+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 26

Tråd: Potet?

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32

Potet?

Er det så livsviktig for småtasser å få i seg potet?

Kevin er ikke spesielt glad i potet altså. Hvis jeg koker potet spiser han omtrent ikke, glassmat med potet er heller ikke spesielt namma, han spiser kanskje 1/6 av et glass dersom det er med potet - også brekker han seg for annenhver skje. Men får han en av HIPP sine glass med pasta så spiser han hele glasset og bråker etter mer om ikke vi er raske nok med å fylle skjeen igjen.

Mamma'n min maser og maser om denne poteten, og er jo den reneste "pusheren". I dag var vi en liten tur innom henne, også lot jeg Kevin være igjen der mens jeg kjørte ned på en butikk og gjorde et kjapt ærend. Og på de 20 minuttene jeg var borte så hadde hun laget potet-mat til han :rolleyes:

Mener også å ha lest at barn kjenner igjen "smakene" fra de var inni magen, og jeg har lurt på om det kanskje er derfor Kevin ikke liker potet. På hele den tiden jeg var gravid så spiste jeg kanskje tre poteter, men masse pasta. Og pasta elsker han jo...

Noen som har noen formeninger og synsinger om hvor viktig potet er? Han får selvfølglig andre grønnsaker og frukt ;)

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Jeg er nok som din mor og syns at potet er viktig i kostholdet vårt. Jeg er veldig glad i både pasta og ris, men er vokst opp med poteten.... Hvor viktig den er har jeg ingen formaning om, men det er jo nesten bare oss her oppe i nord som spiser poteten kokt som vi gjør.

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol
    Jeg er nok som din mor og syns at potet er viktig i kostholdet vårt. Jeg er veldig glad i både pasta og ris, men er vokst opp med poteten.... Hvor viktig den er har jeg ingen formaning om, men det er jo nesten bare oss her oppe i nord som spiser poteten kokt som vi gjør.
    Da er vi to Sol !

Jeg setter også poteten ganske høyt, selvom jeg liker både pasta og ris. Syns potet må være med ganske ofte, i en eller annen form. Og gjerne kokt hvis det er saus til middagen !

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Håkon lever han...;)

Han likte heller ikke denne poteten så godt da han var mindre. Derfor så styrte jeg ikke så veldig mye med det heller,-synes ikke man skal tvinge i ungene mat de ikke vil ha og brekker seg av!!
    Her har det snudd seg, nå spiser han poteter...er jeg ikke rask nok med det som skal på tallerkenen i tillegg, kan han godt ta poteten først. Ofte koker jeg masse poteter slik at jeg har poteter som jeg steker dagen etter og da kan han godt sitte på benken og gomse kalde poteter mens jeg lager middag.

Synes du skal ta det med ro, jeg....muligheten er nok stor for at poteten blir bedre etterhvert som han blir større og får smaken på mere forskjellig mat. Så lenge han får andre grønnsaker og frukt går det nok bra!!!!;)

-Tone-

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Er ikke så glad i potet selv jeg, tror ikke potet betyr så mye når han får i seg andre ting, fortsett med pasta og ris du

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg er glas i potet, og åt det mye da jeg gikk gravid. Til nesten hver eneste middag. MEN Joachim er ikke spesielt glad i det, så det er ikke sikkert det har noen sammenheng.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Fedongutten mener da at vi ikke har godt av potet - så egentlig vet jeg ikke svaret, men kan ikke se at det er livsviktig på noen måte...

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Mamma driver også å maser om den poteten! Men jeg må jo si at når ungene ikke spiser pasta, ris eller grønnsaker, så får de værsågod spise litt potet. Gabriel skal jo heller ikke ha kjøtt, så da må han spise litt potet og brunsaus. Noe fiber må de jo få i seg! Men er som du usikker på hva vi skal gjøre. Hva med at ham får brødskive til middag istedet for vanlig middag. Litt kjedelig å drive å lage så mange forskjellige retter da:o Kunne vært bra å fått en ernæringsfysiolog til å svare på det! Kanskje AL har sånne kontaker også? ;)
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    jakop fikk banan i går, men var noe skeptisk.. skal prøve i gjen, men om det er livsnødvenindig......

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sitat Opprinnelig lagt inn av mara
    jakop fikk banan i går, men var noe skeptisk.. skal prøve i gjen, men om det er livsnødvenindig......
    Hvis han ikke tåler banan, så ikke prøv så mye på det da! Du kan jo mose all salgs frukt og prøve å gi ham. Har du stavmikser?
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Mikael var heller ikke så glad i potet da han var liten, og resultatet av at jeg lot være å gi ham det da, er at i dag spiser han det ikke i det hele tatt. Jeg angrer litt på at jeg ikke prøvde hardere å få ham til å spise det. Heldigvis spiser de to andre det. Mikael er også den som er oftest syk her i huset.....:(

Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Fedongutten mener da at vi ikke har godt av potet - så egentlig vet jeg ikke svaret, men kan ikke se at det er livsviktig på noen måte...
    Den der Fedon-fyren ville ikke jeg stolt så forferdelig mye på ;) Husk på at alt det han sier er usunt å spise, har vi spist i mange mange mange år før han der ble tiltenkt, og har ikke tatt skade av det.

Helene

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Får du ikke i potet så drøy det,, det kommer siden. Jeg har en jeg er tante til som ikke begynte å spise potet før han var ganske stor.

Jeg er av den som MÅ har potet.
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7
    Fandt denne gamle tråden og tenkte jeg skulle høre hvordan det går nå, Cammie.. Spiser kevin potet nå?

I Danmark er det VELDIG vanlig å spise masse poteter og helst kokte.. Det er vel derfor jeg ikke så ofte spiser potet nå.. Men prøver å ha det èn gang i uka, ellers så spiser vi masse pasta og ris og så lager jeg engang iblandt hasselback poteter og bakte poteter. :29:

Emilie var veldig vanskelig å få til å spise noe i det hele tatt, da hun var liten og lå litt etter i vekt pga. dette, men pludselig snudde det seg da hun ble litt eldre og nå spiser hun ALT - var så redd for at hun kom til å bli kjempe kresen, da hun jo ikke likte noe som helst!
    Minsten er akkurat som Emilie var, så jeg håper dette etterhvert også kommer til å endre seg..

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Her i huset spises det ikke mye potet. Faktisk er det bare jeg som er glad i det. Mia kan spise det, men gutta spiser det aldri... Vet vi har gjort feil fra starten av her, og det er jammen ikke lett å få dem til å spise det nå:o

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Her spiser alle untatt far det de får ;)

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Potet ertesuppe
    av aalisa i kategorien Poteter
    Svar: 0
    Siste innlegg: 14-02-09, 10:31
  2. Bakt potet med kjøttdeig
    av Lise i kategorien Poteter
    Svar: 3