+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 26 av 26

Tråd: Hvordan reagerte du?

Innmeldt
    May 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Vi var nok litt nøkternt glad hos oss, tror jeg...
    Husk jeg var gravid så mange ganger før det ble unger av det, at det å få to blå streker på en test, slett ikke betød at jeg fikk barn av den grunn...

Ikke fortalte vi det til noen, før lenge etter at vi var sikker på at det skulle gå bra heller... Hadde liksom "brukt opp" kvoten vår for å fortelle sånt vi når eldstedattera ble født...
    (Og da jeg ble lagt inn på sykehuset i uke 24 med for tidlige rier, da tenkte jeg at det var kjørt igjen....)

Men mannen og jeg VI feira ja!!!. Hadde 40 dagers syklus den gangen (nå er den vel nede på 28 dager...), og på dag 41 etter siste mens, tok jeg testen, og den var blå.. Fem dager etter dro jeg på avdeling for barnløse og fikk tatt innvendig ultralyd, og da fikk jeg også se bilde av den nye verdensborgeren... Og etter det gikk jeg til ultralyd en gang i uken, og så fikk jeg hormonsprøyter en gang i uken i tillegg...

Men vi fortalte ingenting til noen før jeg var 3 måneder på vei...

Og når midtimellom var "ferdigprodusert", da visste vi det straks, da også. Men etter vår egen lille feiring, så fortalte vi det heller ikke da før jeg var 3 måneder på vei...

Og med minstejenta da forstod min svigermor det med en gang... Ikke så enkelt å unngå kanskje, når jeg blir så trøtt om dagene og ikke klarer å stå i makrell-osen på kjøkkenet, fordi jeg er kvalm.....Hadde ikke tenkt å si noe da heller, men måtte innrømme det vel 2 måneder på vei....
    Hilsen Trebarnsmamma til
    15 år 17 år og 19 år

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    0
    Med førstemann! satt og holdt på med hovedoppgava mi, var uggen og litt kvalm, trodde det var frodi jeg spiste for mye sjokolade... for det gjorde jeg :green: mensen er bestandig uregelmessig, så den stolte jeg ikke på... måtte nå ta en test tilslutt og den var positiv med en gang!! mange rare følelser raste i meg, ikke ferdig med skolen, men ble det til sommeren, var nok littt egostisk var redd for å bli så dårlig som søstera mi ble med sine, hun spydde i nesten hele svangerskapet...
    men det gikk bra og idag har vi verdens snilleste og skjønnste lille nysgjerrigper

Andre gang... mensen kom liksom ALDRI, og jeg ante ugler i mosen...
    ikke såå sjokka denne gang, og det var lettere å venne seg til...
    <Men jeg var sikker før jeg tok testen pga jeg ble plutselig såå kvalm og dårlig en dag... og det har jeg vært siden... jaja men det er kos uansett da :green: :rosa:
    Mamman til lille Wetle :heihei:

Innmeldt
    Oct 2003
    Poengstyrke
    0
    Min første dag i videregående skole fikk jeg mistanke jeg var gravid og besluttet å kjøpe gravid test etter skole tid. Venninna og søstera mi var med meg. Like før jeg fikk svar, var jeg så NERVØS :red: Da fikk jeg endelig svar, ble jeg både glad og forvirret! Søstera mi fikk latterkrampe, hun lå på senga mi og lo fælt!! :P5: Jeg måtte le også samtidig nervøs latter. Men abort tanke var aldri for meg. Så jeg fortalte til kenneth samme kveld. Han smilte lurt og og var usikker om det var sant eller ikke. Nå har vi Rebecca :) og venter på andre :)

Andre gangen visste jeg hele tiden jeg var gravid, hadde på følelsen og kjente på kroppen. Men tok ikke gravid test før jeg var ca 3 mnd på vei. Så fikk jeg riktig svar :)
    Mor til Rebecca på 6 år og venter på nurket i 16. februar

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Annette
    Skjønner deg godt jeg. Har lyst på flere barn selv. ;((

Så sett igang,vi trenger befolkningsvekst i Norge vettu. :green:
    Jeg tenkte jeg skulle vente på den "premien" det har vært snakk om at man får hvis man får 3 barn. :green:

Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~

http://sollar.net

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Ingen av mine tre har vært planlagte, men veldig velkomne

