+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Hedda og prating

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Hedda og prating

Hedda har til nå kun pratet i enkle ord. Hun kan en del ord etter hvert, men er langt fra så utviklet i språket som broren var på samme alder. Men nå ser det ut som det begynner å løsne litt for Hedda også. Hun går rundt og sier "E villa vann" (jeg vil ha vann) og "pappa upp lalla" (Pappa er oppe og sover). Hun er herlig når hun prater og sikkert ganske deilig å bli forstått også.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Noen er litt tregere enn andre, alle mine har vært ganske trege, i alle fall Daniel og Sara, men det kommer somregel tilslutt uansett. Sara venter på time hos logoped,

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove
    Noen er litt tregere enn andre, alle mine har vært ganske trege, i alle fall Daniel og Sara, men det kommer somregel tilslutt uansett. Sara venter på time hos logoped,
    Joda, det løsner til slutt. Jeg er slett ikke bekymret, syns bare det er så artig nå som hun har begynt å prate litt mer. :)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol
    Hun går rundt og sier "E villa vann" (jeg vil ha vann). Hun er herlig når hun prater og sikkert ganske deilig å bli forstått også.
    Det sa hun her også, hun drakk ganske så mye vann, ja ;o) Det er kjempeskjønt når man begynner å forstå ungene. Enda er det noe jeg ikke forstår av Maya, men som oftest går det greit. Hennes grammatikk er da så høl i hue av og til, når hun snur hele setningsoppbyggningen på hodet. Men siden jeg vet dette, så forstår jeg hva hun mener allikavel ;o) Hedda er ei skjønn jente.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    Enda er det noe jeg ikke forstår av Maya, men som oftest går det greit. Hennes grammatikk er da så høl i hue av og til, når hun snur hele setningsoppbyggningen på hodet. Men siden jeg vet dette, så forstår jeg hva hun mener allikavel ;o) Hedda er ei skjønn jente.
    En mor forstår det alle meste disse små barna kommer med av lyder, gjør vi ikke ;) :)

..og takk for fine ord om Hedda :thanx:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    De er jo så søte når de begynner å sette sammen flere ord!!:love1:

Begge her har skravla tidlig, men noen ganger kunne det jo vært deilig om det hadde vært stille....:rolleyes: Det er ikke alt jeg forstår av det Håkon sier, men han gir seg ikke før jeg får det med meg. Noen ganger blir han helt stille før han gjentar....akkurat som han tenker etter for å finne en annen måte slik at vi skal forstå ham.

-Tone-

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Nå kommer det flere sammensetninger her. Hedda sitter på gulvet og leker med en snømannbamse med skjerf og lue. Hun bretter dukkesengdynen over snømannen og sier "lalla hua?" (Sove med lue?) Hun er så søt - dere skulle nesten sett henne her hun sitter.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone
    Det er ikke alt jeg forstår av det Håkon sier, men han gir seg ikke før jeg får det med meg. Noen ganger blir han helt stille før han gjentar....akkurat som han tenker etter for å finne en annen måte slik at vi skal forstå ham.
    Akkurat som Gabriel da han var liten. Han var også tidlig ute med å gjøre seg forstått. Ble aldri sint om jeg ikke forstod ham, men prøvde om igjen til jeg forstod hva han mente. Husker de store øynene som så tankefullt på meg for å prøve å forklare det han mente på en annen måte. Hadde glemt det før du nevner det igjen, da kom det tilbake!
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Nå kommer det flere sammensetninger her. Hedda sitter på gulvet og leker med en snømannbamse med skjerf og lue. Hun bretter dukkesengdynen over snømannen og sier "lalla hua?" (Sove med lue?) Hun er så søt - dere skulle nesten sett henne her hun sitter.
    *smelt* Hun drev mye med Mayas dukkevogn og la dukken til å sove, og brettet putetrekket vi har til dyne over dukka. Fant flasken og ga dukken drikke.
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    *smelt* Hun drev mye med Mayas dukkevogn og la dukken til å sove, og brettet putetrekket vi har til dyne over dukka. Fant flasken og ga dukken drikke.
    Slik leker hun her også :love7:

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Så herligt, er så skjønt når de starte med første ord, men enda skjønnere med setninger. Det er ei herlige tulle du har, en liten mammafrøken.
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    *smeeeeelt* - nydelige lille Hedda.....:)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    10
    Så herlig hun er :)

Samme her med Malene, det er kjempegøy nå som hun kan gjøre seg mer forstått :)
    Klem fra t.
    Har en liten solstråle født i mai 2002.

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Kjempekos å følge med på utviklinga!

Flink hun er! :)

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Hedda har til nå kun pratet i enkle ord. Hun kan en del ord etter hvert, men er langt fra så utviklet i språket som broren var på samme alder. Men nå ser det ut som det begynner å løsne litt for Hedda også. Hun går rundt og sier "E villa vann" (jeg vil ha vann) og "pappa upp lalla" (Pappa er oppe og sover). Hun er herlig når hun prater og sikkert ganske deilig å bli forstått også.
    Så herlig da :)
    Mine utviklet seg veldig forskjellig også, Mikael var veldig tidlig ute, mens Daniel var litt senere ute. Lise Katrine var kanskje den som var kjappest ute. Men så er hun jo jente da :grin2:

Helene

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine