+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 33

Tråd: Skal - skal ikke?

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Skal - skal ikke?

Jeg er sånn i tvil om jeg skal selge brudekjolen min :4: Det er jo en kjole jeg kan få litt igjen for. Den er fremdeles nesten ny i brudebutikkene og nypris er 20.000,- Jeg har jo ikke bruk for kjolen lenger, og vi trenger pengene. MEN det hadde vært så utrolig flott å få beholde kjolen - den var jo helt spesiell og det hadde vært så kjekt om kanskje Hedda eller noen av barnebarna mine (om den tid kommer...) ville bruke den. Selv føler jeg kjolen er veldig tidløs og er ikke sesongbetont av noe slag, så mulighetene for at noen kan bruke den senere er jo tilstede. Dessuten så kan kjolen justeres fra str 40-44 ved hjelp av det innebygde korsettet.
    På den andre siden så betalte jo svigermor kjolen, så vi har jo ikke hatt noe utlegg med kjolen i det hele tatt. Hmmm, tror jeg må tenke litt til...

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    9
    Jeg hadde beholdt kjolen Sol.
    Det er jo også et kjempefint minne fra den store dagen!
    Jeg har beholdt min. Tenkte akkurat som deg.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Jeg har beholdt min jeg også. Liker å tenke på at jeg har den liggende. Og som du sier, om en datter eller barnebarn skulle ønske å gifte seg i den hadde jo det vært topp :)

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Jeg hadde solgt den for jeg er ikke så sentimental når det gjelder slike ting. Ville ikke ha regnet med at Hedda eller bestemorbarn ville ha brukt den om sååååå mange år, det kan godt hende de da har en helt annen smak, og at motene er anderledes.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Jeg beholdt ikke min. Tenkte p samme måten som deg men så tenkte jeg etter litt, ville jeg brukt kjolen som min mor eller bestemor hadde brukt. Nei jeg kunne aldri tenkt meg det så jeg valgte å ikke beholde den.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    Jeg hadde solgt den for jeg er ikke så sentimental når det gjelder slike ting. Ville ikke ha regnet med at Hedda eller bestemorbarn ville ha brukt den om sååååå mange år, det kan godt hende de da har en helt annen smak, og at motene er anderledes.
    Jo, jeg tenker jo sånn jeg også. Men om det ikke er noen som vil bruke den som brudekjole, så er mulighetene for å sy den om til dåpskjole absolutt tilstede. Det er jo et nydelig blonde/perle stoff på hele kjolen.
    Jeg er kjempesentimental på slike områder og kommer garantert til å gråte en skvett hvis jeg bestemmer meg for å selge den :rolleyes:

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Jeg hadde nok ikke beholdt en slik kjole, de tar for stor plass, men min tante og onkel feiret 25-års bryllupsdag i originale brudeklær. Stilig! :)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Sitat Opprinnelig lagt inn av turvid
    Jeg hadde nok ikke beholdt en slik kjole, de tar for stor plass, men min tante og onkel feiret 25-års bryllupsdag i originale brudeklær. Stilig! :)
    Jøss, og de hadde beholdt kroppsformen etter 25 år?
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2004
    Alder
    36
    Poengstyrke
    0
    Jeg hadde ikke beholdt den. Tar mye plass slik Turvid sier, og den blir mest sansynlig ikke brukt igjen.

:love4:

Mamman til tre flotte barn!

Joar -99, Maren -02 og Jakob -03

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Elapela
    Jøss, og de hadde beholdt kroppsformen etter 25 år?
    Tante gikk rett i sin, tror ikke onkel fikk kneppa jakka si..... :lol3:

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Plassen er ikke problem i det hele tatt. Der er nok av plass å ta av her. Men det er "alt det andre" jeg grubler på... :rolleyes:

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Jeg synes det hadde vært veldig artig å hatt muligheten til å gifte meg i en gammel kjole (forutsatt at jeg likte den og at ekteskapet var vellykket). Jeg vil ikke forvente at noen etterkommere vil gifte seg i min, men synes det er fint å kunne gi dem muligheten.

Dette er det bare du som kan bestemme sol, og mitt intrykk er at du vil beholde den. Og det er jo en gave fra svigermoren din, så det er vel ingen som forventer at du selger den?

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    Dette er det bare du som kan bestemme sol, og mitt intrykk er at du vil beholde den. Og det er jo en gave fra svigermoren din, så det er vel ingen som forventer at du selger den?
    Nei, det er ingen som forventer at jeg selger den. Jeg tror faktisk svigermor hadde blitt veldig glad om jeg valgte å beholde den. Det var hun som så kjolen for første gang i København i fjor vår. Dengang hun ringte meg og begynte å grine i telefonen fordi hun hadde sett en sånn vakker kjole... Utrolig nok så var det jo akkurat den kjolen jeg også falt for :)

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    jeg har min, og skal ikke selge den... jeg skulle ønske mamma hadde hatt sin, kunne jo iallefall brukt sløret (jeg var jo gravid da vi giftet oss) så får vi se om noen vil ha den om 30 år :)

og siden jeg designet den selv betyr den ekstra masse

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    9
    Jeg ville ikke ha solgt den, den passet så flott til deg, og jeg er enig i at den er tidløs. Det går evt an å få sydd den litt om, hvis din datter engang vil bruke den. Jeg og nå Runar, er forresten døpt i en dåpskjole sydd av deler av mamma sin brudekjole, så det er mange ting man evt kan gjøre. Behold den du:)
    Toln :regler:, mamma til Runar Andre, født 121202 og Thomas Leander, født 130106

Tolns tilbakemeldinger

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Skal skal ikke HJELP FORT
    av Uregistrert i kategorien Anonyme betroelser og spørsmål
    Svar: 4
    Siste innlegg: 18-12-06, 22:30
  2. Vet ikke hva man skal tro snart.
    av Siv i kategorien Generell debatt
    Svar: 28
    Siste innlegg: 12-01-06, 23:08