Da jeg ble gravid med Mikael, ble jeg først usikker men veldig glad og spent....samme ble faren hans.
    Da jeg ble gravid med Daniel ble jeg ikke noe mindre glad, men ble litt bekymret for hvordan jeg skulle klare det med to barn så tett......og da han ble født var jo faren allerede i full gang bak ryggen på meg, så han var mer usikker (og trodde ikke Daniel var hans engang :evil: Dr******ken!)
    Da Lise Katrine ble oppdaget i magen min, var hun allerede vokst mye Jeg var mer enn 3 mnd på vei..... Siden det var født mer gutter enn jenter i familien til samboeren ønsket han seg jente denne gangen (jeg også). Bestemoren hans (som nå er borte) og jeg var begge 100% sikre på at det ble jente denne gangen, enda alle de andre sa det var gutt.... Jeg skulle ønske dere kunne sett fjeset på samboeren da hun kom ut, og da legen sa det var jente :gris: Komisk

Helene

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Sunshine*
    [quote:5058d28661="Annette"]Skjønner deg godt jeg. Har lyst på flere barn selv. ;((

Så sett igang,vi trenger befolkningsvekst i Norge vettu. :green:
    Jeg tenkte jeg skulle vente på den "premien" det har vært snakk om at man får hvis man får 3 barn. :green:[/quote:5058d28661]

Hvilken "premie"????
    :what:

Helene

Innmeldt
    Jul 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    9
    Vi gledet oss masse, samtidig som alt var så ukjent. Jeg var den første i venninnegjengen som fikk barn (de andre har ennå ikke startet) så det er litt rart.

Regner med at med nummer to blir det hæla i taket og hurra fra morgen til kveld. Har jo en STOOOR Sofie som "bare" ønsker seg ti babyer... En storebror med lange armer (fortsatt) og en jente baby som kan være tvillingen hennes og aldri være slem... Og mange andre som er bitte små... Dere skjønner at vi må glede oss masse FØR det blir noen baby, med alle forventningene må jo noe skjære seg. :p1:
    Klem fra Anita
    f. 05.05.2000
    :sa7: f. 27.02.2006

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Gammel tråd dette men gøy å lese synes jeg...
    Når jeg ble gravis med Victoria var jeg veldig frustrert og usikker på hva jeg skulle gjøre
    Da jeg fortalte det til min såkalte kjæreste at vi skulle ha barn sa han:
    Vent litt og dro ut....
    En stund etter kom han tilbake med en kvinne å kunne fortelle meg at han var gift :ga6:
    Etter dette ble det drapstrusler, kidnappingstrusler og når Victoria kom til ble vi fotfulgt titt og ofte av han, et levende mareritt..
    Men nå er han heldigvis flyttet tilbake til hjemlandet sitt :02:
    Med sondre var jeg allerede tre mnd på vei når jeg fant det ut, å det var veldig deilig å ha en kjæreste/samboer som støttet meg gjennom alt med svangerskapet/fødselen og gjøre :02:

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Gulloingen Se innlegg
    Når jeg ble gravis med Victoria var jeg veldig frustrert og usikker på hva jeg skulle gjøre
    Vent litt og dro ut....
    En stund etter kom han tilbake med en kvinne å kunne fortelle meg at han var gift :ga6:
    Etter dette ble det drapstrusler, kidnappingstrusler og når Victoria kom til ble vi fotfulgt titt og ofte av han, et levende mareritt..
    Med sondre var jeg allerede tre mnd på vei når jeg fant det ut, å det var veldig deilig å ha en kjæreste/samboer som støttet meg gjennom alt med svangerskapet/fødselen og gjøre :02:
    Dette må ha vært forferdelig for deg.:mc8: Men hva sa konen hans da?

Så flott at det gikk bedre andre gangen.:)

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Nov 2006
    Poengstyrke
    6
    Vent litt og dro ut....
    For en dum mann, bra dere er kvitt han.
    Fint at sambisen din støttet og fortsatt støtter deg
    :011gy: :007t:

Innmeldt
    Jun 2006
    Alder
    26
    Poengstyrke
    6
    Vent litt og dro ut....
    For en j..... dust!!!!! :ga6:
    Bra du fant deg en ordentlig mann!!

Adine

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine