jeg har jo laget middag til jakop, gullrøtter, brokkoli og potet.. han er ikke så veldig glad i dette, så jeg tok bare oppi litt glutenfritt brød, og vips, så åt han!
hva tror dere, er dette bra?
jeg har jo laget middag til jakop, gullrøtter, brokkoli og potet.. han er ikke så veldig glad i dette, så jeg tok bare oppi litt glutenfritt brød, og vips, så åt han!
hva tror dere, er dette bra?
mara
Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`
Jeg vet ikke helt. De skal jo ikke ha brødmat før de er 8 mnd. Vet ikke hvorfor, kanskje fordi det er klumper. Men hvis du moser brødet godt, er det kanskje greit.
Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.
på helsestasjonen nevte de at glutenfritt stiller seg anderledes, ikke vet jeg ;)
mara
Det er glutenallergi de er redd for de første månedene. Derfor de anbefaler mais og ris-grøt også før de fyller halvt år....
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Kan ikke tro at det er skadelig for Jacob da siden det var glutenfritt brød du moset og hadde oppi. Han spiste jo det da. Du tok vel sikkert ikke så mye oppi allikavel.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Det er merkelig hvor stor forskjell det er på matrådene i 2 land så näre hverandre... Her i Sverige finnes det ikke så mye fy-fy som det tydeligvis gjör i Norge. Bröd har jeg gitt Erik siden han var 5 mnd, med gluten i... Og helsestasjonen sier ingenting på det. Den förste gröten som kan gis fra 4 mnds alder fra Nestle er det gluten i. Og melkeprodukter samme sak, han har jo spist det siden han var 5 mnd.
Det kan umulig väre noe farlig at du hadde glutenfritt bröd i maten hans i allefall. Det beste er vel at han spiser!!:)
Ved hvilken alder sier de at man skal introdusere gluten i Norge?
Lenaj
Erik - juli 2003 :va8:
Max - november 2005 :sa7:
takk for støtten :)
jeg må legge til at det var lite poteter i den mosen jeg lagde, -hadde glemt å kjøpe inn ;)
mara
altså 1 kg gullrøtter, 2 brokkoli og 2 poteter ble most og fordelt..
mara
Bokmerker (linker)