+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Noen som vet om tannlegen har lov..

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15

Noen som vet om tannlegen har lov..

Jeg var hos tannlegen og skulle fiske ei tann (6 års jekselen). Den hadde knukket og det var hull under den gamle fyllingen. Jeg regnet med at det var en vanlig fylling men da han var ferdig sa tannlegen at han hadde satt i stift og at jeg måtte komme tilbake for å ta avstøyp slik at jeg kan få krone på. (lang og tung setning!) Måtte betale 2125 kr og prisen på krona er 3000-3500 kr, kan tannlegen bare gjøre sånn uten å spørre? Det er jo den inderste jeksla så jeg ville heller trukket den enn å betale over 5000 kroner!!! Noen som vet?

Innmeldt
    May 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Jeg aner ikke...

Men han var kanskje redd for betennelser eller noe... JEg mener...Det er jo ikke sikkert at det er så lett å trekke en knukket tann??? Eller å fjerne den gamle fyllingen....

Men som sagt; jeg vet jo ikke?... :eek:
    Hilsen Trebarnsmamma til
    15 år 17 år og 19 år

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Om han har lov det jeg ikke men han burde snakket med deg først. Er ikke alle som bare kan bla opp flere tusenlapper på sparken til slikt.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Å fyttigrisen, da hadde jeg blitt sint. Han skulle absolutt ha spurt først. Det blir jo som bilmekanikerne som skal fikse en bil. De har plikt til å si hva det blir å koste før de begynner på dyre reperasjoner. Hadde jo også kommet til å trekt den tannen, ingen som ser en jeksel innerst. Dette må du snakke med ham om, han har ikke lov til å gjøre sånne ting, det nekter jeg å tro!! :mad:
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Han burde iallefall snakket med deg om det først. Sikkeligt dårligt gjort av tannlegen
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Er ikke sikker, men tror man har krav på å få vite hva tannlegen skal gjøre med tennene.
    Og spes pris er viktig at h*n opplyser om.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    jeg ville ikke akseptert dette. du skal jo vite hva ting koster, og så godkjenne det

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    vil heller ikke godta d... skal pøve å finne ut om det er noen lover/normer tannlegene skal følge slik at jeg har noe å komme med til tannlegen.... vil ikke virke suttrete...

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Gikk du videre med denne saken, dido? Og hvordan gikk det i såfall?

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    13
    Jeg er også spent å høre hvordan det gikk:mc8:
    Britt og de tre trollungene:01:

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    8
    Tannlegen burde spurt deg og du ville trekke tannen ,ellerha en ny krone.

Det er ennå ikke for sent. I stedet for å ta en til time for å ta avstøp og så ennå en time for å få satt inn ny krone, så går det an at du får trukket tannen neste gang du går til tannlegen.

Hvordan går det nå?
    Krimia og Gullene

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Var nettopp hos tannlegen, og da sa jeg at jeg ville trekke tanna. Han rådet meg til ikke å trekke den fordi jeg har ei rotfylt tann ved siden av. Rotfylte tenner kan lett knekke og da er det dumt hvis jeg ikke har ei tann som støtter ved siden av. Og tennene oppe kan vokse litt siden den ikke får motstand og da kan den gnisse på andre tenner.

Han sa at jeg kunne bare ha stifta det så lenge, bedre å ha et alternativ sa han.

Hadde forresten null hull denne gang

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Her kommer gamle tråder opp av seg selv...

Uansett så må jeg svare

Du burde fått vite det meeen... ved å trekke tanna så risikerer du senere å måtte trekke den tannen som er oppe eller under den som hadde eventuellt blitt trukket.. for den får ikke motstand når den tygges med og tannen vil etterhvert løsne...
    Tannlegen kunne missbrukt dette eller han har tenkt at du skulle sluppet å trekke den andre tannen noen år senere.

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Skrekken for tannlegen
    av Tornerose i kategorien Tannhelse
    Svar: 0
    Siste innlegg: 17-01-05, 12:52

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler