Her skal vi slappe av med kaka og bare være sammen hele familien...:03:
Her skal vi slappe av med kaka og bare være sammen hele familien...:03:
Britt og de tre trollungene:01:
Vi skal ned til lokalbutikken, der skal vi grille og det tennes et bål på et lite skjær i sundet ;)
De har ikke meldt noe fint vær, men de skal sette opp noen partytelt, så vi håper alle i bygden kommer til en liten samling!!!!
Dette er tradisjonen her hos oss;)
Samboeren til pappa skal jobbe nattevakt, så det blir ikke den store båtkvelden. Men, de skulle likevel være med i båtkortesjen dersom været ikke var alt for ille, så da blir vi (tradisjonen tro) med dem utpå :01: For meg er det dette som er St.Hans. Uten å være med i båtkortesjen så blir det bare en hvilken som helst dag samme hvor mye man prøver å markere på annet vis... Men - det er vel fordi det er sånn det har vært så lang tilbake som jeg kan huske :03:
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
I år skal jeg til ei venninne og spise middag sammen med noen andre venner! Når jeg var mindre feiret vi alltid santhans på hytta i Arendal!
Guttungen skal til tante og onkel, der storkoser han seg og får full oppmerksomhet av fire fettere og kusiner :02:
...:: stolt mamma til guttungen05 og minstemann09 ::...
Vi skal grille her, så jeg håper regnet gir seg. Ser fint båtkortesjen herfra også. Etterpå pleier vi å kjøre litt rundt (iallefall til Granholmen og Langeby og se på bålet og se om vi ser noen kjente og sånt)
Sist endret av Alfa; 22-06-06 kl 20:48.
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Fikk spørsmål om jeg ville låne bort ungene litt i mårra kveld jeg, og det sa jeg jo ja til... Så da blir det noen timer som jeg rett og slett ikke skal gjøre noen verdens ting!
Har aldri pleid å gjøre stort ut av St.hans. Når vi var mindre hendte deg seg vel at vi var på Maihaugen, men ellers er det liksom "en vanlig kveld" for meg.
-Tone-
Ingen tradisjoner siden jeg var liten og vi har ikke laget noen heller med tanke på tulla ennå.
I år skal vi hente bil, så da forsvinner det nok noe tid på det![]()
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Da jeg var ungen brukte vi alltid å være med på St.Hans feiring på fjellet. Stort organisert St.Hans bål og pølser og brus og masse mygg. Stort sett brukte det regne så det er jo skikkelig tradisjon :01: . Men etter at jeg flyttet har det ikke blitt noe fast. Velforeningen har tidligere arrangert bål på fotballplassen, men så erstattet de bålet med griller og etter det synes jeg liksom ikke at det blir det samme.
Noen naboer har forsøkt å sammenkalle til en liten nabofest i morgen, men med værmeldinga som er vet jeg ikke om det blir noe av.... og jeg blir uansett ikke med- ligger vel flat på sofaen og synes synd på meg selv :08:
Her kan det ikke planlegges noe,ikke uteaktivitet:ga4:tempraturen er ikke så ille ,denne:d20: viser seg i ny og ne...:05:
Nå er ungene med på feiring nede på sletta...uten bål da ...og jeg er hjemme alene for meg selv,-og er IKKE lei meg for det!!![]()
Værgudene er på siden til dem som skal være ute, så da burde alt være bra!
-Tone-
Vi kjører full St. Hans-feiring med velforeningen. Det er grilling, sekkeløp, rebusløp, ponnyriding, trehjulssykkelløp, straffesparkkonkurranse, basketballkonkurranse, is og premier til ungene og selvsagt et digert bål. Vi leier partytelt i tilfelle regn. Vi er tre velforeninger som går sammen om dette. Kjempemoro for alle.
I år er jeg barnefri på St. Hans, så da blir det heller voksenfeiring for mor......på byn![]()
Bokmerker (linker)