hvordan gjorde dere det når dere valgte å få flere barn? var det vare sånn VIPS vi vil ha en til, eller tok dere med i regninga alt det økonomiske osv?
hvordan gjorde dere det når dere valgte å få flere barn? var det vare sånn VIPS vi vil ha en til, eller tok dere med i regninga alt det økonomiske osv?
Det var ikke valgt fra vår side, det bare skjedde. Og jeg ville ikke ta abort, for jeg ville jo ha flere. Å tenke penger når det gjelder barn, synes jeg er umulig. Man klarer alltid å ha råd til flere barn. Alt av utstyr har man fra første barn, og gjerne arveklær også. Det koster ikke så mye ekstra da. Det blir nå barnemat, bleier og morsmelkerstatning som koster ekstra penger. Man får jo så masse klær når de blir født, eventuelt kan man arve hos kjenninger osv.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Vi regnet ikke på det å få barn nr 2. Det var ønsket og planlagt og sånn ble det. Økonomien må tilpasses etter situasjonen.
Tenkte ikke økonomi når det gjaldt å få barn, blir som Sol sier økonomien tilpasses.
4 barnsmamma
Barn nr. 2 var ønsket leeeeeenge før det "ble noe",-men det var vel bare slik det skulle være. "vips" om 9 mndr passer det å få et barn til fungerte ikke her, og vi tenkte ikke på økonomien.
-Tone-
Vi skal tenke litt økonomisk når det gjelder å få neste barn. Regelen sier at man må ha jobbet i 6 av de siste 10 månedene for å få fullt med permisjonspenger. Og det skal jeg gjøre.
Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.
Vi tenkte ikke på økonomi.
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Vi tenkte ikke økonomi , vi planla det ikke heller. Det bare ble slik :)
Vi tenkte heller ikke på økonomi. Har bare hele tiden ønsket oss minst to barn. Tenkte også i forhold til barna våre, at de skulle få lov til å ha søsken, for det er en stor rikdom!
Actions : (Vis-alle)
Det er ingen navn å vise.
Bokmerker (linker)