Han veide 20,8 kg (helt normalt) og var 113, 5 cm. noe som var over normalt da siden han lå på den øverste streken.
Dette sjekket de:
-fargene
-telle til ti
- stå på en fot, hinke, løpe og sitte på huk for å sjekke balansen og hvordan han satte fotbladet ned i gulvet.
-begrepene: oppå, under, ved siden av, foran, bak, inni, stor og liten.
-synstest (med lapp foran øyet)
Fargene: svart, grønn, blå, rød og gul. Så tok hun to svarte kuler og da så han at det var to kuler uten å måtte telle ved å peke med fingeren på dem. Så tok hun tre gule, fem røde og til slutt måtte han telle alle de 10 grønne. Hun sa at det var helt normalt at ungen så to kuler som et bilde og sa to, mens når det ble flere kuler enn det, så måtte han peke på en og en kule og telle.
At han ikke kunne hinke så godt, syntes hun ikke var så mye å engste seg for så lenge han kunne sitte på huk og hadde balanse. Og han løp fint. Han begynner i naturbarnehage til høsten, og da blir det bedre når han får vært i ulendt terreng ofte. (Mente hun).
Synstesten ble foretatt ved at hun pekte på en bokstav på en tavle og så skulle Gabriel peke på en tavle han holdt i hånden på samme bokstav. Dette greide han fint, helt til høyre øye og 4. linje. Da var det noen bokstaver han ikke greide. Jeg ble bekymret da, men så sa hun at 4. åringene skulle kunne se helt til 3. linje og hvis de så alt der, så brukte de å teste dem på 4. linje også som 6.åringen skulle kunne se. Så alt var helt i orden.
Hun holdt en stor og liten hest foran ham, og da skulle han peke på den store og den lille. Deretter holdt hun den lille hesten foran ei bok, bak ei bok, ved siden av boka, la den inni boka, holdt den oppå boka. Han greide alt det der med en gang.
Deretter fikk han en konvolutt med høydemåler av Georg Sjiraff og pratet litt om trafikksikkerhet. Han hadde på seg trygg trafikk sin caps. og så pratet hun om at fyrstikker bare var for de voksne. Det jeg reagerte mest på var at hun begynte å prate om mammaer og pappaer som drakk øl og vin, og at det var sånne ting unger ikke skulle drikke og at han måtte si ifra til oss om noen av oss drakk for mye av det. Tenk å si det da. Gabriel så litt forvirret ut, som knapt har sett oss drikke! Deretter spurte hun ham om mamma eller pappa røykte. Det svara han jo ja på da, og så spurte hun ham hvor vi røykte og da svarte han: "Ute på altanen!". Og da sa hun at det var bra, for det var skadelig for unger med røyk og at det var farlige for de voksne også. "Ja, det vet e, da ha ho mamma sagt!", svara han. (Flinke gutten min ;) ). Den biten om røykingen er forsåvidt greit nok, men du snakker om å begynne å prate om alkohol da. Er det virkelig nødvendig da, bare spør? Skulle han kanskje røpe oss da og si at "Ja, ho mamma og han pappa de drikker masse øl, og av og til blir de rar/slem?" Er det sånn at de skal lure ungene til å røpe familiehemmeligheter? Gabriel har vært ganske skånet for oss/folk som drikker, har kanskje sett meg drikke vin noen få ganger. Så jeg tror ikke han vet så mye om hva det er, han har iallefall ikke vist noen interesser for det jeg drikker enda. Kanksje han blir det nå i sommer? Da er det oftere at man drikker vin i festlige lag ute på altanen.

Svar med sitat

og Sara 12 

Kevingullet juni-03 
Hilsen Alfa 
Bokmerker (linker)