Så må tannfeen komme hit i natt igjen...
Hvordan gjør dere det, har dere tannfe? Og hvor mye betaler han for tennene?
Så må tannfeen komme hit i natt igjen...
Hvordan gjør dere det, har dere tannfe? Og hvor mye betaler han for tennene?
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Er det første tanna som Mona Cecilie mister? Si gratulerer fra meg da ;o) Vi pleide å ha tannen i et glass med vann, og neste dag var tanna borte, men det lå penger nede i vannet. Tror nok det varierte alt etter hva de hadde av småpenger i lommeboka.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Nei, hun er erfaren tannmister nå :) Dette er 4. tanna. Vi har stort sett gitt en 20-kroning for hver tann, men det er vel kanskje litt mye.Opprinnelig lagt inn av Elapela
Sist gang fikk jeg spm om hvordan tannfeen visste at noen hadde mistet en tann, og hva han skulle med alle tennene...
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Synes 20 kr er fint jeg da, jeg gir det eller mer alt ettersom det...:)
Tannfeen bruker tennene til å bygge seg hus og slott med, og så bytter han fine tenner mot penger som han gir til barna, fra andre tannfeer og alver og slikt..
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Alle her i huset vet at det ikke finnes tannfe....men legger de tennene i vann, så blir det penger av det likevel.... Derfor er det greit å trekke tenner når det er mye småpenger i mammas lommebok...
Det betales mer for "fine" tenner enn for de som ikke ser så fine ut her hos oss, så her gjelder det å pusse tennene ordentlig!..
Lykke til med tannfe-rollen![]()
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Vi bruker å gi 15-30 kroner alt etter som hvor mye smått som er i lommeboka den dagen det skjer. Her er det tanntrollet som henter tenner da. Tror kanskje jeg har fått det fra søsteren min som bor på landet.
Vi fyller i hvertfall et lite glass halv fullt med vann, og setter på kjøkkenbenken så han skal finne det. Også venter vi spent til neste morgen:p
In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost
Emil fikk 25 kronestykker for den første tanna. Den andre glemte vi visst.... :rolleyes:
Blogg: http://turvid.blogspot.com/
Vi gav 20 kr for første tanna, men den andre tanna fikk hun en gave (hun ønsket det selv)
4 barnsmamma
Marius trakk ut en tann på tirsdag (trakk den selv, altså) og den ble putta i et vannglass og ble til 28 kroner.
Hvor mye tennene hans er verdt kommer ann på hvor mye småpenger som finnes i lommeboka... Han sparer penger "på harde livet" om dagen, han "må visst" ha ny sparkesykkel og samtidig sparer han til ferien så da synes jeg det er greit å putte litt oppi glasset...hadde jeg hatt mere små-penger hadde han sikkert fått litt til.
Han tror nok på tannfeen,for det har jo kommet penger i glasset mens vi har vært borte...:rolleyes: Det siste han gjør før han går ut hvis vi skal bort er å sjekke glasset, men han tenker ikke på at mamma alltid er den siste ut (fordi hun skal tenke på det meste, feks. smokken til Håkon...)
-Tone-
Tannfeen kommer hit også, og hun bruker å gi 20,- hver gang hun.
Helene
![]()
Fire år gammel datter
Da jeg jobbet for en organisasjon som leverte lunsj til eldre mennesker, så pleide jeg å ta med meg min 4 år gamle datter på ettermiddagsrundene. Hun var meget begeistret for de forskjellige hjelpemidlene som eldre mennesker må bruke, som for eksempel gåstokker, rullestoler og gåstoler.
En dag fant jeg henne stirrende på et gebiss som lå i et glass med vann. Da jeg forberedte meg på en rekke spørsmål, så snudde hun seg forsiktig til meg og hvisket, - Tannfeen kommer til å få sjokk når han får se dette!
Unger!
Helene
![]()
Ps. ikke meg det der altså :)
Sikker? :grin2:Opprinnelig lagt inn av Lise
Helene
![]()
Bokmerker (linker)