Sitat:
Opprinnelig skrevet av mara
så bra!
har kjøpt inn frukt som jeg skal lage til mos senere, har dere tips?
lenaj skrev: Jeg pleier å koke eple- päre og sviskemos. Eplene og pärene skreller og deler jeg i båter. Så har jeg så mye vann at det dekker frukten og koker til de er myke. Så kan du jo kjöre de i mixer om du vil ha helt uten biter. I blant så lager jeg eple/päremos også. 50/50 blir en bra blanding. Sviskene legger jeg i blöt kvelden för også koker jeg de i blötleggingsvannet til de er så myke så man nesten kan ta en gaffel og dra gjennom dem. Kjörer de i mixer etterpå. Kjempebra mot trege mager!
Alle 3 fryser jeg inn i passe store porsjoner. Små middagsglass er veldig bra å spare. Isterningsbrett er en bra greie, kan ta opp en og en terning og tine.
Kiwi pleier jeg å gi Erik, men den skraper jeg bare direkte ut av skallet. Har hört at det også er bra mot treg mage + at det er jo en veldig bra frukt uansett. Og Erik har litt treg mage så da...
Bärmos er også bra å lage, bare å koke i vann til de er riktig myke og evt söte med litt sukker om det er for surt. Kjör i mixer om Jakob ikke kan spise grovere konsistens ennå.

födt juli 2003
Svar med sitat

8 og 6 år
Bokmerker (linker)