+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Kalkun

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Vi skal servere kalkun på nyttårsaften. Vi har invitert et vennepar med barna hit og vi blir 4 voksne og 4 barn.

Jeg har jo aldri servert kalkun før, ikke sånn helsteikt iallefall, så jeg kurer jo på alt! Hvor stor kalkun må jeg ha? Stuffing? HVa serverer jeg av tilbehør til kalkunen?

Andre gode tips fra erfarne kalkunkokker?

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Min beste anbefaling er å leite på nettet etter Arne Brimi sin måte å steike kalkunen på, det gjør vi (les; mannen min) - og det er veldig godt.

Som tilbehør har vi en Waldorfsalat, rosenkål og en god fløtesaus. Og kokte poteter, eller fløtegratinerte poteter.

I år kjøper vi ferdig marinerte kalkunbryst, og sparer oss (les; mannen) for mye arbeid.

Lykke til !
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Poopsi
    I år kjøper vi ferdig marinerte kalkunbryst, og sparer oss (les; mannen) for mye arbeid.

Lykke til !
    Skal dere ha mange til kalkunmiddag? Er det en ide for oss også, eller blir vi for mange til middag tror du? VIl jo gjerne gjøre det lettest mulig vet du :green:

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Vi blir, forhåpentligvis, bare oss fire. En slik pakke mener jeg koster rundt 80,- kroner - og er vel beregnet til 4 personer. Vi liker den veldig godt
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    38
    Poengstyrke
    10
    Jeg har som regel medister deig med tyttebær inn kalkunen..så serverer jeg med hjemmelagd saus og poteter, grønnsaker og hjemme lagd waldorfsalat..
    I år er det bare oss og jeg har kjøpt kalkyl da gjør jeg det samme utenom og stuffen..trenger ikke det da.

http://www.egg.no/kokebok/resultat.cfm
    prøv denne..mange gode tips

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Tusen takk for link Pippen. Her var det mange oppskrifter

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Tilbehør kalkun
    av Lise i kategorien Jul
    Svar: 19