Jeg lurer på om noen av dere har en fin oppskrift på muffins. Jeg klarer ikke å få til muffins og trenger en lett oppskrift. Klarer og lage masse annet men muffins har jeg aldri fått til. Men jenta mi vil gjerne ha det i bursdagen sin. :roll:
Jeg lurer på om noen av dere har en fin oppskrift på muffins. Jeg klarer ikke å få til muffins og trenger en lett oppskrift. Klarer og lage masse annet men muffins har jeg aldri fått til. Men jenta mi vil gjerne ha det i bursdagen sin. :roll:
Koz SandraDee
Sjokolademuffins
12 store eller 24 små
250 g hvetemel
75 g sukker
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
2 egg
2 dl melk
100 g smeltet kokesjokolade
75 g smeltet smør eller margarin
fremgangsmåte
Ha smøret i en kjele og smelt det på svak varme, brekk sjokoladen i biter og smelt den i smøret, eller smelt smør og sjokolade i mikro.
Bland sammen mel, sukker, bakepulver og vaniljesukker.
Pisk eggene og melken sammen og ha det i melblandingen. Ha i smør/sjokoladeblandingen og bland alt godt.
Ha deigen i muffinsformer...
Stekes midt i ovnen på 180 grader i 10 - 15 minutter.
__________________________________________________ _________
Denne oppskriften fant jeg, men har ikke utforsket den så mye enda (en gang eller to), fordi jeg har funnet ut at de har slik fine ferdigblandinger på butikken :ignore:
Men de er kjekke og smaker like godt som selvlaget da ;) <<--- letteste utveien for å ikke få misslykkede antagelig ;)
Si fra hvis du prøver oppskriften da SandraDee :)
Takker og bukker. :) Skal si i fra når jeg prøver jeg. Må snart begynne og bake litt. Det blir litt kaker når det blir to dager med bursdag.
Koz SandraDee
ja da er muffins kjempe lurt valg av kake også, særlig med barn tilstede.
Mine har alltid elsket muffins i alle former.
Visste du forresten at man kan fryse ned muffins også? De er like gode når de taes opp. I sommer fant jeg nemlig ut at hvis du fryser ned muffins, så blir de kjempe gode å spise kalde rett fra fryseren når det er varmt ute. Barna og typen elsket det i sommer når det var som varmest, så det ble noen omganger med muffins her da :lol:
Ja her er det bestillt muffins, sjokoladekake og skolebrød. Sjokoladekaka og skolebrødene pleier og bli gode. Men så var muffinsene da. De blir aldri luftige. Du, hvor mye røre skal jeg fylle i formene? :roll:
Koz SandraDee
Jeg ville prøvd meg litt frem med de første muffinsene hvis jeg ikke var sikker, men jeg bruker å ha i 3/4 fulle former. (på øyemål da) :)
Jeg fikk mufinsoppskriften min på barneskolen :) . Den har aldri slått feil:
Asterix`s Muffins:
100 g smeltet smør
2 dl sukker
2 egg
2 dl melk egg + melk = "det våte"
6 ts bakepulver
4 ts vaniljesukker
5 dl hvetemel ="det tørre"
Fremgangsmåte:
Rør smør og sukker sammen (trenger ikke røre i evigheter)
Rør eggene og melken sammen med en gaffel.
Bland bakepulver, vaniljesukker og hvetemel sammen.
Ha "det våte" og "det tørre" vekselsvis oppi sukker og smør-blandingen.
Når alt er blandt, fyll formene ca. halvfulle (litt over)
Stekes ved 175 grader i 15 minutter
Blogg: http://turvid.blogspot.com/
Her finner du min oppskrift på muffins
http://barnemix.no/divkaker.php#muffins
Takk skal dere ha. En av disse må vel jeg få til også :roll:
Koz SandraDee
Det går nok bra skal du se, lykke til hvertfall![]()
Bokmerker (linker)