Se resultatene: Lager dere middag HVER dag?

Deltakere
23. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • JA!

17 73.91%
  • NEI!

6 26.09%
  • Bare når vi gidder!

0 0%
+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 19

Tråd: Midag hver dag?

Innmeldt
    Oct 2003
    Poengstyrke
    9

Midag hver dag?

Tenkte jeg kunne lage en undersøkelse her, som jeg håper vil lette min samvittighet litt...:o

Lager dere middag HVER dag?!

Vi er veldig sløve. Når jeg har seinvakt på jobb, blir det som regel middagsglass til Sofie, og brødskive på Lars. Er han på jobb, gjør jeg det samme. Er det sol ute, gidder vi ikke, og tyr til middagsglass igjen. Synes ettermiddagen blir for korte, og føler at det er bortkastet tid og bruke over en time på middag! Det blir jo ingenting igjen av kvelden når Sofie legger seg halv sju!!! Vi er jo ikke hjemme før halv fire- fire. Og middagen blir jo ikke ferdig før halv fem- fem, også skal den jo spises også...Så det går veldig mye i middagsglass, gruer meg til den dagen Sofie ikke liker dem mer:lol3: Men jeg har dårlig samvittighet for dette. På helsestasjonen sier de at det er sååååååååå viktig å samle familien rundt middagsbordet, minst ett felles måltid om dagen og bla bla bla:p Er det bare jeg som er sløv!! Vær ærlige nå, så kanskje jeg tar meg sammen

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Jeg svarte ja jeg. Men det er bare fordi når jeg jobber blir det ofte ikke tid til at vi setter oss ned sammen og spiser. Så da lager jeg middag til ungene, gjerne spaghetti eller macaroni med ost, eller lignende. Så når far kommer hjem fra jobb, gir han dem brødmat. Selv spiser jeg lite, og det lille jeg spiser da, tar jeg på jobben. Synes det er greit jeg, sånn som tingene er for oss her om dagen. Og ungene lider ikke allikevel, de får allikevel i seg det de trenger.

Helene

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    NEI, jeg lager ikke middag hver dag, ivertfall ikke om sommeren.Finner på noe lettvint til ungene, men det er ikke middag med poteter og grønnsaker det heller... Så lager jeg heller skikkelig middag innimellom og det føler jeg at blir satt mere pris på! Alle er vel litt matleie i varmen også!

Dette med å sitte sammen å spise....tja...det er kanskje viktig, men jeg synes det er like viktig at det er kosli' rundt bordet og da er ikke middagen her i huset alltid rette tidspungtet.:rolleyes: Og jeg merker godt at ting blir en vane og ikke rolig eller kosli' og da kan man heller finne på noe annet sammen i steden!

-Tone-

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone
    NEI, jeg lager ikke middag hver dag, ivertfall ikke om sommeren.Finner på noe lettvint til ungene, men det er ikke middag med poteter og grønnsaker det heller... Så lager jeg heller skikkelig middag innimellom og det føler jeg at blir satt mere pris på! Alle er vel litt matleie i varmen også!

Dette med å sitte sammen å spise....tja...det er kanskje viktig, men jeg synes det er like viktig at det er kosli' rundt bordet og da er ikke middagen her i huset alltid rette tidspungtet.:rolleyes: Og jeg merker godt at ting blir en vane og ikke rolig eller kosli' og da kan man heller finne på noe annet sammen i steden!
    Nesten helt det samme som hos oss dette..

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Ja vi har middag så og si hver dag:)

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Ikke hver dag, men nesten, men noe har vi alltid men gjerne bare pølser i brød eller noe..

