Enig. Folk er alt for hysteriske i dag syns jeg. Litt av alt er sundt. Litt yoghurt. Litt banan. Litt.... Har da aldri hørt at banan er usundt unntatt som du sier når en slanker seg.Opprinnelig lagt inn av Elapela
Enig. Folk er alt for hysteriske i dag syns jeg. Litt av alt er sundt. Litt yoghurt. Litt banan. Litt.... Har da aldri hørt at banan er usundt unntatt som du sier når en slanker seg.Opprinnelig lagt inn av Elapela
Så bra at banan ikke er usunt. Da kan jeg bare fortsette å gi han masse av det.
Jeg har hørt at det er mye banan i sukker, og da tenkte jeg at det var usunt.
Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.
Det er fruktsukker uansett, og det er ikke usunt. Så bare gi banan du til Joachim ;o)Opprinnelig lagt inn av merete n
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
:lilla: .....Opprinnelig lagt inn av merete n
Blogg: http://turvid.blogspot.com/
:lilla: :lilla: Mye banan i sukker :grin1: HEr har det gått for fort!!! Hadde det travelt, for jeg skulle rekke søndagsfilmen!
Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.
du har i alle fall hørt noe som ikke vi andre har hørt....det er sikkert...![]()
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Har to tvillinggutter på 6 måneder som elsker yoghurt. Pleier å blende hermetiske frukter (aprikos, pære eller fersken) og blande i naturell yoghurt, evt. hjemmelaget blåbær eller bringersyltetøy eller eplemos. Tror dette er det sunneste, for det smaker mye mindre søtt enn noen fruktyoghurt og du kan tilpasse det til ditt barns smak. Et tips: på www.hervik.com kan man kjøpe syltetøy, saft og lignende som er laget uten konserveringsmidler og som faktisk smaker av bær - har man først prøvd det gidder man ikke drikke alminnelig saft mer. Jeg gir ikke saft til mine gutter, men pleier å blande det i hjemmelaget risgrøt/maisgrøt e.l for å gi litt smak.
Jeg lurer på en ting, i mange diskusjoner om mat, så fokuseres det på sukker innholdet ! Men hvorfor......hva er problemet hvis barnet har en vanlig vekt, gode tenner, og lever normalt. Hva betyr da sukkermengden i yoghurt ??
:09:
Jeg har lagt ut på en liten vandring, kommer kanskje tilbake en gang.......
sånn er det bare!!! enkelte er virkelig helt kokko når det gjelder sukker til barn!!
Vet om en hu gir barnet bare farris!! men da blir jo det mye salt har jeg sagt men hu sier at alt sukker osv er så usunt
Jeannett snart 7 år :dust:Brage-Emil
Jeg bruker frossne bær og banan, blander det i youghurt naturelle i foodprocessor, som en smoothie. Det er kjempegodt, og ikke minst sunt!
synger bare yoghurt.. yoghuuuurt jeg
sett for mye reklame.. skiter i sukkerinnholdet i yoguhrt jeg. Da poden spiser minimalt med det!!
Fornøy hvis han spiser litt av og til...
![]()
Hvorfor skal jeg tenke før jeg snakker,
når jeg ikke aner hva jeg skal si før jeg har sagt det?
aalisa`s dagbok-klodring
aalisa`s tilbakemeldingstråd for dagbok-klodringa
Her spiser alle youghurt når de føler for det - sukker eller ei:06: Det er jo ikke hovedmåltidet i en hverdag likevel. Skal man se på det så er det noe farlig i ethvert matslag.
Jannicke 21, Silje 17 og Kenneth 11- barnebarn Emil født januar 09
dette med banan, fruktsukker er ikke bare bra (i store mengder) men bedre enn hvitt sukker..
vi er opptatt av at vi ikke skal ha for mye sukker, for jeg mener grunnlaget vi skaper nå er det barna skal leve med resten av livet. det er jo ikke å komme vekk fra at fedme, diabetes type 2 og hjerte/kar-sykdommer er økende her til lands..
spiser man mye sukker kan kroppen bli vant til det og kreve det (søthunger)
vi bruker endel soyaprodukter, men også saker og ting med sukker og kumelk, variasjon er vitkig for oss.
på mega har de godt utvalg av litt "alternativ mat" alt fra middag til kjeks og barnetvgotteposer..
Jakops favortitt er for tiden soyamelk med jordbær på små kartonger http://countries.alprosoya.com/alpro...ents/4n/58.pdf
et alternativ til Yoghurt kan være
http://countries.alprosoya.com/alpro...ents/e3/72.pdf
Hvorfor er Alpro soya bra for meg?
Alpro soya tilbyr deg et fristende utvalg av produkter, med mange viktige helsefordeler:sakset fra: http://countries.alprosoya.com/alpro/NO_no/index.html
- 0 % kolesterol
- 100 % vegetabilsk
- 0 % laktose
- 0 % melkeprotein
- lavt innhold av mettede fettsyrer
- rik på flerumettede fettsyrer
- inneholder de fleste fordelaktige proteinene
- lett å fordøye
- naturlig innhold av isoflavoner
- inneholder ingen konserveringsmidler, kunstig smaks- eller fargestoffer
mara
Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`