+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultatene 31 til 45 av 45

Tråd: Hva skulle ungene hete

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    :oops: :green:

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi
    [quote:d0a140df57="Helene_31"][quote:d0a140df57="Poopsi"]Emil skulle hete Emil, men hadde han vært en jente - tror jeg vi hadde valgt Helene (a)
    Så fint da

:green:[/quote:d0a140df57]

Oppkalt etter mammaen sin :green:[/quote:d0a140df57]

Fint navn ;)

Helene

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    ååå koselig tråd:) drar denne opp ijenn jeg

hannah skulle hette hannah eller kasper...fikk vite på ul i 4 mnd at det var jente så da var det hannah..:)

hedda der hadde jeg et lass av gutte å jentenavn..hehe

men jente toppen var hedda , selma(etter farmor) ,aurora, emma & mathea

guttetoppen var imre, birk , nathaniel & heike( ja jeg har lest isfolket om noen lurte på det..hihi:06: )

viste i 4 mnd med hadda at hun var jente men klarte likevell ikke bestemme oss... men da var det nede i to navn.. hedda eller aurora.. å vi likte begge navnene begge to..hmm så når hedda aurora var 2 dager så ble vi enige om begge..hehe men bruker bare hedda til vanlig:)

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Sitat Opprinnelig lagt inn av syllan Se innlegg
    ååå koselig tråd:) drar denne opp ijenn jeg

hannah skulle hette hannah eller kasper...fikk vite på ul i 4 mnd at det var jente så da var det hannah..:)

hedda der hadde jeg et lass av gutte å jentenavn..hehe

men jente toppen var hedda , selma(etter farmor) ,aurora, emma & mathea

guttetoppen var imre, birk , nathaniel & heike( ja jeg har lest isfolket om noen lurte på det..hihi:06: )

viste i 4 mnd med hadda at hun var jente men klarte likevell ikke bestemme oss... men da var det nede i to navn.. hedda eller aurora.. å vi likte begge navnene begge to..hmm så når hedda aurora var 2 dager så ble vi enige om begge..hehe men bruker bare hedda til vanlig:)

vææ hedda ikke hadda....:21: :25:

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    åååå kom på at hvis hedda hadde vert gutt hadde det mest sannsynlig blitt isak emil:) fint navn...:)

Innmeldt
    Mar 2004
    Alder
    37
    Poengstyrke
    10
    Med Kine var jentenavnet klart før jeg ble gravid, guttenavn var også klart: Emil Andrè.
    Når ultralyden viste det var en jente, så begynte vi å bruke navnet med en gang, så hun VAR Kine Marie da hun ble født.

Når vi skulle ha Stian, så kan jeg ikke huske om vi hadde noe jentenavn klart, men guttenavnet fra sist var fremme. Sammen med Isak, Birk, Brage, Lukas osv...
    Men like før han ble født stod det mellom Stian og Emil Andrè. Da han ble født så jeg at han var en Stian, men gubben var ikke like sikker. Så det tok noen dager før vi ble enige.

Nestmann (som foreløpig er på planleggings-stadiet) har jeg masse guttenavn til , men ikke noen jentenavn enda.
    Dings
    Kine (Mars 00)
    Stian (November 01)
    Morten :g5: (September 07)

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Fra jeg og cammiemannen traff hverandre og lenge før vi tenkte seriøst på barn så hadde vi et jentenavn og et guttenavn klart; Cassandra og Kevin. Så Kevin ble Kevin, og hvis Chris hadde blitt jente så hadde han blitt Cassandra. Vi hadde liksom ikke noe guttenavn nummer to, men Christopher (Robin) hadde vært aktuelt om ikke jeg har en nevø som heter Kristoffer. Men hadde det vært aktuelt så hadde det nok vært Kevin som het det. I allefall så fant vi ut etter ultralyden viste guttebebis igjen at Chris var jo et fint og enkelt og greit navn som hadde rett forbokstav og passet sammen med Kevin. Hadde det ikke vært for etternavnet vårt så hadde Chris het Kieran :03:

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    9
    Runar skulle hete Malin om han var jente. Så før vi visste kjønnet til Thomas. skulle han også hete Malin...hehe:01:
    Toln :regler:, mamma til Runar Andre, født 121202 og Thomas Leander, født 130106

Tolns tilbakemeldinger

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Da jeg gikk med Victoria hadde jeg mange forskjellige navn, visste ikke kjønnet før hun kom til å da tenkte jeg på Terese og Sunniva men endte til slutt opp med Victoria, Med Sondre fikk vi vite kjønnet på UL å da bestemte vi for oss Sondre å sånn ble det :01:

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Nov 2006
    Alder
    41
    Poengstyrke
    31
    Stian skulle hett Karoline,hvis han var jente..
    Husker ikke hva jeg tenkte på om guttenavn først... Men da han var født var han enten en Stian eller en Jørgen....

På min første sto valget mellom Stine eller Daniel.

Så da han ble født ble det Kim-Rune:01:

Må liksom se barna først:)

Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
    når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?

aalisa`s dagbok-klodring
    aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Terese skulle hete Stian om hun hadde blitt en gutt, så det er jo litt morro nå at NÅ har vi en Stian OG en Terese i hus

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Gabriel-navnet hadde jeg klart fra jeg var 17 år. Da jeg ble gravid like før jeg ble 30 år, var selvfølgelig Gabriel helt klart for meg. Men sambisen nektet :ga6: Jeg ga meg ikke! Vi hadde nemlig diskutert om vi skulle døpe barnet, og jeg sa at dersom jeg ikke fikk viljen min i forhold til navnet, så skulle heller ikke ungene døpes, og han skulle ha mitt etternavn. Ca 14 dager før jeg fødte ga han seg, men han ville at han skulle ha et mellomnavn. Jeg likte det ikke, hadde aldri forestilt meg navnet Gabriel sammen med noe annet navn. Men jeg ga meg. Men mellomnavnet blir ikke ofte brukt. Men han fikk bruk for det første året i bhg i Stavanger. Da gikk det en gutt som het Gabriel der, og som var 1 år større. Jeg ville ikke at min gutt skulle få klengenavnet "lille-Gabriel", han var tross alt 4 år da og følte seg ganske så stor. :03: Da ba jeg de ansatte om å bruke begge navnene, og det litt rart å høre at alle barn og voksne ropte begge navnene hans.

Maya var også klart før hun ble født. For meg har det alltid vært viktig at personen inni meg hadde et navn, siden jeg visste kjønnet. Sambisen ville at hun skulle hete Kaia, men så var det noen som sa: Det blir som å si: "Ska vi gå på kaia, Kaia?" Nei, jeg ville ikke det. Jeg ville hun skulle hete Rose, men han ville ikke det! Så gikk jeg i babyboken til Gabriel for å se, og der hadde jeg skrevet ned de jentenavnene vi hadde diskutert før vi fikk vite at han var gutt. Der stod navnet Maya. Og siden storebror har to navn og både jeg og faren har to navn, måtte jo også hun få et mellomnavn. Hennes kan man bruke til vanlig, det klinger sammen med fornavnet, så det varierer hva jeg og sambisen sier.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    30
    Poengstyrke
    9
    Ingrid Marie hadde hett Øyvind om hun hadde vært gutt.
    Lars Håkon hadde hett Magnhild Synnøve om han hadde jente

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    30
    Poengstyrke
    9
    Ingrid Marie hadde hett Øyvind om hun hadde vært gutt.
    Lars Håkon hadde hett Magnhild Synnøve om han hadde vært jente

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Therese skulle hete Silje, men jeg ombestemte meg før hun var født, det var så mange som hete det. Og hadde hun vært gutt, så hadde hun hete Richard.

Kirsti-Line skulle hete Sandra, men mannen sa Nei. Så hun fikk ikke navn før hun var ca. 5 dager. Hadde hun vært gutt ville jeg kalle henne Arne_ Martin; diskuterte også Are og Jack, men jeg fikk vel ingen godkjent.

Gitte skulle etter mye om og men hete Hanne, men det navnet stjal bror til mannen min da de fikk en jente tre uker før oss.
    Vi diskuterte også Monica og Solveig, men Therese var med på bestemmelsen og hun kunne bare allers nødigst godta Gitte.

Hadde hun blitt gutt tenkte jeg på Espen eller Petter, men jeg hadde ikke fått de godkjent, så jeg vet ikke.

+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

1. Skulle så gjerne ha vært der!
    av Fillerya i kategorien Tv og film
    Svar: 5
    Siste innlegg: 23-11-06, 15:38
  2. Han skulle vært på Ullevål i går
    av MIO i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 1
    Siste innlegg: 05-06-05, 21:44

Bokmerker (linker)