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg lager middag hver dag. Men middag er vel en liten definisjonssak. Det jeg mener med middag, er et varmt måltid, og det har vi hver dag.
    Men jeg lager ikke "full" middag med poteter, grønnsaker og kjøtt hver dag, av og til bare noe enkelt som f.eks frossen retter fra frysedisken. Eller karbonade med egg.
    Når jeg begynner å jobbe igjen, blir det sikkert en del enkle retter. Jeg er glad i et måltid varm mat hver dag, hadde jeg ikke vært det, hadde det sikkert blitt mye brødskiver her i huset!
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Ikke middag hver dag nei... men det blir gjerne et eller annet varmt hver dag da; toast, omelett, grandis e.l. - men er vel ikke helt sikker på om det går under kategorien middag. Varm lunch servert ved middagstid kan vi kanskje kalle det :grin2:

Middag med poteter har vi aldri selv, der koker jeg kun en potet som Kevin får. Cammiemannen og jeg spiser stort sett ris eller pasta. Kevin får jo også det, men en gang innimellom føler jeg at han kanskje bør ha litt potet. Men nå får han ofte det hos mormor rett før jeg henter han også da :)

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    var dette snakk om middag til barna? svarte ja, fordi jeg alltid har litt middag til jakop i frysen, og det får han, så sant han vil ha.. på varme dager (som det ikke har vært så mange av) vrker han mer opptatt av brød/frukt.. og det er vel greit?! han liker godt bananis (hjemmelaget) og det er jo det samme som most banan egentlig ;)

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Nesten helt det samme som hos oss dette..
    puh...da er jeg ikke alene!!!:)

-Tone-

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Vi lager middag hver dag. Jeg er en av dem som faktisk syns det er viktig å samle familien rundt bordet og spise middag. Vi er alle på jobb/banehage hver ukedag og da syns jeg det er veldig koselig å få spise sammen alle 4 iallefall en gang for dagen. Vi har det så travelt ellers med ting og tang så akkurat middagstiden tar vi oss tid til å være samlet.

Sondre er som regel alltid med å lager middagen - kutter grønnsaker, rører i saus etc. - og det har blitt en koselig stund for meg og ham. Rundt bordet prater vi om ting som har skjedd i løpet av dagen. Slik husker jeg middagene fra da jeg var liten - og slik ønsker jeg at mine barn skal huske middagsvanene våre.

Innmeldt
    May 2004
    Poengstyrke
    0
    Ja et varmt måltid må vi ha hver dag,enten norsk eller indisk mat.:)
    Midge :div22:

Innmeldt
    Dec 2002
    Alder
    36
    Poengstyrke
    14
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete n
    Jeg lager middag hver dag. Men middag er vel en liten definisjonssak. Det jeg mener med middag, er et varmt måltid, og det har vi hver dag.
    Men jeg lager ikke "full" middag med poteter, grønnsaker og kjøtt hver dag, av og til bare noe enkelt som f.eks frossen retter fra frysedisken. Eller karbonade med egg.
    Når jeg begynner å jobbe igjen, blir det sikkert en del enkle retter. Jeg er glad i et måltid varm mat hver dag, hadde jeg ikke vært det, hadde det sikkert blitt mye brødskiver her i huset!
    Jeg må skrive under på denne, slik er det her også.
    Men jeg stemte "nei" da ;)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    38
    Jepp, middag hver dag hos oss. Enten med ris, pasta eller poteter i en eller variant.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Jeg lager middag hver dag. Men Middag er ikke nødvendigvis med poteter til men gjerne noe enkelt, bare det er varmt.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. 1 skritteller til hver...
    av Lise i kategorien Aktiviteter og lek
    Svar: 1
    Siste innlegg: 15-09-08, 14:13
  2. Hvor mye på hver?
    av dido i kategorien Gåter
    Svar: 8
    Siste innlegg: 26-02-05, 13:42
  3. Hvor mye vaskemiddel bruker du på hver maskin?
    av dido i kategorien Husmortips..
    Svar: 14
    Siste innlegg: 03-01-05, 17:57
  4. jul hver for seg
    av mara i kategorien Sex og samliv
    Svar: 52
    Siste innlegg: 22-11-04, 21:27

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar