... Og er nå inne i "siste dager av første mens etter tredje fødsel"... :green:

Kevingullet juni-03 

Hilsen Alfa 
Bokmerker (linker)