+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: soltørket tomat ?

Innmeldt
    Jun 2004
    Poengstyrke
    0

soltørket tomat ?

Er det noen som vet hvor lenge soltørkede tomater (ferdig innpakket) er spiselige ? De var røde når jeg kjøpte pakken (det er ikke så lenge siden) og nå er de rødbrune.:eek:
    Det står ikke noe om holdbarhetstid (Gartner) og på forsiden står det : se på baksiden - MEN det står altså ikke noe på baksiden heller, ingenting ! Må jeg kaste dem og endre dagens meny-ide ? :-?

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sitat Opprinnelig lagt inn av vilde
    Er det noen som vet hvor lenge soltørkede tomater (ferdig innpakket) er spiselige ? De var røde når jeg kjøpte pakken (det er ikke så lenge siden) og nå er de rødbrune.:eek:
    Det står ikke noe om holdbarhetstid (Gartner) og på forsiden står det : se på baksiden - MEN det står altså ikke noe på baksiden heller, ingenting ! Må jeg kaste dem og endre dagens meny-ide ? :-?
    Men de er jo tørket i utgangspunktet, og da skulle man tro at de ikke ble ødelagt med det første. Jeg ville ikke ha brukt dem hvis: det var mugg på dem, de er sleip, det lukter stygt av dem, og ikke hvis det er kjempelenge siden de var kjøpt. Men siden det var nylig, så ville jg ha turt å brukt dem!
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jun 2004
    Poengstyrke
    0

Wink Pyse ?

De er ikke SÅ stygge eller lukter vondt - men de har jo endret fargen ganske mye , de ser jo "friskere og bedre" ut når de er rødlige. Men er det ingen som vet sånn ca.hvor lang holdbarhetstid det er på sånne tomater :-?
    Uansett det blir laks istedet - jeg er så pinglete når det gjelder sånt:(

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    De er ikke SÅ stygge eller lukter vondt - men de har jo endret fargen ganske mye , de ser jo "friskere og bedre" ut når de er rødlige. Men er det ingen som vet sånn ca.hvor lang holdbarhetstid det er på sånne tomater :-?
    Uansett det blir laks istedet - jeg er så pinglete når det gjelder sånt:(
    :lol3: Kjøp soltørkete tomter i olje neste gang da, for de holder seg lenge.
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Er det godt med soltørkede tomater? Jeg har aldri prøvd det.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Jun 2004
    Poengstyrke
    0
    Jepp, det kan jeg jo gjøre ! Har de samme funksjon som tørkede ? Har en ny kokebok som har så mange spennende retter og da må jeg utvide min "normale" ingridiensmengde :grin2: :lol3:

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    det er kjempe godt!

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Jun 2004
    Poengstyrke
    0
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete n
    Er det godt med soltørkede tomater? Jeg har aldri prøvd det.
    Jeg skulle bruke det i "torskebiff med sprøstekt tilbehør"

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Jepp, det kan jeg jo gjøre ! Har de samme funksjon som tørkede ? Har en ny kokebok som har så mange spennende retter og da må jeg utvide min "normale" ingridiensmengde :grin2: :lol3:
    Tørkede skal vel vannes ut for å få dem litt myke, men det slipper du med dem som ligger i olje. Og jeg synes det er bedre smal på dem i olje, vet ikke om det kan være hvitløk-smak på dem som ligger i olje? Har smakt det bare en gang.
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    Tørkede skal vel vannes ut for å få dem litt myke, men det slipper du med dem som ligger i olje. Og jeg synes det er bedre smal på dem i olje, vet ikke om det kan være hvitløk-smak på dem som ligger i olje? Har smakt det bare en gang.
    Om det er smak eller ei på dem som ligger i olje kommer jo an på hvilken olje den ligger i. Jeg kjøper alltid soltørkede tomater på glass. På den måten holder de seg godt og jeg slipper å bruke alt opp med en gang.
    Og ja, soltørkede tomater er kjempegodt!!!! :)

Innmeldt
    Jun 2004
    Poengstyrke
    0
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    I denne oppskriften skulle de bare finhakkes, og stekes sammen med sjalottlauk !:grin2::o

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Makrell i tomat
    av Adele5 i kategorien Sjømat
    Svar: 0
    Siste innlegg: 19-08-08, 09:23

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg